اقتصادی

رشد قیمت مسکن در ترکیه رکورد زد!

طبق گزارش بانک مرکزی ترکیه ، متوسط ​​قیمت ها در ماه آوریل در کل کشور 32.4 درصد نسبت به سال قبل افزایش یافته است که 0.4 درصد بیشتر از ماه قبل است.

به گزارش خبر فوری ، به نقل از دیلی صباح ، روند افزایش تورم در ترکیه تأثیر عمده ای در بخش مسکن این کشور داشته است. افزایش متوسط ​​قیمت مسکن در کشور طی دوازده ماه منتهی به آوریل ، یک رکورد تاریخی جدید به ثبت رسانده است. طبق اعلام بانک مرکزی ترکیه ، قیمت ها در این ماه در مقایسه با سال قبل به طور متوسط ​​32.4 درصد در سراسر کشور افزایش یافته است که 0.4 درصد بیشتر از ماه قبل است.

با وجود افزایش قیمت ها ، تقاضا برای خانه های جدید همچنان زیاد است. در دوره قبل ، فروش خانه های جدید در این کشور 35.6 درصد افزایش یافته است که 4.1 درصد بیشتر از مدت مشابه ماه گذشته است.

در میان شهرهای مختلف ، استانبول با میانگین رشد 28.6 درصدی ، یک رکورد یک ساله در میان شهرهای ترکیه داشته است و ازمیر با رشد 34.3 درصدی و آنکارا با رشد 29.8 درصدی دنبال می شوند.

به دلیل شرایط خاص ایجاد شده توسط کرونا ، اقتصاد ترکیه که به بخش گردشگری وابسته است ، تحت فشار زیادی قرار گرفته و در نتیجه ، ارزش پول ملی به شدت کاهش یافته و تورم به شدت افزایش یافته است. برای جلوگیری از شیوع بیشتر ویروس ، دولت مجبور شده است از طریق قرنطینه های جهانی محدودیت هایی را برای شرکت ها وضع کند.

براساس داده های منتشر شده توسط مرکز آمار ترکیه ، در سال گذشته بیش از 418،000 خانه در این کشور فروخته شده است که 3.8٪ کمتر از سال قبل است. بخش عمده ای از افزایش تقاضا برای خرید مسکن در ترکیه ناشی از پایین بودن نرخ بهره و وام های ارزان قیمت است. تقاضا برای رهن در این کشور در ماه آوریل 11.2 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافت.

انتهای پیام