اخبار سلامت

نتایج موفقیت‌آمیز داروی “آویفاویر” در درمان کووید-۱۹

پزشکان روسی اظهار داشته اند که امید است برای درمان بیماری کووید -19 از استفاده از Avifavir استفاده شود.

به گزارش خبر فوریاین دارو بر اساس Favi-piraviro است و قادر به از بین بردن coronavirus جدید است. در مقاله ای که در مجله MedRxiv منتشر شده است ، دانشمندان گفتند که این دارو به سرعت کوراو ویروس ها را در میان بیماران از بین برد و عوارض جانبی جدی ایجاد نکرد.

محققان در این مطالعه خاطرنشان كردند كه این دارو یك عمل ضد ویروسی سریع دارد ، بنابراین این ویروس در مدت چهار روز توانست 62.5 درصد بیماران را از بدن خارج كند.

محققان گفتند كه بزودی آزمایش دیگری انجام خواهند داد تا دریابند كه چگونه دوزهای مختلف دارو در بهبودی بیماران استفاده می شود.

تا به امروز ، محققان چندین داروی را که در بهبود وضعیت بیماران مبتلا به Covid-19 مؤثر هستند ، شناسایی کرده اند ، از جمله آنها می توان به favipiravir ، remedcivir و پروتئین های نوترکیب اینترفرون 2-alpha اشاره کرد. این آزمایشات برای مقابله با ویروس های آنفولانزا ، هپاتیت C و ابولا طراحی شده است ، اما در آزمایش هایی که دانشمندان برای درمان Covid-19 از آنها استفاده کرده اند ، به نوعی موثر بوده اند ، اما هنوز بیماران کاملاً درمانی نکرده اند.

وزارت بهداشت روسیه اخیراً موفقیت نخستین داروی این کشور را در معالجه بیماری عروق ویروس کرونا قلب و معالجه بیماران Covid-19 اعلام کرد.

وزارت بهداشت روسیه گزارش داد كه این بیماری با اولین كورو ویروس موسوم به آیففویر ایجاد شده و نتایج مثبتی در معالجه بیماران مبتلا به كروناویروسهایی كه از این دارو استفاده می كنند ، دریافت كرده است.

به گفته وزارت بهداشت روسیه ، ایفاویر اولین داروی ضد ویروسی در روسیه است که در آزمایشات بالینی در بیماران مبتلا به بیماری عروق ویروس کرونا قلب مؤثر است. در گذشته برای درمان اشکال شدید آنفولانزا استفاده شده است.

انتهای پیام