اخبار سلامت

کمک ۶.۳ میلیون دلاری ژاپن به ایران از طریق WHO جهت تقویت توان کشور برای مقابله با کرونا

روابط عمومی دفتر نمایندگی ایران در سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد: امروز دولت ژاپن تفاهم نامه کمک مالی 6.3 میلیون دلاری را برای حفظ همبستگی با ملت ایران در مقابله با بحران کووید-19 امضا کرده است. برای پروژه های انجام شده توسط سازمان بهداشت جهانی با همکاری آژانسی که در جمهوری اسلامی ایران امضا شده است.

به گزارش خبر فوری، این سند امروز سه شنبه توسط دکتر سید جعفر حسین، نماینده سازمان جهانی بهداشت جمهوری اسلامی ایران و آقای هیروتاکا متئو، مسئول امور سفارت ژاپن اعطا شد. در جمهوری اسلامی ایران با حضور دکتر جلال نائلی معاون روابط بین الملل با امضای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی.

طبق این پروژه 6.3 میلیون دلاری، شش دستگاه MRI برای گسترش ظرفیت کووید-19 کشور خریداری خواهد شد. این دستگاه‌ها در بیمارستان‌های دولتی استان‌های تهران (۲ دستگاه)، خوزستان، خراسان رضوی، خراسان شمالی و چهارمحال و بختیاری نصب می‌شوند و مسئولیت تمام مراحل آماده‌سازی، تحویل و آموزش آن‌ها بر عهده نماینده سازمان جهانی بهداشت خواهد بود. .

دکتر جعفر حسین ضمن تشکر از کمک های مالی دولت و سفارت ژاپن برای بهبود نظام سلامت کشور در مقابله با کووید-19، گفت: این کمک 6.3 میلیون دلاری به واکنش موثر دولت به ویژه در دستگاه‌های MRI که سازمان بهداشت جهانی برای خرید این کمک هزینه استفاده خواهد کرد، نه تنها برای پاسخ به کووید-19 خدمت می‌کند، بلکه در درازمدت برای سایر بیماری‌ها نیز استفاده خواهد شد.

ماتسئو، مدیر بازرگانی سفارت ژاپن در ایران گفت: «عفونت کرونا به سرعت در سراسر جهان گسترش یافت و نه تنها جان انسان ها، بلکه اقتصاد جهانی را نیز به خطر انداخت. از همان ابتدای انفجار، دولت ژاپن یک واکنش فوری را برای نجات جان افراد و به حداقل رساندن پیامدهای اجتماعی-اقتصادی این بیماری ضروری تشخیص داد.

وی گفت: معتقدم این شش دستگاه MRI از طریق تشخیص و درمان در نقاط مختلف کشور به پیشگیری از شیوع عفونت کروناویروس کمک می کند.

ماتسئو تاکید کرد که تقویت بخش سلامت یکی از اولویت های اصلی سفارتش است. وی خاطرنشان کرد: دانش و فناوری ژاپن در این زمینه می تواند نقش اساسی در تقویت روابط ایران و ژاپن داشته باشد.

پس از پایان مراسم، دکتر نائلی – معاون روابط بین الملل وزارت بهداشت، از حمایت های مالی دولت ژاپن و حمایت های قبلی از وزارت بهداشت ایران تشکر کرد و امیدوار بود که همکاری های فعلی و آتی وجود داشته باشد. به کسانی که بیشترین نیاز را دارند کمک کنید. آنها کمک می کنند، آنها کمک می کنند.

رئیس سفارت ایران در ژاپن همچنین از تلاش‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وزارت امور خارجه ایران و سازمان بهداشت جهانی برای مقابله با کووید-۱۹ تشکر کرد و ابراز امیدواری کرد که جهان به زودی از آن پیشی بگیرد. چالش ناشی از این بیماری همه گیر ن.

از زمان ورود کووید-19 در اوایل (اواخر سال 2009) (اواخر سال 2009)، دولت ژاپن تقریباً 34 میلیون دلار برای حمایت از مبارزه با اپیدمی ایران از طریق آژانس‌های مختلف سازمان ملل متحد، از جمله سازمان بهداشت جهانی، توسعه سازمان ملل متحد، فراهم کرده است. برنامه، سازمان بین المللی مهاجرت، توسط کمیساریای عالی سازمان ملل متحد برای پناهندگان، برنامه جهانی غذا و فدراسیون بین المللی صلیب سرخ و انجمن های ماه سرخ کمک شده است. تا به امروز، کمک های مالی ژاپنی شامل سی تی اسکن، اولتراسوند، آنالایزرهای گاز خون شریانی، ونتیلاتورهای ثابت و قابل حمل و همچنین بخشی از هزینه خرید دستگاه آنژیوگرافی با هواپیما و یک سیستم رادیوگرافی دیجیتال قابل حمل است. دولت ژاپن در جولای 2021 حدود سه میلیون دوز از واکسن ژاپنی آسترازنکا را از طریق مکانیسم کوواکس به ایران اهدا کرد.

انتهای پیام/