اخبار جامعه

کرونا از طریق بلع منتقل می شود؟

خبر فوری / کردستان به گفته یک متخصص گوارش و کبد در کردستان ، تاج از معده عبور کرده و به روده می رسد و غذاهای آلوده می توانند ویروس را به صورت خوراکی منتقل کنند.

شیخ اسماعیلی در مصاحبه با خبر فوری ، در مورد راههای انتقال تاج از طریق دستگاه گوارش اظهار داشت: “تاكنون ، مطالعات جهانی نشان داده است كه اختلال دستگاه گوارش تاج آزاردهنده است اما كشنده نیست و بیماران علائمی مانند ضعف دارند ؛ اشتها ، حالت تهوع. ، استفراغ و بیماری طولانی مدت باعث کاهش وزن زیادی شده است.

وی با اشاره به از بین رفتن حس طنز و طعم در بعضی موارد که علائم تاج از طریق دستگاه گوارش شایع است ، افزود: معمولاً این علائم برگشت پذیر است و با گذشت زمان بین افراد تغییر می کند.

متخصصان گوارش و متخصص کبد هشدار داده اند که علاوه بر دستگاه گوارش ، تاج می تواند بر روی زائده های آن از جمله لوزالمعده و کبد تأثیر بگذارد ، وی گفت: علائم موجود در کبد و لوزالمعده در آزمایشگاه تشخیص داده می شود و آنزیم های طبیعی و میکروآنزیم ها در کبد قابل افزایش است.

به گفته وی ، تاکنون انتقال شریان های کرونا ویروس از طریق دستگاه گوارش هیچ عوارض بالینی برای کبد نداشته و باعث نارسایی کلینیکی شدید کبدی یا لوزالمعده شده است و از این لحاظ از سایر ویروس ها قابل تشخیص نیست. او علائم بهبودی و پایداری دارد.

شیخ اسماعیلی در کنار مصرف غذاهای مفید برای بهبود ضعف و بی حالی در اثر عروق کرونا ویروس گفت: علائم دستگاه گوارش در بیماری عروق کرونا ویروس قلب از درگیری ریه ها و مجاری تنفسی خطرناک تر نیست ، اما از بین بردن آن طولانی تر و ضعیف تر است. اشتیاق به خوردن و بی حالی بدن می تواند هفته ها بدون معالجه خاص ادامه یابد و خوددرمانی است.

وی تصریح کرد: افرادی که درگیری گوارشی درگیر در بیماری انسداد عروق قلب هستند باید اقدامات احتیاطی لازم را انجام دهند زیرا دفع ویروس از مدت زمان درگیری ریه ها در معده دستگاه گوارش خیلی بیشتر طول می کشد و باید یک قرنطینه 15 روزه دنبال کند.

به گفته این متخصص گوارش و کبد ، استفاده از توالت مشترک برای افراد سالم و دستگاه گوارش خطرناک است و باید ضد عفونی شود.

وی با اشاره به افزایش خطر ابتلا به بیماری زمینه ای و بیماری عروق کرونا ویروس قلب گفت: “چاقی ، فشار خون بالا و داروها یک عامل خطر برای افراد هستند ، اما هنوز مشخص نشده است که کبد چرب یک میکروفاکتور کشنده است.”

شیخ اسماعیلی اظهار داشت: سبک زندگی بی تحرک در ترکیدگی تاج باعث افزایش وزن افراد می شود ، باید با رژیم غذایی جبران شود و از مصرف چربی و نمک خودداری شود.

وی در مورد راه های انتقال ویروس تاج از طریق دستگاه گوارش گفت: این امر می تواند عمدتاً از طریق ترشحات دهانی و استفاده از توالتهای معمولی منتقل شود ، بنابراین تأکید می شود افرادی که علائم دستگاه گوارش به دلیل تاج دارند ، باید از بهداشت شخصی برخوردار باشند. چندین بار مشاهده کنید.

وی در پاسخ به این سؤال كه آیا از طریق مصرف تاج ، كبد و دستگاه گوارش به آن منتقل می شود گفت: “ویروس تاج شناخته شده نیست و نیاز به شناسایی بیشتر دارد ، حتی اگر میكروب ها به دلیل ترشح آنزیم ها و اسیدهای معده زنده نیستند.” با این حال ، ویروس ها ، به ویژه کورو ویروس ها و ماندگاری طولانی معده ، نیاز به تحقیقات بیشتر دارند

به گفته وی ، تاج از معده عبور کرده و به روده می رسد. غذاهای آلوده می توانند ویروس را به صورت خوراکی منتقل کنند و حتی اگر چند ساعت در رحم زنده نماند ، می تواند علائمی ایجاد کند و لازم نیست ویروس تاج برای چند روز زنده بماند ، بنابراین بهداشت شخصی و تماس با دهان ، بینی ، دست و چشم بسیار مهم است.

انتهای پیام