اخبار جامعه

ثبت جهانی برای کردستان ثروت آفرین است

خبر فوری / کردستان یکی از اعضای فراکسیون گردشگری شورای مشورتی اسلامی گفت که ثبت نام عمومی کردستان منبع ثروت است و گفت: “دسترسی جهانی و داشتن منابع یونسکو می تواند به توسعه زیرساخت ها و تقویت صنعت گردشگری در منطقه کمک کند”.

محسن فتحی در بازدید از روستاهای منطقه هورامان برای ثبت جهانی در هورامان اظهار داشت: پالانگا کانون مهمی در پرونده ثبت جهانی است و بنابراین لازم است بلافاصله با حضور دستگاه های اجرایی و همکاری مردم ساماندهی روستا انجام شود.

وی ضمن تشکر و قدردانی از حمایت مردم پالنگان برای ساماندهی این شهرک ، موارد زیر را خواستار و اظهار داشت: موضوعات دستور کار اساسی چشم انداز فرهنگی هورامان باید با همکاری مردم در اسرع وقت تکمیل شود

فتحیک افزود: ثبت جهانی منبع ثروت در کردستان است و دسترسی به جهان و دسترسی به منابع یونسکو می تواند به توسعه زیرساخت ها و رونق صنعت گردشگری در منطقه کمک کند.

وی همچنین با بازدید از مسجد تاریخی شهر تنگی ور با حضور در جمع با اشاره به اهمیت تاریخی این شهرک ، اظهار داشت: باید به کتیبه تانگیوار به عنوان نقطه رونق گردشگری تاریخی کردستان توجه بیشتری شود.

در این بازدید نماینده مردم کردستان در جریان مشکلات این کشور قرار گرفت و قول پیگیری مسائل مربوط به تسریع روند کار از طریق ادارات شهرستان را داد.

پس از بازدید دکتر محسن فتحی از منطقه هورامان که با هدف بررسی روند ساماندهی روستاها در پرونده ثبت جهانی انجام شد ، نماینده کردستان از روستای دولاب سیروان بازدید کرد.

وی ضمن بازدید از پروژه های ساماندهی شهر ، با اعضای شورای اسلامی شهر دیدار و از بوم گردی نیشتمان بازدید کرد.

یک نماینده مردم کردستان همچنین از شهر بزلانه ، یکی از مهمترین شهرهای پرونده پرونده جهانی در مرکز شهر سنندج بازدید کرد. آسفالت جاده شهر ، توسعه شبکه آبرسانی و آنتن متحرک خواسته های مردم بود که خطاب به قانونگذار مطرح شد.

اعضای هیئت مشورتی گردشگری اسلامی برنامه های پایگاه چشم انداز فرهنگی هورامان را برای ارتقا پروژه های توسعه گردشگری مثبت ارزیابی کرده و گفتند: “تاکنون هیچ برنامه مدونی برای توسعه گردشگری در پالانگا اجرا نشده است. توسعه گردشگری در منطقه.

ارزیاب یونسکو قصد دارد برای بازدید از روند سازماندهی مردم منطقه هورامان ، از 22 تا 10 روز به استانهای کرمانشاه و کردستان سفر کند.

انتهای پیام