اخبار جامعه

توزیع داروخانه ای، راه چاره مبارزه با بازارسیاه داروهای مخدر نیست

دبیرکل سابق اقامتگاه مبارزه با مواد مخدر گفت: یکی از وظایف دولت توانمند سازی کلینیک ها برای درمان بخش خصوصی و اعتیاد است. اشتغال این 30،000 نفر به شدت آسیب خواهد دید.

علی هاشمی در مصاحبه با خبر فوری ، وی با اشاره به استراتژی اصلی کشور در برنامه ششم توسعه گفت: در ماده 57 قانون برنامه ششم توسعه ، مبارزه جامع با مواد مخدر و روانگردان و مدیریت آنها ، با هدف کاهش 25 درصدی اعتیاد توسط دستگاه های مربوطه ، در اجرای قانون برنامه. ذکر شده است.

وی ادامه داد: در این بند با اشاره به مدیریت مصرف کننده ، این سیستم برخی محصولات محافظه کارانه و درمانی را از طریق کشف یا واردات تولید کرد ، اما با توجه به اینکه دولت نقش کارآفرینی ندارد ، باید به بخش خصوصی کمک کند. (مراکز ترک اعتیاد و تولیدکنندگان مواد مخدر) مدیریت مصرف باید انجام شود.

دبیرکل سابق ستاد مبارزه با مواد مخدر درباره تصویب توزیع مواد مخدر توسط داروخانه ها گفت: همانطور که گفته شد ، داروها باید به تعداد مشخصی از داروخانه های منتخب اختصاص داده شوند ، حتی اگر این تصمیم طبق اصول خاصی گرفته شود. من با اصل فرمان توزیع دارو با هدف و استراتژی مدیریت مصرف موافق هستم.

هاشمی معتقد است كه مدیریت مصرف ، به ویژه در توزیع مواد مخدر ، باید به بخش خصوصی واگذار شود ، اگرچه دولت باید كنترل و نظارت داشته باشد.

به گفته دبیرکل سابق ستاد مبارزه با مواد مخدر ، تصمیم توزیع مواد مخدر در داروخانه ها انگیزه کلینیک های بخش خصوصی ، به ویژه در زمینه درمان را کاهش می دهد. “طبق آماری از محل اقامت مواد مخدر ، با تلاش اقامتگاه و بخش خصوصی اصلی ، حدود 850،000.” مردم در چرخه درمان و کاهش آسیب بوده اند ، که نشان دهنده تلاش های انجام شده در سال های اخیر توسط بخش خصوصی و کلینیک های درمان اعتیاد است.

وی افزود: یکی از وظایف دولت توانمند سازی کلینیک ها برای درمان بخش خصوصی و وابستگی است. تخمین زده می شود که 30،000 نفر در حال حاضر در مراکز ترک اعتیاد کار می کنند و اگر بخش خصوصی توزیع مواد مخدر را متوقف کند ، اشتغال این 30،000 نفر به شدت آسیب خواهد دید در حالی که در مدیریت استراتژی ، استراتژی و مصرف به چالش کشیده می شود. طبق ستاد مبارزه با مواد مخدر ، آنها کشیده می شوند ، زیرا 80٪ از درمان توسط کلینیک های بخش خصوصی دنبال می شود.

دبیرکل سابق ستاد مبارزه با مواد مخدر در پاسخ به س questionالی درباره تأثیر تصمیم دارو در زمینه کاهش مواد مخدر بر روی مواد مخدر گفت: مشکل دامپینگ و قاچاق مواد مخدر همیشه مطرح بوده و به مکانیسم و ​​کنترل ضد فساد بستگی دارد. اگر دارو به دست داروخانه ها سپرده شود ، این مشکل همچنان مطرح خواهد شد.

هاشمی با هشدار به اینکه باید با فعال سازی رسانه ها و مطبوعات سیاست های نظارتی را اصلاح و تقویت کنیم ، گفت: “ما باید با انجام کارهای جامع و جامع ارزش افزوده اقتصادی مواد مخدر را کاهش دهیم ، در این صورت اگر داروها به وفور وجود داشته باشد و بازار رقابت کند ، کلینیک های درمان اعتیاد قاچاق نیستند.” بنابراین ما باید مشکلات را برطرف کنیم و این فرصت را از مراکز ترک اعتیاد دور نکنیم.

انتهای پیام