اخبار فرهنگی

انتشار ماجرای داستان پلیسی «مادام سارا»

مجموعه داستان پلیسی «مادام سارا» نوشته الیزابت تامسینا مید، رابرت یوستِس راهی بازار کتاب شده است.

به گزارش خبر فوری، این کتاب با ترجمه رامین آذربهرام در ۱۸۹ صفحه با شمارگان ۳۳۰ نسخه و قیمت ۱۸۵ هزار تومان در انتشارات مروارید منتشر شده است.

در مقدمه مترجم درباره این مجموعه می‌خوانیم: الیزابت تامسینا مید اسمیت که بیشتر به ال.تی. مید شهرت دارد، نویسنده بسیار خوش‌ذوق و پرکار ایرلندی است که داستان‌های بسیار زیادی در گونه‌های جنایی، فانتزی و تاریخی نوشته است. در بسیاری از منابع او را به عنوان «داستان‌نویس کودکان و نوجوانان» می‌شناسند چراکه آثار متعددی برای این گروه سنی هم به رشته تحریر درآورده است اما داستان‌های وی برای بزرگسالان نیز کم نیستند. وی در طول عمرش بیش از ۲۸۰ جلد کتاب نوشته و در نگارش برخی از آن‌ها از همکاری نویسندگان دیگر بهره گرفته است. یکی از این نویسندگان رابرت یوستس پزشک و داستانسرای انگلیسی است که نام واقعی‌اش یوستس رابرت بارتون بود. یوستس، که خود نیز داستان‌های جنایی و رازآلود می‌نوشت، با استفاده از تجربیات علمی و پزشکی‌اش به نویسندگان دیگر کمک می‌کرد تا داستان‌هایشان از نظر علمی معتبر و بدون اشکال باشد. دوروتی سایرس نویسنده نابغه داستان‌های پلیسی در سال ۱۹۳۰ برای نوشتن یکی از داستان‌هایش با نام «مدارک پرونده» از رابرت یوستس کمک گرفت.

در سال ۱۹۰۲ مید با همکاری یوستس مجموعه داستانی با نام «ساحره استرند» نوشت و در آن شخصیتی خبیث ولی بسیار باهوش را به‌نام مادام سارا معرفی کرد. ماجراهای مادام سارا در چند شماره پیاپی از مجله «استرند» به چاپ رسیدند. کارگاه این داستان‌ها اریک واندلور متخصص پزشکی قانونی و مردی بسیار باهوش است. واندلور از روش‌های شرلوک هلمز و دکتر ثورندایک (کارآگاهان مشهور داستاهای سر آرتور کانن دویل و ریچارد اوستین فریمن) استفاده می‌کرد و چون ماجراهای او همزمان با داستان‌های این دو کارگاه در مجله «استرند» به چاپ می‌رسید، به نوعی رقیب آن دو محسوب می‌شد.

کتابی که در دست دارید ترجمه متن اصلی داستان‌های «مادام سارا» با نا «ساحره استرند» است درست به همان ترتیبی که در مجله «استرندـ چاپ شده بودند.»

 انتهای پیام

بخش فرهنگ و هنر

با کلماتم، ابتکار هنری را به وجود می‌آورم و جذابیت زندگی را در آن تقدیم می‌کنم.