اقتصادی

جلوگیری از قاچاق پوشاک با ایجاد اشتغال پایدار روستایی

به گفته معاون اشتغال وزارت کار ، با پرداخت 6500 منبع اشتغال روستایی و تجهیزات مربوط به زمینه پوشاک ، بیش از 12000 شغل جدید در این بخش ایجاد شده است.

به گزارش خبر فوری ، مشارکت در اشتغال روستایی و تولید پوشاک یکی از برنامه های موثر وزارت کار برای توسعه اشتغال پایدار ، کاهش هزینه کالاهای تولیدی و آموزش کارگران ماهر و آموزش دیده در مناطق روستایی است.

آیین نامه های اجرایی قانون کمک های روستایی و عشایری برای توسعه و اشتغال پایدار در نوامبر 2017 با استفاده از منابع صندوق توسعه ملی اعلام شد که در آن وزارت کار وظایف و تعهدات خود را برای اجرای مقررات اشتغال روستایی تدوین کرد.

بر اساس این آیین نامه ، بخش های کشاورزی ، صنعتی و خدماتی از اولویت های برنامه توسعه اشتغال روستایی و عشایری هستند ، زیرا اهداف را برای رونق بازار کار و کاهش جامعه هدف نرخ بیکاری تعیین می کنند.

پوشاک ، کفش و محصولات چرمی ، صنایع غذایی و فرآوری مکمل های کشاورزی ، مبلمان و محصولات چوبی ، صادرات میوه ، سبزیجات ، نان ، ادویه و آجیل ، ساخت و ماشین آلات ماشین آلات و ادوات کشاورزی ، فرآوری مواد معدنی ، صنایع دستی و صنایع دستی. در میان زیرمجموعه های بخش صنایع در برنامه توسعه اشتغال روستایی و عشایری ، سهم بخش صنایع از کل منابع این پروژه 10 درصد بود.

یکی از اولویت های صنعت و مقررات اجرای قانون پوشاک است. کمبود تولید و پوشاک در این کشور منجر به صرف بیش از 2 میلیارد دلار در سال برای واردات قاچاق لباس شده است.

رضا تازیکی ، مدیر برنامه ملی وزارت کار ، به خبر فوری گفت: “در حال حاضر ، صنعت پوشاک کشور طبیعی نیست ؛ بیشتر فروش آنلاین پوشاک و کفش کشور دارای مشکل است و مرکز استاندارد وجود ندارد ، در حالی که استاندارد سازی لباس یک مقوله بسیار مهم است.

وی با استناد به قاچاق 2.5 میلیون دلار به کشور گفت: قاچاق پوشاک نشان می دهد که بازار داخلی از کشش لباس قاچاق برخوردار است زیرا نمی تواند از طریق تولیدات داخلی پوشش داده شود ، از طرف دیگر لباس قاچاق با لباس خانگی دارای قیمت و کیفیت است. ، سپس مصرف کننده تمایل بیشتری به واردات لباس و لباس خارجی دارد.

طبق آماری از سیستم شفافیت وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی ، 6572 پروژه در رده پوشاک ، 3830 میلیون خطای تسهیلات ارائه شده توسط قانون ، از منابع برای حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری. یافته های صندوق توسعه ملی و آژانس های عملیاتی نشان داده است که تخصیص این اعتبار باعث ایجاد 12380 شغل جدید در این بخش شده است.

طبق آمار ، استان کرمانشاه 18 درصد بیشترین تعداد تسهیلات مشمول این قانون را در اختیار دارد و تهران ، همدان ، آذربایجان شرقی ، آذربایجان غربی ، مازندران ، چهارمحال و بختیاری ، سیستان و بلوچستان ، خوزستان ، سمنان ، فارس ، خراسان رضوی و خراسان شمالی در رده های زیر قرار دارند. وجود دارد.

برای دستیابی به اهداف برنامه اشتغال روستایی ، وزارت کار با هدف افزایش تولید لباس و ایجاد اشتغال پایدار ، جلوگیری از قاچاق لباس به کشور ، تولید مواد اولیه با کیفیت و کاهش وابستگی به مواد اولیه خارجی ، تسهیلات پشتیبانی را به بخش پوشاک پرداخت خواهد کرد. افزایش سهم بازارهای خارجی و داخلی ، ایجاد محصولات با کیفیت برای صادرات و بازسازی و نوسازی کارخانه های نساجی در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش خبر فوری ، تولید پوشاک در مناطق روستایی ضمن ایجاد اشتغال پایدار ، باعث کاهش قیمت تمام شده محصولات و رقابت پذیری بیشتر ، زمینه آموزش کارگران ماهر ، متخصص و تحصیل کرده در تمام مناطق روستایی شده و ساکنان روستاها را به ماندن ترغیب می کند. .

انتهای پیام