اخبار عمومیاقتصادیکسب و کار خبر فوری

حل مشکل حذف نشدن درایور پرینتر HP

  • چرا با توجه به حذف پرینتر همچنان نمیتوانم آن را روی کامپیوتر نصب کنم ؟
  • آیا روشی وجود دارد که بتوان همه فایلهای مربوط به درایور پرینتر hp را از سیستم حذف کرد ؟
  • با توجه به پاک کردن پرینتر و نصب مجدد آن ولی هنوز پرینتر کار نمیکند ؟

پرینترهای ارزان قیمت: این تنها بخشی از سوالاتی است که بسیاری از کاربران پرینتر های اچ پی به دلیل عدم حذف کامل درایورها از سیستم عامل ویندوز با آن مواجه میشوند و متاسفانه این مشکل را از جانب پرینتر دانسته و به دلیل مشکل در نصب درایور های پرینتر hp ، همواره در جستجوی راهی برای تعمیر پرینتر و یا رفع مشکلات مربوط به پرینتر اچ پی هستند.

برای حذف درایور های پرینتر hp از روی کامپیوتر با سیستم عامل ویندوز میتوانید مطابق 2 روش زیر مراحل  را به ترتیب اجرا کرده و مجدداً اقدام به نصب درایور ها و استفاده از پرینتر کنید

روش اول در حذف درایور پرینتر

حذف درایور های پرینتر hp با استفاده از کنترل پنل

در این روش میتوانید با سرعت بیشتر و بسیار آسانتر درایور های پرینتر hp را از روی کامپیوتر حذف کنید

1- وارد بخش کنترل پنل (control panel) شده و روی گزینه Devices کلیک کنید.

2- در بخش سمت چپ با انتخاب Printers & Scanners لیست پرینتر های موجود و نصب شده روی کامپیوتر را مشاهده خواهید کرد

3- روی نام پرینتر مورد نظر کلیک کیده و دکمه Remove device را بزنید

نکته مهم : گاهی حذف درایور های پرینتر از طریق صفحه programs and features در کنترل پنل نیز ممکن است ب،  ولی اگر موفقیت آمیز نبود حتما از روش حذف کامل درایور های پرینتر hp از سیستم عامل ویندوز اقدام کنید.

 روش دوم در حذف درایور پرینتر

حذف کامل درایورهای پرینتر hp از سیستم عامل ویندوز

هرچند که برای حذف درایورها از این روش باید زمان و دقت بیشتری صرف کرد ولی این احتمال وجود دارد که با موفقیت بیشتری بتوانید روند کار را پیش برانید.

1- با استفاده از کلید های ترکیبی Windows key + R پنجره Run را اجرا کنید

2- با نوشتن متن printui /s /t2 وارد بخش فنی مربوط به پرینتر ها شوید

3- در پنجره باز شده لیست تمامی پرینتر های نصب شده روی سیستم عامل ویندوز به نمایش در می آید فقط کافیست روی نام پرینتر مورد نظر خود کلیک کرده  با انتخاب گزینه Remove آن را از روی کامپیوتر حذف کنید.

نکته مهم : این احتمال وجود دارد که در هنگام حذف درایور ها با خطای delete unsuccessful یا عدم موفقیت در حذف کامل درایور های در ویندوز مواجه شوید که لازم است چند مرحله اضافه تر پیش بروید تا بتوانید از این مشکل عبور کنید

روش رفع خطای delete unsuccessful در هنگام حذف درایور پرینتر hp

1- با استفاده از کلید های ترکیبی Windows key + R پنجره Run را  باز نموده و با نوشتن متن services.msc وارد بخش سرویس های ویندوز شوید.

2- در لیست سرویس های مشاهده شده بدنبال نام Printer spooler بگردید.

3- با فشردن دکمه راست موس می توانید این سرویس را به حالت غیر فعال و یا Stop در آورید.

4- لازم است تا به آدرس C:\Windows\System32\spool\Printer در کامپیوتر خود رفته و تمامی محتویات پوشه Printer را پاک کنید

5- مجدداً با استفاده از کلیدهای ترکیبی وارد پنجره Run شده و با ورود به بخش سرویس های ویندوز (services.msc) اینبار سرویس Printer spooler را اجرا کنید .

حال میتوانید با وارد کردن printui /s /t2 در پنجره RUN وارد بخش فنی مربوط به پرینتر ها شده و درایور مورد نظر خود را به راحتی پاک کنید.

با انجام مراحل فوق بصورت کامل اطمینان می یابید که تمامی درایورها و شاخه های فرعی که روی سیستم نصب گردیده است بصورت کامل پاک شده و می توانید با خیال راحت درایورهای مورد نظر خود را نصب نمایید.

چنانچه در انجام هر یک از مراحل فوق دچار مشکل شده و یا امکان حذف کامل درایور های پرینتر hp از سیستم عامل ویندوز برای شما مقدور نمی باشد میتوانید با یکی از مراکز فروش و خدمات اچ پی تماس گرفته و یا با مراجعه حضوری از تجربیات کارشناسان این مجموعه بهره مند شوید.

خدمات پشتیبانی پرینتر hp میتواند به 2 روش صورت پذیرد :

شما عزیزان اگر در هر زمان نیاز به داشتید می توانید به صفحه مربوط در سایت مراجعه کنید و با قیمت ها و نحوه ثبت سفارش آشنا شوید. (برای دسترسی به صفحه مورد نظر بر روی لینک کلیک کنید)

 لازم به ذکر است شما مشتریان عزیز میتوانید با ثبت درخواست های خود از طریق وب  در کمترین زمان ممکن از بهترین خدمات ما بهره مند گردید.

 پیشنهاد ما به شما اعتماد به مراکز معتبر یا نمایندگی hp است.

این مطالب در خصوص روش حذف کامل درایور های پرینتر hp از سیستم عامل ویندوز توسط تیم

 آموزش حذف درایور پرینتر در ویندوز 10 با استفاده از Settings

 اگر دیگر به پرینتر خاصی احتیاج ندارید می‌توانید مراحل معمول را برای حذف نصب یک چاپگر در تنظیمات و سپس حذف نرم افزار را دنبال کنید. اگر برای مدیریت خودکار پرینتر خود برنامه جانبی را نصب کرده‌اید باید به صورت دستی این برنامه را حذف کنید.

به مسیر Settings>Devices بروید.

 گزینه Printers & Scanners را کلیک کنید.

 پرینتر را انتخاب کنید و Remove device را کلیک کنید و وقتی که از شما برای حذف کردن سوال پرسیده می‌شود گزینه Yes را انتخاب کنید.

 توجه: مراحل فوق چاپگر را از لیست حذف می‌کند، بنابراین شمانیاز به حذف هر گونه برنامه چاپگر باقیمانده یا برنامه‌های مرتبط دارید.

 به مسیر Settings>Apps بروید.

 Apps & Features را کلیک کنید و نرم افزار پرینتری که می‌خواهید حذف کنید را انتخاب کنید. روی Uninstall کلیک کنید و مراحل حذف تمام برنامه‌های مرتبط با پرینتر را دنبال کنید.

حذف درایور پرینتر از Print Server Properties

اگر هنوز پرینتر قدیمی را مشاهده می‌کنید یا نسخه دیگری را که قبلا آن را نصب نکرده‌اید را در صفحه Printers & Scanners ظاهر می‌شود می‌توانید پکیج درایور و درایور پرینتر را حذف کنید.

از سمت چپ به مسیر Settings>Devices>Printers and Scanners بروید. اسکرول را پایین بکشید و Print Server Properties را کلیک کنید. به جای این کار می‌توانید از منوی استارت ابزار Run را اجرا کنید، با باز شدن پنجره Run عبارت printui /s /t2 را تایپ و اینتر کنید تا مستقیم وارد پنجره Print Server Properties شوید.

 سربرگ Drivers را انتخاب کنید و از لیست پرنتر قدیمی خود را انتخاب کنید و گزینه Remove را انتخاب کنید.

شما یک پنجره پاپ آپ با دو گزینه Remove driver  یا  Remove driver  و  driver package را مشاهده می‌کنید که گزینه دوم را انتخاب کنید و OK را انتخاب کنید.

 اگر برای حذف پکیج درایور ااعلانی دریافت کردید روی Delete کلیک کنید.

پاک کردن درایور پرینتر با استفاده از کنترل پنل

شما می‌توانید با استفاده از مراحلی که در ادامه توضیح خواهیم داد درایور پرینتر و باقیمانده فایل‌ها و برنامه‌های مرتبط خود را از کنترل پنل حذف کنید.

به مسیر Control Panel>Hardware and Sound بروید.

 Devices and Printers را کلیک کنید.

 در زیر بخش Printers روی دستگاه مورد نظر خود کلیک راست کنید و Remove device را کلیک کنید. برای تایید عملیات Yes را کلیک کنید.

 بعد به مسیر Settings>Apps>Apps & Features بروید و نرم افزاری که می‌خواهید حذف کنید را انتخاب کنید. Uninstall را کلیک کنید و مراحل نمایش داده شده در صفحه نمایش را کلیک کنید.

استفاده از Print Management برای حذف پرینترهای قدیمی

در حالت ایده آل، اگر از روش Print Server properties بالا استفاده کردید باید درایور پرینتر را حذف کنید. با این وجود می‌توانید از کنسول Print Management برای حذف کامل پرینترهایی که دیگر استفاده نمی‌کنید و درایورهای آنها هم استفاده کنید. در صفحه Print Management شما می‌توانید چاپگرها و کارهای چاپ فعلی موجود در دستگاه را مشاهده کنید. قبل از پاک کردن درایور پرینتر قدیمی مطمئن شوید که از این دستگاه استفاده نمی‌شود. بعد به مسیر Control Panel>System and Security بروید.

 Administrative Tools را کلیک کنید.

 میانبر Print Management را دابل کلیک کنید.

 در زیر Custom Filters گزینه All Printers را انتخاب کنید.

 پرینتری که می‌خواهید حذف کنید را راست کلیک کنید.

 Delete را کلیک کنید و برای تاییر عملیات Yes را کلیک کنید.

Settings>Apps>Apps & Features را باز کنید و نرم افزار پرینتری که می‌خواهید حذف شود را انتخاب کنید. برای حذف کامل درایور پرینتر، روی Uninstall کلیک کنید و دستورالعمل‌های روی صفحه نمایش را دنبال کنید.

پاک کردن درایور پرینتر قدیمی با استفاده از رجیستری

اگر شما صفحه Add a printer را باز کردید و چاپگرهای قدیمی را هنوز در آنجا مشاهده می‌کنید می‌توانید از رجیستری ویندوز برای پاک کردن موارد باقیمانده استفاده کنید. برای انجام این کار، با ایجاد یک نقطه سیستم ریستور شروع کنید و بعد مراحل زیر را انجام دهید.

مسیر Start>Run را طی کنید. در پنجره Run عبارت regedit.exe را کپی پیست و اینتر کنید تا صفحه ویرایشگر رجیستری باز شود.

 مسیر HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Classes\Local Settings\Printers\Roamed را طی کنید.

از سمت راست printer را کلیک راست کنید و Delete را انتخاب کنید. حالا به مسیر HKEY_CURRENT_USER\Printers\Connections بروید و مدخل‌های پرینتر را بررسی کنید و موارد ناخواسته را حذف کنید.

بعد به مسیر HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Print\Printers برای توسعه کلید روی printer راست کلیک کنید و Delete را انتخاب کنید.

 شما ممکن است برخی از کلیدهای فرعی چاپگر قدیمی خود را حذف کنید. لیست زیر را می‌توانید به طور کامل پاک کنید:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Print\Environments\Windows NT x86\Drivers\Version-3 HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Print\Environments\Windows x64\Drivers\Version-3   HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Print\Environments\Windows x64\Drivers\Version-4