اقتصادی

ضرورت جذب نخبگان در شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه صنعت نفت

برنامه بازدید از آزمایشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی پژوهشگاه صنعت نفت استان تهران به همت بنیاد نخبگان استان برگزار شد.

به گزارش خبر فوری، جمعی از نخبگان و مستعدان رشته‌های مهندسی نفت، انرژی، شیمی و پلیمر ضمن بازدید از پژوهشگاه صنعت نفت، با مسؤولان آن مجموعه و همچنین نمایندگان معاونت مهندسی وزارت نفت درباره مسائل حوزه نفت، دستاوردها و چالش‌های این صنعت گفت‌وگو کردند.

در این برنامه با اشاره به نقش مهم صنعت نفت در درآمدهای ارزی کشور و بهبود شاخص‌های اقتصادی از جمله اشتغال، صادرات، بر اثر تولیدات نفتی در تولید به‌ویژه در صنایع پایین‌دستی و نقش مهم فرآورده‌های نفتی در چرخش بهتر تولید و صنعت تأکید شد.

حمایت از ایده و طرح‌های جامعه نخبگان در حوزه نفت و صنایع وابسته، تسهیل انجام امور آزمایشگاهی و تحقیقاتی برای متخصصان نخبه، ایجاد بستر مناسب به‌منظور جذب و همکاری نخبگان و مستعدان در شرکت‌های دانش‌بنیان و دستگاه‌های حوزه صنعت نفت از اهم موضوعاتی بود که در این برنامه مورد تأکید قرار گرفت.

در ادامه، شرکت‌کنندگان از آزمایشگاه‌های پردیس بالادستی از جمله آزمایشگاه سنگ، واحد تولید و تست سیمان سبک، سوله‌های پردیس پایین‌دستی شامل سوله تولید کانه سوزنی، سامانه تولید افزایه سبک‌ساز سیمان، واحد طراحی و ساخت پلاگ‌های سیمانکاری در چاه‌های عمیق، سوله تولید اکسیدهای نانو ساختار و تولید نانو لوله‌های کربنی بازدید کردند.

در این برنامه، عظیم کلانتری؛ رئیس پژوهشگاه صنعت نفت؛ محمد عنایت‌زاده؛ معاون نظارت و ارزیابی عملکرد اداره‌کل امور پژوهش معاونت مهندسی وزارت نفت و مجتبی انصاری؛ معاون بنیاد نخبگان استان تهران حضور داشتند.

انتهای پیام

کارگروه تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه و تحصیلات بالا هستم. به شما تحلیل‌هایی را ارائه می‌دهم که با استفاده از زبانی ساده و قابل فهم، به شما کمک کند تا اطلاعات اقتصادی را بهتر درک کنید و در تصمیمات خود بهتر عمل کنید.