اخبار عمومی

وضعیت کتابخانه‌ها در شهرستان تنگستان ارتقا می‌یابد – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، احمد لطفی دوشنبه شب در نشست انجمن کتاب خانه‌های عمومی شهرستان تنگستان عنوان داشت: دولت سیزدهم به حوزه کتابخانه‌ها به عنوان مجموعه‌ای که می‌تواند توسعه علم و هم تریبت جوانان نقش مؤثری ایفا کند، نگاه ویژه ای دارد.

فرماندار تنگستان تصریح کرد: در حوزه شهرستان تنگستان با توجه به بافت اجتماعی و همچنین استقبال خیلی خوب جوانان در فعالیت‌های کتابخانه‌های عمومی، تلاش می‌کنیم در بعد سخت افزاری و نرم افزاری با اجرای برنامه‌های متفاوت زمینه‌ای فراهم کنیم تا جوانان بتوانند از کتاب خانه‌ها استفاده و بیش از پیش به شکوفایی استعدادهای ناب جوانان در شهرستان کمک شود بکه این یکی از مطالبات آنها است.

وی اضافه کرد: کارهای بسیار خوبی در ارتقا کتابخانه‌ها در شهرستان تنگستان صورت گرفته است.

وی یاد آور شد: کتابخانه‌ها می‌توانند به عنوان عامل اصلی شکوفایی استعدادها باشند و زمینه هم تربیت نیروی انسانی را فراهم آورند.

لطفی با اشاره به اینکه سال گذشته در جشنواره روزی در تنگستان ۶ هزار نفر شرکت داشته‌اند خاطرنشان کرد: در بحث برگزاری جشنواره رضوی باید به گونه‌ای برنامه ریزی شود که شاهد مشارکت و همراهی بیشتری در شهرستان باشیم.

تکمیل و توسعه کتابخانه ها

فرماندار تنگستان اضافه کرد: باید در شهرستان جهت ترمیم، تکمیل و توسعه کتابخانه ها به سویی برویم که یک برنامه خوبی در رابطه با سازه، ساختمان و سایر داشته باشیم و یک برنامه زمان بندی برای آن در طول سه تا پنج سال مشخص شود.

وی ادامه داد: باید برای توسعه کتاب‌های عمومی در شهرستان یک سند توسعه‌ای کتاب خانه‌های عمومی ترسیم شود.

لطفی افزود: باید اعضای دعوت شده به جلسات کتاب خانه‌های عمومی حضور وظیفه محور در جلسه انجمن شرکت کنند نه مستمع محور حضور داشته باشند

فرماندار تنگستان بیان کرد: در حوزه کتابخانه های عمومی نیاز است تعاملاتی با اداره آموزش و پرورش صورت گیرد که حضور بیشتری در این زمینه احساس شود.

وی اضافه کرد: در پرداخت سهم کتابخانه های عمومی نباید شهرداری‌ها اجازه داشته باشند یک درصد هم از اعتبارات حوزه کتابخانه های کسر کنند و در این چنین موارد باید راهکارهای قانونی اجرا شود.

لطفی یاد آور شد: جهت توسعه و مشارکت در ساختار اجرایی بیشتر در روند کاری کتاب خانه‌های عمومی حضور خیرین و مردم باب شود.