اقتصادی

ارز از بین نمی رود / دادگاه حسابرس گزارش داده است در نیمه دوم سال 98

یک اقتصاددان پس از بحث و گفتگو با دیوان محاسبات مبنی بر از بین رفتن 4.8 میلیارد سکه وارداتی ، گفت: به دلیل خاص بودن کانال ، میزان و تعداد افرادی که ارز اختصاص داده شده است ، نمی توانند ارز را از دست بدهند. از سوی دیگر ، گزارش دیوان محاسبات باید در اوایل نیمه دوم سال 1998 ارائه شود ، همچنین باید بیان شود که آیا این گزارش قبل از تهیه پیش نویس در مجلس به کمیته برنامه و بودجه ارسال شده است یا ارز اختصاص یافته در سال 1997 و ادامه آن در سال 1998. خواه بررسی شود یا نه.

در مصاحبه با خبر فوری ، کارمندان حیدر حسینی در مورد گزارش دیوان محاسبات درباره واردات کالاها اظهار داشتند: “گزارش دیوان محاسبات سال 1997 بهتر بود. در آنجا قرار داشت یا نه. ؟ از آنجا که ما اکنون در آوریل 1999 هستیم و گزارش تخصیص بودجه 1997 ارائه شد ، ما 17 ماه از روند عملیاتی سال 1997 را گذراندیم. ممکن است مدتها پیش باشد ، یکی از این رویدادها این بود که ارز اختصاص داده شد ، اما ارز ارزهای خارجی هنوز برآورده نشده است.

وی ادامه داد: “این امکان وجود دارد که اصلاحاتی صورت گرفته و 3 ماه کار ارز خارجی لغو شده باشد ، یا 6 ماه کارمزد ارزی به 9 ماه تغییر یافته است یا محاسبات گمرک مربوط به کسری واردات و تجارت ارز خارجی در گمرک هنوز انجام نشده است.” بنابراین به دلایل مختلف می توان تعهد ارزی را برآورده نکرده است. وارداتی که در سه ماهه آخر سال 1997 رخ داده است ، براساس گزارش دیوان محاسبات ، فقط مربوط به ارز 4200 تومانی بوده است ، درصورتی که ما در آن سال نیمی از آن ارز را داشتیم و ذکر نشد.

دادگاه پاسخگویی در گزارش خود به ابهامات پاسخ می دهد

این اقتصاددان با اشاره به کاهش ارزش ارز 2200 دلاری که بخشی از آن مربوط به واردات مواد غذایی سگ و گربه است ، افزود: در این رابطه باید مشخص شود که آیا دولت در آن زمان واردات این نوع از محصولات را ممنوع اعلام کرده است یا خیر. ” نکته قابل توجه این است که گزارش دیوان حسابرس قبل از ارائه به مجلس باید توسط کمیته برنامه و بودجه مورد بررسی قرار گیرد و نمایندگان دولت باید حضور و پاسخگو باشند. اما ما نمی دانیم که این روند اتفاق افتاده است یا نه ، و اینها ابهاماتی است که دادگاه باید پاسخ دهد.

گزارش دیوان محاسبات قرار بود در اوایل نیمه دوم سال 98 انجام شود

معاون وزیر اقتصاد سابق اظهار داشت: گزارش دیوان حسابرس باید در اوایل نیمه دوم سال 1998 در دادگاه علنی مجلس ارائه شود. وی گفت: وی عمل می کرد و آنها پاسخ های لازم را ارائه می دادند.

پول به هیچ وجه از بین نمی رود

به گفته این اقتصاددان ، امکان از دست دادن ارز وجود ندارد زیرا تخصیص ارز مبتنی بر ساختار مشخص است. در همین راستا ، اولین توافق نامه توسط وزارتخانه های ذیربط اعم از وزارت سکوت ، کشاورزی ، علوم و بهداشت اعلام می شود و بانک مرکزی از تخصیص ارز خارج می شود که کانال و میزان ارزهای خارجی اختصاص یافته و به آن اختصاص می یابد. ارائه شده

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: کاملاً مشخص است که چه کسی واردکننده کالا را به کشور وارد نکرده است و به عنوان یک خروج ارز در نظر گرفته می شود و بانک مرکزی می تواند مشخص کند کالاهایی که این افراد درخواست کرده اند چیست. همچنین برخی از واردکنندگان نیز وجود دارند که با فروشنده مشکل دارند و مدت زمان طولانی تسویه حساب های خارجی خود را تمدید کرده اند زیرا بانک مرکزی و بانک های عامل از این امر آگاه هستند و ما نمی توانیم آن را به عنوان یک خروجی ارز در نظر بگیریم. یک سری دیگر از واردات برای تحقق تعهدات خود مدت زمان زیادی طول کشید و بخش دیگر مربوط به گمرک و محاسبات آن بود.

عدم محاسبه تخصیص ارز نیمایی در گزارش دیوان محاسبات

کارمندان حسینی در پایان سخنان خود تأکید کردند: لازم بود مشخص شود که آیا ارز اختصاص یافته در سال 1997 و ادامه آن در سال 1998 مورد بررسی قرار گرفت یا خیر و در نهایت نتیجه گرفتند که 4.8 میلیارد دلار تخصیص نیافته است. اینطور نیست

به گزارش خبر فوری ، اخبار مربوط به از دست دادن 4.8 میلیارد دلار ارز این روزها بحث های داغ در مورد صحت آن را برانگیخته است که به گفته رئیس دفتر حسابرسی ملی ، براساس بررسی واردات سال 1997 واردات اساسی و غیر اساسی. کالاها و خدمات معادل 31 میلیارد دلار و 416 میلیون دلار ارز مطابق مالیات دولت اعطا شد که طبق بررسی های دادگاه ، از تاریخ 9/12/98 ، 9658 ردیف ثبت سفارش تأمین مالی توسط اشخاص حقیقی و حقوقی در مجموع 4 میلیارد و 821 میلیون دلار با وجود دریافت 4200 سکه. وارداتی نداشتند.

همتی درباره 4.8 میلیارد دلار ارز خارجی توضیح می دهد

در پی گزارش دیوان محاسبات ، فرماندار بانک مرکزی در این رابطه توضیحاتی داد که طبق اظهارات وی در سال 1997 ، مبلغ 30 میلیارد دلار مبلغ ارز 4200 تومانی بوده که از این رقم حدود 19 میلیارد دلار تا 20 میلیارد دلار است. تا چهار ماه اول سال

همتی گفت: در فاصله زمانی بین گزارش های دادگستری تجاری ، 5 درصد از 4.8 میلیارد دلار ارز خارجی بازپرداخت شده و 3 میلیارد دلار باقیمانده نیز به دلیل عدم انجام وظایف آنها بلکه به دیگران است. دلایلی مانند فروشنده تحویل سکه. و به دلیل تحریم نتوانست کالاها و بخشی از آنها را در رابطه با محاسبات گمرکی و گمرکی تهیه کند.

استاندار بانک مرکزی توضیح داد: از این 3 میلیارد دلار ، اسامی و مشخصات 1.5 میلیارد نام و مشخصات را داده ایم که واردکننده در تعهدات ما عمل نکرده است. صدها میلیون دلار برای این موضوع هزینه می شود که توسط قوه قضائیه قضاوت می شود و عاملان آن در زندان هستند.

علاوه بر این ، رئیس جمهور رئیس جمهور امروز به خبر فوری گفت که به گفته رئیس جمهور ، محاسبه و اعلام این تعداد در گزارش دیوان محاسبات بر اساس اطلاعات نادرست صورت گرفته است و کلیه موضوعات مطرح شده در آن پاسخ های واضحی را از طرف مقامات در روزهای آینده اطلاعات مهم عمومی خواهد شد.

انتهای پیام