اقتصادی

روزهای خوبی در انتظار تولیدکنندگان گاز است

وزیر نفت گفت: گزارش چشم انداز جهانی 2050 ، گزارش مجمع کشورهای صادر کننده گاز ، یکی از مهمترین نشریات دبیرخانه ، نشان می دهد که با وجود همه موانعی مانند شیوع ویروس Covid-19 ، چالش های ژئواستراتژیک مانع رشد اقتصاد جهانی می شوند. بوده است. روزهای خوبی در انتظار مجمع و اعضای آن و همه کشورهای تولید کننده است.

به گزارش خبر فوری ، بیژن زنگنه عصر امروز با کنفرانس ویدئویی در کنار بیست و دومین نشست سالانه وزرای کشورهای صادر کننده گاز (GECIF) اظهار داشت: دستیابی به صلح و تولید پایدار مستلزم همکاری بین المللی و چند جانبه گرایی به نفع تولیدکنندگان و مصرف کنندگان گاز است. و از آزار و اذیت خودداری کنید.

وزیر نفت تأکید کرد: در سخنرانی امروز من در جلسه وزیران مجمع کشورهای صادر کننده گاز ، نقش مخرب ایالات متحده در تنظیم جهانی طی چهار سال گذشته ، از جمله توافق نامه های آب و هوایی ، برهم زدن روابط با چین ، روابط با چین در جنگ تجاری اقیانوس اطلس. و مهمتر از همه ، من برجام را ترک کردم و تحریمهای یکجانبه و غیرقانونی را علیه ایران به ویژه در بخش انرژی اعمال کردم.

به گفته وی ، ایالات متحده دسترسی به درآمد ما و از نظر وی را محدود کرده است و با این شرایط ، در شرایطی که تاج بازار جهانی را متوقف کرده است ، ما روزانه 400 نفر به دلیل ویروس تاج داریم. ما تسلیم می شویم و متأسفانه نمی توانیم از کالاها و درآمد خود برای بهبود زندگی مردم ، به ویژه برای دستیابی به اهداف انسان دوستانه و سالم مردم استفاده کنیم.

زنگنه افزود: با وجود همه فشارهای بین المللی ، صنعت گاز خود را توسعه دادیم و روزانه به ركورد تریلیون ظرفیت تریلیون مترمكعب گاز طبیعی دست یافتیم و علاوه بر این 95 درصد مردم تحت پوشش شبکه گازرسانی هستند.

تحریم های ایالات متحده به طور ناعادلانه ای از ورود میلیاردها دلار صادرات هیدروکربن به ایران جلوگیری کرده است ، وی افزود: “عدم دسترسی به این درآمد باعث شده است که کشور من از covid-19 و جنگ بهتر جلوگیری کند. و من معتقدم که دولت ایالات متحده سهم بزرگی در مسئولیت مرگ روزانه 400 ایرانی دارد.

زنگنه گفت ایران ، یکی از بنیانگذاران GICF ، از قوی شدن ، موثر و معتبر بودن این مجمع افتخار می کند: “همه اینها در کمتر از دو دهه از مه 2001 اتفاق افتاده است.” GICF در گفتگوی تخصصی و دقیق خود با کشورها ، سازمان ها و سازمان های بین المللی تولید و مصرف گاز گام های بلندی برداشته است.

وی گفت: “طی چهار سال گذشته ، جامعه بین المللی در تلاشهای خود برای ارتقا cooperation همکاری بین المللی ، چندجانبه گرایی ، توسعه پایدار و تا حد زیادی جهانی سازی ، ضربه بزرگی دیده است.” بر رشد اقتصاد جهانی تأثیر منفی گذاشته است.

“این نشان دهنده یک تغییر پارادایم در روابط بین الملل است” با تعدادی از معاهدات و کنوانسیون های ایالات متحده ، مانند شورای امنیت سازمان ملل ، که منجر به عقب نشینی یک جانبه در نتیجه مذاکرات چند جانبه شده است.

زنگنه گفت: خروج ایالات متحده از برجام این است که اعمال مجازات های یکجانبه اقتصادی علیه کشور من بیش از آنکه مجبور شود علیه ایران و جامعه جهانی باشد ، غیرقانونی است. “تحریم های ایالات متحده علیه ایران سیاست های اکثر کشورهای عضو جامعه جهانی را نقض می کند فقط به دلیل اینکه آنها سلطه دارند. ایالات متحده دارای یک سیستم مالی و بانکی جهانی است.

تحریم های ایالات متحده به ناحق مانع از ورود میلیاردها دلار صادرات هیدروکربن به ایران شده است ، وی افزود: “عدم دسترسی به این درآمد باعث شده است که کشور من نتواند با Covid-19 و بهتر مبارزه کند. از شهروندان با خدمات پزشکی و انگیزه های اقتصادی و اجتماعی محافظت کنید. ویروس Covid-19 و محدودیت ها من معتقدم دولت ایالات متحده سهم زیادی از مسئولیت مرگ روزانه 400 ایرانی را بر عهده دارد.

وی گفت: “با وجود همه این چالش های ژئواستراتژیک ، ما در بخش انرژی گام های بلندی برداشته ایم.” بر اساس منابع انسانی داخلی ، فناوری و سرمایه گذاری ، ما به تولید پایدار گاز یک میلیارد متر مکعب در روز دست یافته ایم. 95 درصد از 80 میلیون نفر کشور به گاز لوله کشی در خانه هایشان دسترسی دارند و صنایع نفت و پتروشیمی پیشرفت های زیادی در زنجیره تولید فناوری داخلی داشته اند. ما باید آن را حفظ کنیم.

زنگنه گفت پیش بینی طولانی مدت تقاضای گاز طبیعی قرار است تا سال 2050 از 23٪ به 28٪ در سبد گاز طبیعی برسد ، اما این نرخ رشد برای دستیابی به اهداف توسعه پایدار و تغییرات آب و هوایی به ویژه در سه سال پیش بینی شده است. آینده کافی نیست. همانطور که قبلاً اشاره کردم ، برای دستیابی به سهم 30 درصدی مجمع ، باید روش جدیدی برای نشان دادن ارزش جهانی گاز اتخاذ شود.

“یکی از راههای بهبود مصرف گاز در دوره انتقال ، توسعه و استفاده از فن آوری های کربن زدایی برای تولید و حمل گاز طبیعی و توسعه هیدروژن پاک است.” اهداف مجمع کشورهای صادر کننده گاز به همکاری ، هماهنگی و سیاست زدایی از بخش انرژی بستگی دارد.

وزیر نفت اظهار داشت: دبیرخانه با استفاده از دیپلماسی فعال ، تهیه گزارش های تحلیلی درباره بازار گاز و چشم انداز بلند مدت گاز ، فرصت ارزشمندی را برای ارائه مجمع ایجاد كرده است. مجمع کشورهای صادر کننده گاز باید تلاش کند تا مرجع معتبری برای کارشناسان جهانی گاز باشد.

آینده گاز نسبت به سایر سوختهای فسیلی روشن تر است

به گفته وزارت نفت ، دبیرکل GECF YECE سانتورین در جلسه گفت که گاز طبیعی آینده درخشان تری نسبت به سایر سوخت های فسیلی دارد و پیش بینی می شود سهم گاز طبیعی در سبد انرژی جهان از 23٪ فعلی به 28٪ تا سال 2050 افزایش یابد.

وی گفت: “پیش بینی می شود گاز طبیعی آینده درخشان تری نسبت به سایر سوخت های فسیلی داشته باشد. پیش بینی می شود سهم گاز طبیعی در سبد انرژی جهان از 20٪ به 2050 تا 2050 تا 2050 افزایش یابد.” به 28٪ برسید.

دبیرکل GCIF ، انجمن کشورهای صادر کننده گاز ، اکنون با استناد به تحلیل خود توسط انجمن بین المللی انرژی (IEF) ، سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و سایر سازمان های بین المللی ، در بازار انرژی جای گرفته است.

عبدالمجید عطار ، وزیر انرژی الجزایر نیز در این نشست گفت: از زمان شیوع ویروس کرونابا در سال 2020 و کاهش فعالیت های اقتصادی باعث ویروس ، قیمت گاز در حال کاهش است.

وی گفت: “بازگشت به زمان قبل از شیوع ویروس کرونا بسیار دشوار است و برای شیوع ویروس راه طولانی در پیش است.”

عطار افزود: GCIF نقش مهمی در بازار گاز طبیعی دارد و توسط سازمان های بین المللی شناخته می شود.

بیست و دومین نشست وزرای کشورهای صادرکننده گاز (GECIF) عصر امروز (پنجشنبه ، 13 نوامبر) با کنفرانس ویدیویی توسط عبدالمجید عطار وزیر انرژی الجزایر آغاز شد. وزرای نفت و انرژی کشورهای عضو GECIF در مورد موضوعات مربوط به صنعت گاز و مناطق مرتبط ، از جمله ژئوپلیتیک ، اقتصاد و پایداری انرژی و همچنین اعضای بیشتر ، بودجه سالانه ، جایزه جدید GECIF و ششمین اجلاس GECIF در سال 2021 بحث و تبادل نظر کردند. انجام می دهند.

در این جلسه ، علاوه بر انتشارات GCIF ، گزارش کوتاه مدت سالانه بازار گاز و پیش بینی های جهانی برای سال 2050 ، بولتن آماری سالانه ارائه می شود.

الجزایر ، بولیوی ، مصر ، گینه استوایی ، جمهوری اسلامی ایران ، لیبی ، نیجریه ، قطر ، روسیه ، ترینیداد و توباگو و ونزوئلا 11 عضو اصلی JIC و آنگولا ، جمهوری آذربایجان ، عراق ، قزاقستان ، مالزی ، نروژ ، عمان ، کشور باسک و وی به عنوان عضو ناظر مجمع کشورهای صادر کننده گاز پرو فعالیت می کند.

کشورهای عضو مجمع کشورهای صادر کننده گاز 46٪ از تولید گاز جهان ، 72٪ از ذخایر گاز جهان ، 55٪ از حمل و نقل گاز از طریق خط لوله و 61٪ از تجارت گاز مایع (ال اینجی) را تشکیل می دهند.

انتهای پیام