اخبار سلامت

دلار بخریم یا نه؟ – خبر فوری

امیرحسین کریم زاده با اشاره به اینکه بازارهای بزرگی مانند طلا ، سکه ، دلار و مسکن به سقف قیمت رسیده اند ، گفت: قیمت دلار ممکن است تا مرز 23 هزار تومان سقوط کند. نرخ واقعی دلار 20 هزار گوجه فرنگی بود و نوسانات آن می تواند از 17 هزار گوجه فرنگی تا 23 هزار گوجه فرنگی باشد.

وی ادامه داد: بودجه بسته برای سال آینده 11 هزار و 500 گوجه فرنگی است و بازار آزاد حدود 20 درصد بیشتر از آن نرخ است. دلارهای زیر 15 هزار گوجه فرنگی توجیهی ندارند.

وی گفت: “با نزدیک شدن به پایان سال مالی چین به پایان دسامبر و اوایل ژانویه و در سال جدید ، تقاضا برای دلار افزایش می یابد و دلار افزایش می یابد.” در هر صورت ، ماهیت کلی قیمت دلار در حال کاهش است. همچنین اگر دلار سقوط کند ، سکه و طلا نیز سقوط می کنند.

کریم زاد افزود: قیمت طلا ، سکه و دلار باید تا پایان امسال صبر کند. به نظر می رسد انتخابات امسال ایران از افزایش دلار در پایان سال جلوگیری خواهد کرد.

وی ادامه داد: امروز قیمت خانه بالا است و مردم توانایی خرید خود را از دست داده اند.

این اقتصاددان با اشاره به مثبت بودن بازار سرمایه گفت: بازار سرمایه به پایان اصلاحات خود رسیده است ، در دسامبر و ژانویه انتظار داریم روند خوبی در بازار سرمایه داشته باشیم. البته نباید این واقعیت را نادیده بگیریم که روند کلیه سهام بازار سرمایه را نمی توان پیش بینی کرد.

کریم زاده در پایان گفت: خرید دلار تا پایان سال به هیچ وجه توصیه نمی شود ؛ زیرا در حال حاضر ثبات در این بازار وجود ندارد. 4200 کالای ارزی از رده خارج می شوند. تنها فرآورده نفتی که قیمت آن افزایش نیافته است ، گازوئیل است. اگر قیمت این فرآورده نفتی نیز افزایش یابد ، حمل و نقل و بازار سهام بسیار بهتر خواهد شد. بنابراین ، شاهد تورم خواهیم بود.

223224