اخبار عمومی

لازمه خودکفایی در تولید کالاهای اساسی، توجه به کشاورزان است – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری آنلاین، تراب محمدی در جلسه هیأت اندیشه‌ورز سازمان بسیج جامعه کشاورزی سپاه عاشورا، گفت: امنیت، صلابت و آسایش امروز ایران اسلامی به برکت خون شهدا و مجاهدت‌ها ازخودگذشتگی‌های آنان به‌دست‌آمده است.

وی ادامه داد: اگر زندگی شهدای خدمت را مطالعه کنیم متوجه می‌شویم که انسان‌های ارزشمندی بودند که فکر و ذکرشان خدمت صادقانه و ایثارگرانه به مردم بود.

سرپرست استانداری آذربایجان شرقی افزود: شهید آیت‌الله رئیسی به‌رغم همۀ هجمه‌ها و حاشیه‌سازی‌ها دنبال خدمت به مردم و کارهای زیربنایی و اساسی بود.

وی با بیان اینکه تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام اولویت دولت سیزدهم است، گفت: در این ۳۳ ماه هیچ پروژه ناقص و نیمه‌تمامی افتتاح نشد و سعی شد طرح‌های ناقص با پیگیری شتاب بگیرد.

محمدی اضافه کرد: شهید آل هاشم با روحیه مردمی و دکتر رحمتی با سلوک مدیریتی خود زحماتی را در سطح استان کشیدند که باید این زحمات پاس داشته و راهشان تداوم یابد.

سرپرست استانداری آذربایجان شرقیبا اشاره به سالروز تأسیس جهاد سازندگی و خدمات بی‌شمار این سازمان، گفت: نیروهای جهادی توانستند با ارائه طرح‌های پشتیبانی و مهندسی جنگ، به‌عنوان سنگرسازان بی‌سنگر نقش قابل‌توجهی ایفا کنند و بعد از جنگ نیز به محرومیت‌زدایی و توسعه اقتصادی روستاها با مشارکت مردم پرداختند.

محمدی اضافه کرد: جهادگرانی که نامش در دفتر انقلاب ثبت شده اما نتوانستیم خدمات آنان را خوب تبیین و روایت‌سازی کنیم.

سرپرست استانداری آذربایجان شرقی افزود: اگر امکانات در سطح روستاها و عشایر خوب توزیع شود شاهد مهاجرت معکوس به روستاها خواهیم بود.

محمدی گفت: مطالعات جهاد کشاورزی باید اصلاح الگوی کشت و ترویج آن در بین روستاییان باتوجه‌به نوع اقلیم آب‌وهوایی و خاک کشت باشد و مزایای اصلاح کشت هم به طور کامل برای مردم در سطح روستاها با برسی تمامی جوانب تبیین شود.

بیوک رئیسی، رئیس هیأت اندیشه‌ورز بسیج جامعه کشاورزی سپاه عاشورا در این جلسه از اهمیت امنیت غذایی و نقش جهادگران در توسعه و اقتصاد مناطق محروم و بخش کشاورزی که پیچیده‌ترین اقتصادک شور است سخن گفت.

صفدری جانشین فرماندهی سپاه عاشورا در بسیج اقشار نیز گفت: کار جهادی عامل پیروزی‌هاست و بن‌بست‌ها را می‌شکند.

وی افزود: در این دولت با پشتیبانی فکری کارهای مهمی انجام شده است که نمونه‌اش انتخاب تبریز به‌عنوان یکی از شهرستان هدف برای تولید آرد ونان کامل است و قرار شده است ۱۰۰ کارخانه در تبریز در مرحله اول ایجاد شود.