اخبار عمومی

سازمان ملل خواستار حذف نژادپرستی ساختاری در آمریکا شد

با توجه به پایگاه اطلاع رسانی خبر فوری ،
به نقل از ایرنا در اسپوتنیک ، کمیسیون رفع نژاد پرستی سازمان ملل روز جمعه از دولت آمریكا خواست تا اصلاحات فوری را برای از بین بردن تبعیض ساختاری (نژادپرستی) در سیستم پلیس به اجرا درآورد.

این کمیسیون خاطرنشان کرد: “ما از دولت ، دولت و مقامات آمریكا می خواهیم كه اقدامات ویژه و مناسب را برای از بین بردن نژادپرستی نامتعادل یا تبعیض ساختاری در پلیس و دادگستری عدالت به نفع حقوق قربانیان جرایم عقلی انجام دهند.” .

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریكا دیروز گفت كه وی دستور اجرای را برای “اعمال مقررات در اجرا” اجرا می كند.

میشل باچل ، کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد ، پیشتر نژادپرستی در ایالات متحده را “ساختار” و همچنین “حمله تاریخی” به روزنامه نگاران با پوشش اعتراضات در سراسر کشور خوانده و محکوم کرده بود.

باچلت گفت: “باید یک تماس برای پایان دادن به قتل افراد مسلح سیاه پوست آمریکایی انجام شود.” باید خواستار پایان دادن به خشونت پلیس شد. و باید یک فراخوان برای پایان دادن به نژادپرستی نهادی و نهادی که جامعه آمریکا را نابود کرده است ، وجود داشته باشد.

کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل همچنین بر لزوم خشونت علیه روزنامه نگاران برای پوشش معترضین در ایالات متحده و در مورد بازداشت تأکید کرد: “آنچه اتفاق می افتد ، حمله بی سابقه ای به روزنامه نگاران نیست.”

جورج فلوید ، یک شهروند سیاه پوست آمریکایی ، در تاریخ 26 ژوئن با دستان در دستان خود در بازداشت پلیس قرار گرفت و یک افسر نزدیک به نه دقیقه زانو را به گردنش فشار داد.

وی ادامه داد: “من نمی توانم نفس بکشم” ، اما پلیس تا زمانی که مدافع از ماشین خارج نشد و آمبولانس را گرفت ، هیچ توجهی نکرد.

ویدئوی این جنایت به سرعت در رسانه های اجتماعی ، در ایالات متحده و همچنین ایجاد اعتراض به رفتار نژادپرستانه در سراسر جهان پخش شد.