اقتصادی

سیگنال آمریکا برای مذاکره درباره تحریم‌های پروژه گازی روسیه

دولت جدید ایالات متحده برای اولین بار اعلام کرده است که می خواهد در مورد رفع تحریم های ایالات متحده علیه پروژه خط لوله جریان 2 با آلمان صحبت کند.

روزنامه هندلزبلات با استناد به مقامات آمریكایی گزارش داد: “اگر آلمان راه حل هایی برای اطمینان از امنیت انرژی اروپا ارائه دهد ، دولت مایل است برای كاهش تحریم ها علیه جریان شمالی 2 مذاكره كند.”

به گفته مقامات آمریکایی ، آلمان باید یک بسته راه حل ارائه دهد ، در غیر این صورت ایالات متحده قادر به حل مشکل جریان 2 نخواهد بود.

آلمان از نظر اقتصادی به این پروژه می نگرد و ایالات متحده و چندین كشور اروپایی از جمله كشورهای بالتیك از جمله لهستان و اتحادیه اروپا ابراز نگرانی در مورد استفاده روسیه از فروش گاز و انحصار گازپروم به عنوان ابزاری سیاسی كرده اند. . .

در ماه های اخیر ، ایالات متحده تحریم ها علیه ارائه دهندگان خدمات و حامیان مالی درگیر در ساخت Rolling Stream 2 را افزایش داده است تا مانع از پایان ساخت این خط لوله صادرات گاز شود. بخشی از خط لوله هنوز در بستر دریا ساخته نشده است ، اما ایالات متحده هر کسی را که می تواند به ساخت پروژه کمک کند هدف قرار داده است.

گازپروم ، که پروژه را رهبری می کند ، همچنین به سرمایه گذاران هشدار داده است که ممکن است پروژه به دلیل شرایط خاص ، از جمله فشار سیاسی ، به حالت تعلیق درآید.

در همین حال ، با توجه به قیمت نفت ، فرانسه در اعتراض به بازداشت منتقد برجسته الکسی ناوالنی پوتین و اعتراض مقامات روسی از آلمان خواسته است پروژه Nord Stream 2 را به طور کامل متوقف کند.

خط لوله گاز طبیعی Stream 2 برای دو برابر کردن ظرفیت صادرات روسیه به آلمان با دو برابر شدن 110 میلیارد متر مکعب در سال و عبور از اوکراین و عبور از دریای بالتیک ، درآمد حمل و نقل گاز برای این کشور را قطع می کند. این پروژه در حالی است كه اروپا تلاش می كند تا روسیه از افزایش وابستگی به انرژی خود جلوگیری كند ، به كانون درگیری بین مسكو و واشنگتن تبدیل شده است.

انتهای پیام