اقتصادی

نرخ بیکاری ترکیه کاهش یافت

نرخ بیکاری در ترکیه در پایان سه ماهه اول از ۱۳.۶ درصد کاهش یافته است.

به گزارش خبرگزاری خبر فوری به نقل از آناتولی آمار ترکیه گزارش اعلام کرد که تعداد افراد بدون شغل در ۱۵ سال پیش و تا پایان سه ماهه اول با ۵۰۲ هزار نفر افزایش نسبت به مدت مشابه یک سال پیش و به ۴.۲۳ میلیون نفر رسیده است. بزرگترین افزایش فرصت های شغلی مرتبط با توسعه خدمات راه اندازی شده است.

در طول این دوره از زمان و مردم زمان خود, بازار کار ۶۰۲ برای هزاران نفر کمتر و ۳۱.۱ میلیون نفر است. از سوی دیگر تعدادی از کارگران در ترکیه تا پایان سه ماهه اول با ۵۰۲هزار مردم افزایش یافته است و در مقایسه با ماه قبل ۲۶ میلیون و ۸۰۲ هزار نفر از مردم رسیده که نشان می دهد که این نرخ از ظهور کار-۰.۷ درصد در مقایسه با دسامبر سال گذشته در سطح-۴۴.۷ درصد ایستاده است.

در طول این مدت نرخ مشارکت در بازار کار ۴۹.۹% و ۲.۶ درصد کمتر از رقم ثبت شده در ماه قبل از آن در نظر گرفته شده است. نرخ اشتغال مردان-از-۷۱.۴درصد در ماه مارس سال گذشته ۶۹ درصد در ماه آوریل از این سال کاهش یافته است. برای زنان رای از ۳۱.۲ درصد به ۲.۸ درصد کمتر از در ماه دسامبر سال گذشته است.

با توجه به اعلام آمار ترکیه ، در شرایطی که نرخ بیکاری جوانان ۱۵ تا ۲۴ سال ۱.۷ درصد کاهش نسبت به مدت مشابه یک سال پیش تا ۲۴.۴ درصد نرخ هنوز یکی از بالاترین نرخ بیکاری برای این گروه سنی بیش از دهه گذشته محسوب می شود.

در سال گذشته; افزایش نرخ بیکاری در ترکیه است که در میان ۹.۶ و ۱۳.۵ درصد از ترازنامه به عنوان آن بود. در طول برنامه جدید اقتصادی ترکیه است که در سپتامبر سال قبل از آن اعلام شد., با نرخ بیکاری در پایان این سال باید آن را در ۱۱.۸ درصد از محدوده. این کشور برای رسیدن به نرخ بیکاری تکرقمی در سال ۲۰۲۱ تعیین هدف.

میانگین نرخ بیکاری در ترکیه است که در این فاصله زمانی از زمان ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۹ معادل ۱۰.۳ درصد بالاترین نرخ بیکاری در کشور در طول دوره ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۹ مربوط به ماه ژانویه و فوریه از این در سال ۲۰۰۹ با ۱۴.۷ درصد و پایین ترین نرخ مربوط به ژوئن۲۰۱۲ با ۷.۳درصد است.

پایان پیام