اخبار سلامتکسب و کار خبر فوری

نحوه خوابيدن بعد از عمل پروتز سينه

خوابیدن بعد از جراحی پروتز سینه

جراحی افزایش سایز سینه یا پروتز سینه یکی از محبوب ترین جراحی های زیبایی است. این روش یک راه حل عالی برای احساس اطمینان بیشتر در مورد زیبایی اندام است و می تواند کیفیت زندگی را بهبود بخشد. با این حال، روند بهبودی پس از جراحی بزرگ کردن سینه ممکن است چند هفته طول بکشد و نیاز به استراحت زیادی دارد. این مقاله در مورد چگونگی خواب بهتر بعد از عمل جراحی افزایش سایز سینه است و می تواند به شما کمک کند تا بهترین بهبودی و بهترین نتیجه را پس از جراحی داشته باشید

آیا طرز صحیح خوابیدن بعد از جراحی پروتز سینه به بهبودی پس از جراحی کمک می کند؟

داشتن خواب با کیفیت می تواند انرژی صرف شده برای بهبودی بدن بعد از جراحی را تامین کند. یک خواب خوب شبانه این توانایی را دارد که نتیجه نهایی جراحی شما را بهبود بخشد. بنابراین اگر خواب کافی یا صحیحی نداشته باشید، ممکن است نتایج جراحی را تحت تاثیر قرار دهد. داشتن خواب مناسب در طول فرآیند ریکاوری پروتز سینه مهم است. متأسفانه، خواب در روزها و هفته‌های اول پس از جراحی سینه‌ ممکن است مختل شود، با خستگی و احساسات شما مانند هر عمل جراحی بزرگ دیگری.

منظور از جراحی افزایش سایز سینه چیست؟

بزرگ کردن سینه یک اصطلاح کلی است که شامل کلیه اعمال زیبایی است که برای بزرگ کردن سینه و افزایش سایز آن انجام می شود. بزرگ کردن سینه معمولاً شامل قرار دادن ایمپلنت (پروتز) سینه یا انتقال اتولوگ چربی است. که در اکثر مواقع دکتر فدایی و دکتر سعید ساعدی فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی تزریق چربی را به علت احتمال بالای ایجاد عفونت توصیه نمی کنند. هدف از افزایش سایز سینه ، افزایش تناسب طبیعی با ایجاد نمایه سینه‌ای متقارن‌تر و زیباتر است.
جراحی افزایش سایز سینه می تواند:
• برای بازیابی ترمیم سینه انجام شود.
• سایز سینه را بزرگ کند و برآمدگی آن را افزایش دهد
• سینه ها را به حالت اولیه لیفت کند.
• هر گونه پوست اضافی برداشته شود و سینه ها را سفت کند.
• اختلالاتی مانند توده های سینه ، عدم تقارن سینه، هیپوماستی و غیره را اصلاح کند.

جراح پلاستیک شما را در انتخاب بهترین روش مناسب برای شما راهنمایی می کند. این به ترجیحات، اهداف، سابقه پزشکی، بدن و بافت سینه شما بستگی دارد. یک جراح پلاستیک با تجربه می تواند با کمک هر یک از گزینه های ذکر شده در بالا به نتایج طبیعی دست یابد. با این حال، رضایت از نتایج جراحی افزایش سایز سینه تا حدی به مراقبت های بعد از عمل نیز وابسته است.


نکاتی برای خوب خوابیدن بعد از جراحی پروتز سینه

علاوه بر موقعیت صحیح خواب، در اینجا چند نکته مفید دیگر وجود دارد که می تواند به شما کمک کند پس از انجام جراحی سینه به خوبی بخوابید:
پیاده روی: اگرچه ممکن است بعد از جراحی بزرگ کردن سینه خسته شده باشید، حرکت کردن از روز اول مهم است. پیاده روی سبک در خانه می تواند الگوی خواب شما را بهبود بخشد و به شما کمک کند بهتر بخوابید. همچنین با افزایش گردش خون، خطر لخته شدن خون را کاهش می دهد. فقط زیاده روی نکنید!

سوتین های ساپورت: پس از جراحی بزرگ کردن سینه، جراح پلاستیک به شما دستور می دهد که حداقل یک ماه حتی در شب سینه بند بپوشید. سوتین های ساپورت به ثابت نگه داشتن سینه های تازه بزرگ شده شما، کاهش تنش بر روی برش های جراحی و کاهش تورم کمک می کنند. این می تواند نگرانی هایی را که ممکن است در مورد خراب کردن کار سینه خود در هنگام خواب داشته باشید، کاهش دهد.

دوش آب گرم: همه افراد پس از یک روز طولانی، حمام گرم را دوست دارند، و در حالی که در هفته های اول پس از جراحی باید از حمام آب گرم اجتناب شود، دوش آب گرم عصر می تواند به آماده شدن برای خواب کمک کند. همچنین می توانند به رفع فشار و شل کردن عضلات شما کمک کنند و به شما اجازه دهند راحت بخوابید. حتماً از جراح خود بپرسید که چه زمانی می توانید دوش بگیرید.

اختلالات خواب: پرهیز از مواد مختل کننده خواب مانند نوشیدنی های کافئین دار (قهوه، کوکا، چای…)، الکل، شکر و صفحه نمایش های الکترونیکی به خصوص در عصرها می تواند به شما کمک کند به جای بیدار ماندن در طول شب، خواب کافی داشته باشید.

دارو: هرگز نباید انتظار داشت که درد غیرضروری بعد از عمل را تحمل کنید، این قانون در مورد جراحی سینه نیز صدق می کند. جراح پلاستیک شما برای تسکین علائم و کمک به خواب بهتر، داروهای ضد درد تجویز می کند. داروهای کمک کننده برای تنظیم خواب به ندرت مورد نیاز است، اما اگر پس از جراحی بزرگ کردن سینه، الگوی خواب شما به شدت مختل شده باشد، ممکن است تجویز شود.

سایر سوالات متداول در مورد خواب بعد از جراحی پروتز سینه

بعد از جراحی پروتز سینه چه مدت باید موقع خواب زیر سر بلند باشد؟
توصیه می شود به مدت شش هفته پس از جراحی به پشت و با زاویه ۳۰ تا ۴۵ درجه بخوابید. این به کاهش تورم و درد کمک می کند و خطر انقباض بافت اسکار پروتز ها و بدشکل ماندن آنها را کاهش می دهد.
چه زمانی می توانم بعد از جراحی سینه به پهلو بخوابم؟
سه هفته پس از بزرگ کردن سینه می توانید به پهلو بخوابید (البته با تشخیص پزشک). با این حال، خوابیدن به پشت با بالاتنه بالا همچنان بهترین وضعیت برای بهبودی سریع بدون عارضه است.
آیا می توانم بعد از جراحی پروتز سینه روی شکم بخوابم؟
شما می توانید حدود ۱۲ هفته پس از جراحی بزرگ کردن سینه روی شکم بخوابید. لطفاً بلافاصله پس از عمل از خوابیدن به پهلو یا روی شکم خودداری کنید. این می تواند منجر به ناراحتی شدید قفسه سینه و قرارگیری نامناسب پروتز ها شود.
آیا خوابیدن بدون سوتین بعد از جراحی پروتز سینه اشکالی ندارد؟
استفاده از سینه بند یا سوتین ورزشی به مدت ۶ تا ۸ هفته پس از بزرگ کردن سینه به صورت تمام وقت توصیه می شود، به این معنی که آن را در طول شب نیز بپوشید

چگونه از ایمپلنت‌ها سینه‌ام مراقبت کنم؟

بارداری، سیگار کشیدن و نوسانات وزن می تواند در طول زمان بر شکل سینه شما تأثیر بگذارد. اگرچه پروتز سینه منقضی نمی شود، اما میانگین طول عمر جراحی پروتز سینه حدود ۱۰ سال است. در این دوره می‌توانید با پوشیدن سوتین‌های مناسب، کنترل وضعیت بدن، خوابیدن به پشت و حفظ یک سبک زندگی سالم، سینه‌های خود را در وضعیت خوبی نگه دارید. جراحی تعویض پروتز سینه یا لیفت سینه همیشه گزینه‌ای است که سینه‌های شما را دوباره خوش فرم می‌کند.

امروزه درمیان خانم ها بسیار پرطرفدار است زیرا با انجام این جراحی می توان ظاهر زیبایی را در سینه ها ایجاد نمود. انتخاب جراح در گرفتن بهترین نتیجه پس از پروتز سینه از اهمیت بسیار بلایی برخوردار می باشد دکتر رفیع پرنیا فوق تخصص جراحی پلاستیک در زمینه جراحی پروتز سینه مهارت بسیار بالایی دارند و بالاترین میزان رضایت را از این جراحی دریافت نموده اند. دکتر رفیع پرنیا پس از انجام این جراحی مراقبت های بعد از عمل پروتز سینه را برای گرفتن بهترین نتیجه در اختیار شما عزیزان قرار می دهند تا با رعایت آن دوران نقاهت را با کمترین مشکل سپری نمایید و هرچه سریعتر به زندگی عادی خود باز گردید.

مراقبت های لازم بعد از جراحی پروتز سینه

رعایت مراقبت ها بعد از عمل پروتز سینه در تعیین نتیجه نهایی عمل جراحی بسیار تاثیر گذار می باشد در نتیجه برای دریافت بهترین نتیجه و عدم بروز مشکلات احتمالی به تمامی مراقبت های لازم توجه نمایید و بطور کامل رعایت کنید.

یکی از مراقبت های لازم که بعد از عمل پروتز سینه باید بطور شبانه روز حتما رعایت شود استفاده از سوتین طبی است زیرا سوتین همانند پانسمان عمل می کند و با انجام این کار از بروز عوارض احتمالی جلوگیری می شود در نتیجه سوتین را دائم بسته نگه دارید.
به مدت 3 هفته پس از جراحی پروتز سینه طاقباز بخوابید( از خوابیدن بروی شکم و پهلو جدا خودداری نمایید زیرا امکان جابه جایی پروتز در این نحوه خوابیدن وجود دارد.)

لطفا از استعمال هرگونه دخانیات و نوشیدن نوشابه های الکلی به مدت یک هفته پرهیز نمایید. زیرا استعمال دخانیات موجب کاهش جریان خون می شود ودرنتیجه روند بهبودی به کندی پیش می رود.

در صورت داشتن درد آموزش های لازم را برای مراقبت از آن از کادر پرستاری دریافت نمایید و در زمان تعیین شده برای خارج کردن آن مراجعه نمایید.
استفاده از کمپرس یخ برای کاهش تورم و کبودی پس از جراحی توصیه می شود.

از حرکات بیش از حد دست خود خودداری نمایید.

از فردای روز عمل پروتز سینه در صورت استفاده از پانسمان ضد آب می توانید حمام نمایید در غیر این صورت 5 روز بعد از جراحی می توانید استحمام کنید. و همچنین فیلم پروتز سینه را در این سایت می‌توانید مشاهده کنید.

احساس سفتی و کشیدگی پوست بعد از جراحی پروتز سینه وجود دارد همچنین ممکن است فرد با کاهش احساس نوک سینه مواجه شود که تمامی این موارد طبیعی و موقتی می باشد گذر زمان این مشکلات را برطرف می کند . زمانی که برش مورد نظر برای قرار دادن پروتز، در اطراف هاله نوک سینه باشد احتمال کاهش احساس نوک سینه بسیار بیشتر می باشد . لازم به ذکر است همانطور که گفته شد این مشکل موقتی می باشد در صورتی که با گذشت زمان این مشکل برطرف نشد با پزشک خود در میان بگذارید .

دردی که بعد از جراحی پروتز سینه در ناحیه برش احساس می شود و با تکان دادن بدن ممکن است کمی بیشتر شود را می توان با داروهای مسکن که توسط پزشک تجویز شده است تسکین داد . در صورتی که با گذشت مدت زمان طولانی حتی با مصرف قرص های مسکن دردتان کاهش پیدا نکرد حتما پزشک خود را مطلع سازید

استفاده از سینه بند بعد از جراحی پروتز سینه الزامی می باشد، به هیچ عنوان استفاده از سوتین طبی را فراموش نکنید زیرا این احتمال وجود دارد که بعد از جراحی پروتز جابه جا شود با استفاده از سوتین مخصوص این جابه جایی به حداقل می رسد .

لازم است بعد از جراحی پروتز سینه هر چند سال یک باری MRI صورت گیرد تا به طور کامل بافت سینه و پروتز مورد بررسی قرار گیرد .

تا جایی که ممکن است در روز های اولیه بعد از جراحی از آب میوه های تازه استفاده شود ، در تسریع روند بهبودی مصرف این نوع نوشیدنی ها بسیار کمک کننده می باشد باید مصرف نمک به حداقل برسد زیرا موجب افزایش تورم می شود .

از خم کردن بدن به سمت پایین تا جایی که ممکن است خودداری نمایید و حرکات دست خود را به حداقل برسانید.