تفاوت آزمون تافل ibt و pbt

تافل مهمترین و معتبرترین آزمون زبان انگلیسی است که میزان تسلط داوطلبان به این زبان را ارزیابی می کند. در واقع این آزمون یکی از الزامات اصلی ارزیابی توانایی زبانی افراد غیربومی است که رویای تحصیل یا کار در خارج از کشور را در سر می پرورانند. آزمون تافل برای اولین بار در سال 1964 برگزار شد و از آن زمان به عنوان یکی از معتبرترین آزمون های زبان انگلیسی در بسیاری از مراکز دانشگاهی در سراسر جهان شناخته شده است.

مقایسه و تفاوت بین تافل IBT و PBT

بر اساس عوامل مختلف، تافل را می توان به دو نوع اصلی تقسیم کرد: تافل IBT یا آزمون مبتنی بر اینترنت و تافل PBT یا آزمون مبتنی بر کاغذ. در همین حال، اغلب از دانش آموزان خواسته می شود که بین TOEFL IBT و TOEFL PBT یکی را انتخاب کنند. به همین دلیل، ما در اینجا تصمیم گرفته ایم تا تفاوت بین تافل IBT و PBT را به طور واضح و دقیق توضیح دهیم. ابتدا لازم است توضیحی در مورد این دو تست به شما بدهیم.

تافل IBT چیست؟

تافل IBT نسخه ای مبتنی بر اینترنت از آزمون تافل است که در اواخر دهه 1990 توسعه یافت و در سال 2005 منتشر شد. مهارت های پایه زبان انگلیسی مانند خواندن، نوشتن، گوش دادن و صحبت کردن ارزیابی می شود و توانایی فرد در استفاده و درک زبان در سطح دانشگاه سنجیده می شود. اگر هنوز در مورد تافل اطلاعاتی ندارید، بهتر است ابتدا این مقاله را بخوانید تافل چیست؟

این نوع آزمون به صورت آنلاین توسط موسسات معتبر برگزار می شود و شما می توانید با حضور در این موسسات در آزمون شرکت کنید. آزمون تافل iBT بر توانایی فرد در برقراری ارتباط و درک زبان انگلیسی تمرکز دارد که عمدتاً در مراکز آموزشی در سراسر جهان مانند کالج ها و دانشگاه ها استفاده می شود.

آزمون TOEFL PBT شامل چهار بخش تستی است که مهارت های زبان انگلیسی از جمله لیسنینگ، خواندن، نوشتن و گرامر را می سنجد. لطفا توجه داشته باشید که این آزمون تافل مهارت های مکالمه انگلیسی را آزمایش نمی کند. با این حال، بخش گرامر دارد که بر ساختار و عبارات نوشتاری زبان انگلیسی تمرکز دارد.

موسسه ETS که آزمون تافل را در سراسر جهان برگزار می کند، قصد دارد نسخه PBT آزمون تافل را متوقف کند. اما این به طور کامل اجرا نشده است. در واقع آنها می خواهند به کسانی که در دسترسی به اینترنت و تافل iBT مشکل دارند، خدمت کنند.

اکنون که با آزمون های تافل آشنا شدیم، تفاوت بین IBT و PBT را توضیح خواهیم داد.

تفاوت های ساختاری بین آزمون های تافل IBT و PBT

آزمون‌های تافل IBT و تافل PBT دارای ساختار آزمون، مدیریت آزمون و بخش‌های متفاوتی هستند. تافل IBT یک آزمون کامپیوتری است. اگرچه تافل PBT نسخه کاغذی تافل است. علاوه بر این، تافل IBT طولانی تر از تافل PBT است. زیرا چهار مهارت زبان را آزمایش می کند.

در واقع، آزمون تافل PBT محتوای متفاوتی نسبت به آزمون IBT دارد و مهارت‌های گفتاری افراد را ارزیابی نمی‌کند. به عنوان مثال، بخش Speaking تافل IBT با بخش Structure and Written Expression یا همان قوانین تافل PBT جایگزین شده است. لطفا توجه داشته باشید که بخش گرامر معادل آزمون TOEFL IBT Speaking نیست.

تفاوت بین TOEFL IBT و PBT در تعداد دفعات شرکت در آزمون است

در حدود 190 کشور جهان، هر دو آزمون تافل در زمان های مختلف و در زمان های مختلف برگزار می شود. لطفا توجه داشته باشید که برخی از کشورهای جهان مانند آنگولا، باربادوس، جمهوری آفریقای مرکزی، عراق، فیجی، سوریه و غیره تنها تعداد محدودی مؤسسه دارند که آزمون تافل PBT را ارائه می دهند. آزمون تافل iBT بسیار قابل دسترسی تر از تافل PBT است و هر سال تاریخ های از پیش تعیین شده بیشتری دارد.

تفاوت بین تافل IBT و IBT در شکل نمره

به طور کلی، آزمون تافل  از یک شبکه امتیازدهی متمرکز برای تافل IBT و تافل PBT استفاده می کند. در واقع اختلاف امتیاز تافل IBT از بالاترین نمره برای تمام بخش های آن که 120 است شروع می شود و تا صفر متغیر است. از سوی دیگر، محدوده امتیاز PBT تافل بین 310 تا 677 امتیاز است.

لطفاً توجه داشته باشید که بخش‌های Writing و Speaking تافل IBT و PBT توسط هوش مصنوعی و ارزیاب‌های حرفه‌ای تافل و یک سیستم امتیازدهی خودکار آموزش‌دیده ارزیابی می‌شوند.

این به تضمین بالاترین سطح کیفیت و ثبات در تفسیر نمرات آزمون کمک می کند. اکنون که تفاوت بین تافل IBT و PBT از نظر نمره گذاری را می دانید، باید بدانید که در هیچ آزمونی نمره قبولی یا مردودی وجود ندارد. در واقع اینها موسسات آموزشی هستند که نمره تافل خاصی را برای پذیرش افراد در نظر می گیرند.
برای شرکت در جی آر ای هوم ادیشن با ما تماس بگیرید.

مقایسه تافل IBT با PBT از نظر شرایط آزمون

تفاوت معنی داری از نظر مهارت متقاضیان تافل IBT و PBT وجود ندارد. زیرا هر دو نوع آزمون، مهارت های زبان انگلیسی متقاضی را می سنجد. اما تفاوت تافل IBT و PBT در ثبت نام تافل PBT است که با ایجاد حساب آنلاین ETS در سایت رسمی موسسه و از طریق تلفن یا پست انجام می شود.