اخبار جامعه

وزیر بهداشت: در حال کنترل موج دوم کرونا هستیم

وزیر بهداشت با اشاره به ایثار جامعه پزشکی در دوران تاج ، گفت: ما موج دوم بیماری را کنترل می کنیم.

به گزارش خبر فوری دکتر سعید نامکی در مراسم روز پزشکان که به همت بسیج جامعه پزشکی برگزار شد ، ضمن استقبال از روح شهدای پناهگاه ، پناهگاه و مدافع سلامتی اظهار داشت: سفیدپوستان آنها به شایعه بدن آنها تبدیل شدند. عزیزان عزیز که مانند پروانه ها در رختخواب مریض بودند ، حتی اگر خیلی ها در سرما دراز کشیده بودند و عده ای پول می زدند ، اما این پزشکان دوست داشتنی عرق می کردند.

وی در مورد ایجاد پیوند بین او و شهید سردار حاج قاسم سلیمانی ، این مطلب را روشن كرد: من تردید ندارم كه این شهید عزیز ما كه در قلب ما به یادگار مانده ، با ارتباط او با محبوبه اطمینان گرفته شده است. وقتی می بینیم کوفه در محراب مسجد ، فاضت و لرد کعبه حکاکی شده است ، ما دیگر نمی گوییم که وی توسط امام علی (ع) ابن ملامحم به شهادت رسید ، اما ما دوست داریم که آنها به دیدار او رفتند.

نامکی ضمن ابراز تسلیت خود در ایام سوگواری محرم ، اظهار داشت: هیچ کس نمی تواند سؤال کند جاودانگی کربلا از کجا ناشی می شود. همه این صحنه های عالی در تاریخ ایجاد شده است ، اما چرا واقعه عاشورا اینقدر جاودانه شده است؟ دلیل این امر فقط عشق محض به بازی با خدا بود. کربلا صحنه تقابل با خدا بود. اگر به پاسخ حضرت زینب (علیها السلام) نگاه کنیم ، او درباره واقعه عاشورا می گوید ، من چیزی جز زیبایی در خدا ندیدم. آنچه این همه رنج را زیبا کرده است فقط عشق بود.

وی افزود: حاج قاسم به ما گفت كه ما ملت امام حسین (ع) هستیم و به ما گفته شد كه ما فقط در دفاع مقدس عاشق بودیم. بعد از 8 سال ، حتی یک اینچ از سرزمین مادری خود را از دست ندادیم و دلیل آن عشق بود. آنچه در آن سالهای مجازات با ما طنین انداز بود تعالیم مکتب عاشورا بود. این عشق بود که باعث شد ما به مبارزه با تاج ادامه دهیم. بین مجازات و شرایط دشوار اقتصادی ، تاج به کشور ما رسید و جمهوری اسلامی در کمتر از 2 ماه درخشید.

وزیر بهداشت گفت: دو ماه بعد جمهوری اسلامی ایران درخشید و در آنجا توانست وارد کننده برخی از محصولات و سپس صادر کننده شود و تنها دلیل این امر آموختن از مدرسه امام حسین (ع) بود؛ یاد گرفتیم

وی با تشکر از خدمات بسیجی جامعه پزشکی روستا ، ادامه داد: “روز اول که به این ویروس نامطبوع آلوده شدیم ، سردار سلام با من تماس گرفت و من احساس تنهایی نمی کنم. می گویم من هرگز با تو تنها نخواهم بود زیرا تو ارتش خدا با بسیجیان هستید.” شما روی زمین هستید. در تاریخ 19 دسامبر ، هنگامی که فهمیدیم که ویروس در چین ظاهر شده است ، سنگرهایی را به سبک دفاع مقدس اول برپا کردیم. درست است که در طی برنامه تحول در نظام سلامت برخی تختخوابها به ناوگان تختخوابی کشور اضافه شده است ، اما ما هنوز 1.6 هزار تخت در هر هزار نفر داریم ، در کشورهای دیگر این تعداد به حدود 7 نفر می رسد.

وی اضافه کرد: “تا چند ماه پیش ، ایالات متحده در بحران تاج 111 میلیارد دلار برای بخش مراقبت های بهداشتی هزینه کرد ، در حالی که انگلیس 22 تریلیون دلار خرج کرد. با این اوضاع ، یک بیمار مجرد در اختیار دروازه های بیمارستان قرار نگرفت ، حتی افغان های بی کارت نیز در مراکز ما تحت معالجه قرار گرفتند. در این مدت ، پزشک و مربی ما برای یک روز عصبانی نشدند ، حتی اگر کار او 14-18 ماه به تاخیر افتاد ، اما او هیچ بهانه ای نداد.

وی ادامه داد: “وقتی گفتم كه می خواهم 300000 تیم را تربیت كنم ، خیلی ها از من انتقاد كردند و خیلی ها گفتند كه شما می خواهید از افراد غیر متخصص استفاده كنید. اما قبل از موج دوم ، دیدید كه قادر به غلبه بر ویروس و كنترل موج است.” ما دوم هستیم امیدواریم که با یاری عزاداری و بسیج جامعه پزشکی امام حسین (ع) بتوانیم بر ویروس غلبه کنیم.

به گزارش خبر فوری ، دکتر شاهین محمد صادقی – رئیس سازمان بسیج انجمن پزشکیوی با اشاره به سالروز تولد مریم بنام ابوعلی سینا ، اظهار داشت: وی پزشک بود ، یکی از بنیانگذاران پزشکی مطابق با علم و یکی از بنیانگذاران زمین و آب بود. فیلسوفان ، اخترشناسان ، ریاضیدانان و … تمام سنین او در این سرزمین و آب که با روز پزشک خود تزئین شده است.

وی افزود: پزشکان باید در تنظیم مسیر خود مراقب باشند. پزشکان وظیفه خوبی برای دفاع از مقدس ، دفاع از مردم و مبارزه با ویروس تاج انجام دادند و امروز ما برای احترام به آنها گرد هم آمدیم. گردهمایی امروز ، هرچند اندک ، نمایانگر و سمبل کل جامعه پزشکی کشور است ، و ما مفتخریم که بسیج جامعه پزشکی تاثیری در آن صحنه داشته است.

رئیس سازمان بسیج انجمن پزشکی تأکید کرد: ما در همه بحران ها و تصادفات کار کردیم و همیشه اولین نفری بودیم که در صحنه بحران حضور داشتیم. امروز صحنه دیگری در صحنه بسیج مشاهده می کنید. ما در صورت عدم پشتیبانی سازمانهای ذیربط ، از متفکران و محققان جوان بر اساس سیاستهای خود پشتیبانی می کنیم. در تولید کیت ، واکسن و غیره به تیم های مختلف پزشکی کمک می کنیم.

وی با اشاره به گسترش گروه هایی از بسیج در مناطق مختلف کشور به جامعه پزشکی ، گفت: ما در این گروه نیز چندین شهید داشتیم. ما با مردم در مقابل تاج می جنگیم و آماده هستیم تا در آینده بتوانیم مطابق سیاست های ارتباطی به ارائه خدمات به مردم کمک کنیم. امروز بسیج یک مزرعه بی ثمر است که درهای خود را به روی فرزندان انقلابی زمین باز کرده است.

انتهای پیام