اخبار عمومی

کووید ۱۹ گردشگری گلستان را فلج کرد/ حمایت و تدبیر لازم است – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

خبرگزاری آنلاین ، گروه استان ها – اعظم محبی: گلستان در بین دو قطب توریستی در شمال کشور و زیارتگاه های مشهد واقع شده است و شامل اقوام مختلفی از جمله فارس ، ترکمن ، سیستانی ، ترکیه (جمهوری آذربایجان و قزلباش) ، مازندران ، بلوچ و قزاق ها به ایران است. . مشهور و خوش آمدید ایرانگردان و بسیاری از گردشگران.

ترکیبی از ساحل گلستان و جاذبه هایی از جمله دریا ، جزیره ، جنگل ، کوه ، دشت ، کویر و بیابان باعث افزایش مزیت های مقایسه ای این استان از نظر گردشگری شده است.

به گفته برخی کارشناسان و حواس ، این صنعت بیشترین سهم از فضای اقتصادی و اقتصادی گلستان را در مقایسه با سایر بخش ها از جمله کشاورزی ، صنعت و معدن دارد و امروز در حال از بین رفتن است و یک روز خوشحال کننده است. نداره.

ویروس کرونا میهمان ناخوشایندی است و ورود آن باعث نشده است تا مشکلات گلستان در بخش های مختلف گسترش یابد و همچنین مسکن افراد ، گلستان صنعت گردشگری را برای فعالان این بخش خاموش کرده است.

در آستانه نوروز و در اوج سفر ، این ویروس به طور ناگهانی صنعت گردشگری کشور و گلستا را خاموش کرد و ضربه جدی به تجارت فعالان این بخش وارد کرد و پنج ماه پس از ورود آن ، هنوز هم فعالان این حوزه را وحشت زده کرده است.

با ادامه روند توسعه تاج و کاهش و تعطیلی واحدهای گردشگری ، این مراکز با مشکلاتی همچون بقیه ضررها و مشکلات روبرو هستند: بدهی بانکی ، بیمه ، مالیات ، پرداخت حقوق فعالان و غیره.

انتظار می رود دولت برای جبران خسارات ناشی از تاج و مشاغل ناشی از آن ، مانند فعالیت های گردشگری ، کمک کند که فقط می تواند رنج این آمار را کاهش دهد.

صحبت با برخی از دارندگان واحد نشان می دهد که آنها تأخیر ایجاد کرده اند و برخی از واحدها اجاره داده اند و 17 میلیون تومان اجاره پرداخت می کنند ، بنابراین در این رابطه نیاز به توجه جدی تری دارند.

این افراد 160 میلیون دلار خسارت به واحدهای گردشگری وارد کردند

مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری گلستان درباره آنلاین در این باره گفت: سال گذشته سیل رخ داده و امسال این بیماری ووید این 19 فعالیت توریستی در استان را تحت تأثیر قرار داد و منطقه در وضعیت سختی قرار دارد ، زیرا بسیاری از این واحدها بسته شده بودند.

احمد تجربی تاکنون تجارت گردشگری نتوانسته است فعالیت خود را شروع کند ، افزود: تخمین زده می شود تاج تا پایان اردیبهشت ماه 160 میلیارد تومان در واحدهای گردشگری استان ایجاد کرده است و ضرر و زیان در بخش گردشگری تا ماه های آینده ادامه خواهد داشت.

تجربی مبلغ کلیه خسارات خاص در پایان تیرماه هفته آینده اعلام خواهد شد و افزود: به نظر می رسد این تعداد به 170 هزار میلیارد تومان رسیده است.

وی ادامه داد: “تاج تمام واحدهای گردشگری را از رونق و آبادانی محروم کرده و آنها را تعطیل کرد. بین قله های اول و دوم مردم از واحدهای گردشگری استقبال نکردند.

500 واحد و راهنمای تور فعال در گلستان فعال بوده اند که تا ماه مه 160 میلیون تومان تاج را از دست داده اند و این تعداد در ماه جولای به 170 میلیون تومان می رسد. تجربی ذکر شده: تعداد واحدها و امکانات موجود در استان از هتل ها ، بومگریخدمات پذیرایی و مسافرتی و دفاتر راهنمای گردشگری حدود 500 واحد را شامل می شود که شامل 420 واحد گردشگری و 80 راهنمای گردشگری است.

به گفته وی ، 3500 نفر به طور مستقیم در بخش های گردشگری گلستان مشغول به کار هستند.

مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری گلستان از واحدهای آسیب دیده برای پرداخت تسهیلات پرداخت کرد مطلع وی گفت: “تاکنون 200 درخواست برای وام ارائه شده است.”

پرداخت تسهیلات به واحدهای تحت تأثیر

آنلاین ، مدیر کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان نیز در مورد پرداخت تسهیلات به واحدهای آسیب دیده گفت: “دستورالعمل جبران تاج به کلیه صنایع و معادن ، خدمات ، گردشگری و … گزارش شده است.”

سعید مازندران اضافه شده است: 16 میلیون تومان برای هر تسهیلات با استهلاک دو ساله و 12 درصد سود به هر واحد بیمه شده پرداخت می شود.

وی اظهار کرد: برای واحدهایی که بیمه نشده اند ، لیست آنها باید توسط تهران ارسال شود ، مانند سازمان های میراث فرهنگی برای ورود به سیستم ، و این افراد همچنین می توانند از امکانات استفاده کنند.

مازندرانی گلستان با بیان اینکه جهانگردی یکی از مشاغلی است که بیشترین لطمه را در ظاهر تاج داشته است: اگر اسامی افراد بیمه نشده در واحدهای گردشگری و واحدهای گردشگری وارد سیستم شوند ، یک پیامک برای این افراد ارسال می شود. به بانک مراجعه کرده و تسهیلات را انتخاب کنید.

17000 واحد برای دریافت وام دریافت شده است

وی گفت: اعتبارات پرداخت تسهیلات به واحدهای آسیب دیده در استان از جمله تولید ، صنعت ، خدمات و گردشگری 547 هزار میلیارد تومان است.

مازندرانی اضافه کرد: تاکنون حدود 17 میلیارد واحد کارخانه در بانک گذاشته شده است و حدود 470 هزار میلیارد واحد دیگر نیز در بانک گذاشته شده است. سهیمه ما داریم.

وی در ادامه گفت: افراد واجد شرایط درگیر در سازمان مربوطه می توانند از امکانات زیر بهره مند شوند: دستگاه ها سعی در ادغام افراد واجد شرایط و جامعه هدف خود داشته اند تا خدمات سریعتر ارائه شود.

مازندرانی از نقش اداره کل کار و رفاه اجتماعی به عنوان هماهنگ کننده آژانس های مختلف و بانک خبر داد و گفت: “تا ماه ژوئیه افراد می توانند درخواست تسهیلات کنند و این دوره می تواند تمدید شود.”

وی اظهار داشت: ظاهراً ما می توانیم 300 میلیارد آن پول را جذب کنیم و این بقیه تصمیم است. جیری افراد آسیب دیده چگونه پرداخت می شوند.

با توجه به اینکه اقتصاد گلستان مبتنی بر قابلیت های گردشگری است ، بسیاری از مراکز و زیرساخت ها در این زمینه راه اندازی شده اند که باید به روش های مختلفی از جمله یارانه ها ، تسهیلات پرداخت کم بهره پرداخت شود و تمهیدات لازم برای حداقل 6 ماه نفس کشیدن فراهم شود. امکانات ، تخفیف آنها پیشنهاد دادند که دوره های بیمه و مالیاتی و غیره را تمدید کنند تا واحدها بتوانند در پاهای خود قرار بگیرند تا روند تاج گذاری و توسعه استانی ادامه یابد.