اخبار عمومی

واقعا حیوانات قبل از انسان زلزله را تشخیص می‌دهند؟

در صبح روز جمعه بسیاری از صاحبان حیوان خانگی است که بعد از وقوع زلزله ۵.۱: FM تهران با حیوانشان از خانه بیرون رفت, در پاسخ به این سوال که حیوانی است که زود متوجه شد که یک زلزله؟”

حتی برخی در پاسخ از حیوانات خانگیشان زلزله در شبکه های اجتماعی نوشت: “من گربه خواب در. کاهش یافت تا به حال نگاهی دوباره من او” “من شنیده ام از حیوانات قبل از مردم میفهمن زلزله که در حال آمدن است اما نه سگمو باید بیدار” و “بلفی از سر شب به طور مداوم خوشحال بودم حتی گاهی اوقات هم دستمونو گاز تا دو ساعت پس از زلزله به” ، “یکی از گربه های من, قبل از زلزله خود را میکوبوند در و پنجره در اطراف میچرخید”, “سگ من چند دقیقه نامرئی و تا به حال … آنها را اجرا خواهد کرد دور”.

بسیاری از مادربزرگها و پدربزرگها هر یک داستان و یا حافظه تعریفکردنی واکنش حیوانات قبل و بعد از زلزله داشته باشد. مانند این داستان: “سال پیش در یکی از روستاها ، یک سگ بسته می رود در خانه و بچه های نوزاد که به سقط جنین شد و دور اجرا می شود. برای بقیه خانواده این دیدن و…. دنبال سگ, برخی از کودکان برای صرفه جویی در بدن زمانی که زلزله می آید و خانه های حومه شهر خرابه.” ، داستان این است که سگ در ذهن مردم یک قهرمان ساخته شده است. اما اگر حیوانات توانایی باید چند دقیقه قبل از زلزله متوجه چنین اتفاقی است … واقعیت ؟

هومن ملوکپور – جراح دامپزشک – بیان کرد که حیوانات تواناییای که “واشنگتن پست” گفت: “در گذشته در مورد اینکه آیا حیوانات قبل از زلزله اظهار داشت که واقعیت طبیعی و منسجم. تحقیقات یک لحظه آرام باقی می ماند تا زمانی که دوباره, هلال احمر, مدیر باید ادامه موضوع آن نیز بسیار خوب آن کار نمی کند.”

مدیر سابق دلفیناریوم کیش ادامه می دهد: “دلفین” است که بسیار بهتر از سایر حیوانات می توانند زلزله را قبل از ظاهر شناسایی. در همان زمان پروپوزالی از بحران کارکنان شهرداری تهران, ما توانایی تربیت دلفینهایی برای این پروژه ما ۴۵ دقیقه قبل از زلزله هشدار. اما ما را تنها باقی می ماند. حتی در ایالات متحده آمریکا دلفینهایی برای این آموزش بود که شما متوجه زمین لرزه در زیر, استخر شنا و دایره زنگی به صدا درمیآورند. به طور کلی والسانان زودتر از دیگر حیوانات متوجه پدیده زلزله است به دلیل آن است که در آب زندگی می کنند با توجه به اینکه جمعی از حجم آب بیشتر از هواست حیوانات, هر چه زودتر آنها متوجه صداهایی هستند. حتی به اعتقاد برخی از کارشناسان در ایالات متحده آمریکا و هلند این دسته از حیوانات یک روز قبل از وقوع زلزله می تواند متوجه این فاجعه طبیعی است.”

در مورد اینکه چرا همه حیوانات نمی توانند احساس وحشت از زلزله به مردم آنها را منتقل می کند. او توضیح می دهد: “این حیوانات باید برای این آموزش. قبل از اینکه ما متوجه لرزش زمین ما حیوانات متوجه صدای حرکت گسلهای زمین است. فرکانس صدا است گوش انسان برای شنیدن آن از حیوانات مانند سگ و بسیار زودتر از آنچه که مردم متوجه این. به همین دلیل احساس وحشت میکنند. البته حیوانات درک حس وحشت باید این آموزش لطفا به مراجعه کنید … مثل سگ برای نگهداری از نابینایان و افراد معلول که برای دریافت آموزش و پرورش است. سایر حیوانات از جمله اسب و مرغ و یا زمان-فرکانس برای تلفن های موبایل بیش از حد پایین برای شنیدن.”

ملوکپور برای واکنش مادری در حیوانات مانند سگ گله به زلزله گفت: “حیوانی است که یا باید روت یا نه این اتفاق را تجربه کرده است. برخی از سگ بومی ناخودآگاه به زلزله واکنش نشان می دهد مطمئن شوید که در حال حاضر تجربه یک مورد. برای مثال در گذشته الاغهایی که انبار نگهداری ما با هم قبل و بعد از زلزله بستن سمهایشان بر روی زمین در واکنش به این فاجعه مسئولیت. برخی از سگ ها به درمان قبل از آنها تا به حال توانایی واکنش نشان می دهند به زلزله قبل از وقوع شده بود مربی این حیوانات درک و واکنش خود را است.”

پایان پیام