اخبار سلامت

با بروز چه دردهایی، سریع به پزشک مراجعه کنیم؟

فتاب‌‌نیوز:

دکتر مسعود هاشمی – رئیس انجمن مطالعه و تجزیه و تحلیل درد در ایران – گفت که روز جهانی درد از سال 2004 توسط سازمان بهداشت جهانی جشن گرفته می شود و هدف آن جلب توجه مردم به موضوع درد است ، همزمان با 11 اکتبر مصادف با روز جهانی درد. “یک پنجم مردم جهان از دردی متوسط ​​و شدید رنج می برند و یک سوم کسانی که از درد رنج می برند نمی توانند وابستگی و وابستگی دیگران را تجربه کنند. استفاده از درد و روش های قابل توجه برای جلوگیری از آن مهم است.” درد حاد و مزمن را تشدید می کند.

وی با بیان اینکه روز درد توسط انجمن جهانی درد هر ساله با عنوان خاصی تعیین می شود خاطرنشان کرد: درد در برخی بیماری ها ، درد در زنان ، درد در کودکان و افراد مسن و درد در میان بیماران سرطانی از جمله این نام ها است و امسال نیز روز است. دنیای درد “پیشگیری از درد” نامیده می شود و از این نظر ، بیشتر برنامه ها و تحقیقات در این راستا متمرکز شده اند.

4 علت اصلی درد

هاشمی خاطرنشان می کند که 4 علت اصلی درد وجود دارد: جراحی ، ضربه و صدمات ناشی از تصادفات ، عوارض ناشی از سرطان و درمان سرطان و سرانجام عفونت ها از دلایل اصلی درد هستند که شایعترین دردهای بعد از جراحی هستند. .

وی با تأکید بر اهمیت کنترل درد در مراحل اولیه آن ، گفت: درمان سریعتر درد و کنترل درد پس از عمل با استفاده از روش های مختلف درمانی مانند داروهای ضد التهاب و … در جلوگیری از درد مزمن در آینده م moreثرتر است.

اهمیت کنترل درد در مراحل اولیه بیماری

شهید بهشتی ، عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ، با اشاره به گروه دوم درد ، که دردی ناشی از ضربه و حوادث است ، اظهار داشت: آسیب دیدگی و منشأ درد را در اسرع وقت شناسایی کنید و با کنترل و درمان پیگیری کنید تا از دردهای مزمن و پیچیده جلوگیری کنید. او انجام می دهد

وی همچنین خاطرنشان کرد: بین 25 تا 50 درصد بیماران سرطانی که تحت شیمی درمانی قرار دارند پس از بهبود بیماری در کیفیت زندگی خود مشکل دارند. “تحقیقات نشان داده است که استفاده از داروهای ضد تشنج یا داروهای ضد افسردگی خاص می تواند باعث بروز برخی از این عوارض و درد مزمن شود.

به گفته این متخصص درد ، در مورد عفونت ها نیز همین اتفاق رخ می دهد که عبارتند از عفونت هایی مانند زونا ، HIV یا Covid 19 ، درد یکی از رایج ترین علائم موارد حاد بیماری است ، بنابراین با استفاده از داروهای خانگی شروع به رفع آن کنید. درد در مرحله حاد بیماری می تواند از بروز درد جدی در آینده جلوگیری کند.

روش هایی برای جلوگیری از درد مزمن

هاشمی با تأکید بر روش های پیشگیری از درد مزمن ، گفت: “باید توجه داشته باشیم که درد پس از عمل ، ضربه و استفاده از داروهای ضد التهاب یا عفونت به معنی کنترل سریع به معنی تسکین درد نیست ، بلکه جلوگیری از بروز مشکلات است.” و درد مزمن در آینده.

اهمیت ویتامین C در جلوگیری از درد مزمن

این استاد دانشگاه در ادامه با تأکید بر استفاده از دوزهای مناسب ویتامین C برای کاهش بروز درد اظهار داشت: به عنوان مثال ، در اپیدمی روز و تاج ، روزانه بین 500 تا 1000 میلی گرم ویتامین C تأکید می شود و توصیه می شود سیستم ایمنی بدن تقویت شود. . این دارو همچنین برای بیماری کرونا قلب تجویز می شود زیرا خاصیت ضد درد و ضد التهابی دارد و بخشی از پروتکل های درمانی است.

وی خاطرنشان کرد: مصرف دوز مناسب ویتامین C در ویتامین 4 مطمئناً از بروز درد مزمن در آینده جلوگیری می کند.

شایع ترین درد و شایع ترین دلیل مراجعه به کلینیک های درد

این متخصص درد همچنین در مورد درد و شایع ترین مواردی که بیشترین شکایت را از بیماران ایجاد می کند ، توضیح داد: کلینیک های درد یکی از بزرگترین مراکز قبل از شروع اپیدمی تاج بود و بیشترین ویزیت ها کمردرد ، سردرد و استخوان ، درد عضلات و مفاصل بود. بود. با این حال ، پس از اپیدمی و پروتکل های سلامتی مشخص شد ، تعداد مراجعه تا حدودی محدود بود.

هاشمی با اشاره به اینکه در زمان شیوع بیماری فقط بیماران با درد شدید به کلینیک ها و مراکز درمانی درد مراجعه می کنند ، افزود: البته امروز بستر مناسبی برای مشاوره تلفنی و ویزیت آنلاین فراهم شده و افراد می توانند مشاوره های لازم را دریافت کنند. . به پزشک مراجعه کنید یا در خانه به درمان ادامه دهید.

با چه دردی باید سریع به پزشک مراجعه کنیم؟

وی با بیان درد جدی و لزوم مراجعه به پزشک در این موارد خاطرنشان کرد: در این شرایط توجه به علائمی مانند سردرد ، نیمه شب و اوایل صبح ، درد با بینایی و تاری دید بسیار مهم است. در مورد کمردرد و گردن درد ، درد در دست و پا که باعث ضعف و ضعف و دردی که باعث لنگش پا می شود نیز مهم است و در این حالت مراجعه به پزشک ضروری است.

هاشمی افزود: توصیه ما این است که در صورت درد مزمن ، همان دارو و سایر درمان ها نیز باید دنبال شود و در حالیکه وضعیت عروق کرونا غیر ضروری ادامه دارد ، از مراجعه غیر ضروری به بیمارستان ها و مراکز درمانی خودداری شود.

درد جدی را نادیده نگیرید

وی با تأکید بر اینکه همه تصمیمات باید پس از مشورت با پزشک بصورت آنلاین یا تلفنی گرفته شود ، افزود: “به عنوان مثال ، درد در اندام تحتانی با سابقه دیسک کمر ممکن است همیشه درد سیاتیک نداشته باشد و در جای دیگری ایجاد شود.” در چنین مواردی ، نادیده گرفتن منبع و منبع درد و عدم درمان به موقع آن می تواند عواقب جبران ناپذیری داشته باشد. بنابراین ، برای ادامه درمان در خانه یا مراجعه به مراکز درمانی ، باید با یک متخصص مشورت کنید. از طرف دیگر ، دردی که علائم شدیدی نداشته باشد ، بی خوابی ایجاد نکند یا ناراحتی ایجاد نکند ، در این صورت می توان منتظر درمان ماند و تا زمان مناسب تری به تأخیر انداخت.

مزایای کلینیک های درد کرونا

در همین حال ، هاشمی گفت که کلینیک های درد در میان محله های پر خطر و پرخطر برای همه گیری و بیماری عروق کرونا قلب نیستند. هاشمی گفت: “یکی از بزرگترین مزایای کلینیک های درد و درمان های غیر تهاجمی در این مراکز نیاز به بستری شدن در افراد است.” خیر ، و در موارد جراحی ، یک شب بستری شدن در بیمارستان لازم است. بنابراین ، بیماران در برابر خطر آلودگی توسط مراکز درمانی محافظت می شوند و نیاز به سیستمی برای درمان تخت های بیمارستانی در کشورهای کرونا برطرف می شود.

وی ادامه داد: استفاده از روش های غیرتهاجمی در کلینیک های درد مزایای متعددی دارد ، یعنی اینکه هرچه بیماران در مراکز درمانی زمان کمتری بمانند ، از بسیاری جهات سودمندتر خواهد بود ، هم به نفع سیستم درمانی و هم به صرفه اقتصادی ، و هزینه آن برای بیمار کمتر است. از طرف دیگر ، تخت های بیمارستانی بیهوده اشغال نمی شوند.

آخرین درمان فتق دیسک و فواید آن

رئیس انجمن مطالعه و تجزیه و تحلیل درد ایران در مورد استفاده از مدرن ترین و به روزترین روش های درمانی در این مرکز گفت: در کنار سایر مراکز پیشرفته دنیا بسیاری از روش های کم تهاجم و غیرتهاجمی برای کاهش و کنترل درد عصب نخاع ، مفصل و محیط اطراف است. این کار در یک کلینیک درد دانشگاه انجام می شود.

هاشمی با اشاره به درمان آندوسکوپی دیسک کمر به عنوان یک روش جدید و با پاسخ بسیار بالا ، اظهار داشت: در این روش درمانی همراه با توسعه سیستم نوری ، از دوربین ها و لنزهای ویژه و ابزارهای بسیار ظریف برای دسترسی به آن استفاده می شود. کانال نخاعی پیشرفت زیادی در درمان فتق دیسک کمر داشته است.

وی در توضیح درمان کم هزینه جراحی دیسک آندوسکوپی برای درمان دیسک کمر و گردن ، سیاتیک و تنگی کانال گفت: روش در این روش از نوارهای نازک نیم اینچی نازک برای ورود به کانال استفاده می شود و در برخی موارد بیمار نیز به بیهوشی نیاز دارد. نیست و ما با بی حسی موضعی وارد کانال می شویم. در این روش برای قرار دادن برخی نقاط خاص و حساس در اطراف نخاع یا بین اعصاب نخاعی ، عروق ، عروق و رگها ، از یک ابزار نوری بسیار پیشرفته استفاده می شود و با پیشرفت این ابزار ، جراحی های آندوسکوپی بسیار دقیق با نتایج فوق العاده انجام می شود. .

هاشمی با تأکید بر موفقیت بیش از 90٪ این روش درمانی ، درباره سایر مزایا و مزایای روش آندوسکوپی در مقایسه با جراحی باز و درمان های بسته گفت: در این روش درمانی آندوسکوپ با مقدار کمتری وارد کانال می شود. حتی اگر همه نتایج را بدست آورید ، احتمال موفقیت بسیار زیاد است. علاوه بر این ، از مزایای روش آندوسکوپیک عدم امکان بستری شدن بیمار در بیمارستان پس از عمل ، کاهش هزینه ها ، پوشش بیمه ، عدم وجود آنتی بیوتیک و کاهش آسیب های عصبی عروقی است.

هشدار در برابر سرطان و استفاده خودسرانه از کورتیکواستروئیدها

سرانجام رئیس انجمن درد ایران نسبت به درمان درد و استفاده خودسرانه از داروهای کورتیکواستروئید برای درمان و تسکین درد هشدار داد و گفت: همه این داروها باید با مشورت پزشک مصرف شود. از آنجا که ممکن است عوارض جانبی برگشت ناپذیری داشته باشد ، به ویژه در بیماری عروق کرونا قلب ، کورتیکواستروئیدها می توانند سیستم ایمنی بدن را ضعیف کنند و بنابراین باید آگاهانه و با مشورت پزشک انجام شود.