اقتصادی

درآمد انرژی روسیه نسبت به قبل جنگ اوکراین بیشتر شد

یک مقام ارشد وزارت خارجه ایالات متحده در امنیت انرژی به قانونگذاران گفت که درآمد روسیه از فروش سوخت فسیلی اکنون می تواند بیشتر از قبل از جنگ در اوکراین باشد، زیرا قیمت های جهانی بالاتر تاثیر تحریم های غرب را خنثی می کند.

به گزارش خبر فوری، آموس هوخشتاین به کمیته فرعی امور اروپا و همکاری امنیت منطقه ای سنا گفت که مسکو چند ماه قبل از جنگ اوکراین درآمد بیشتری از فروش نفت و گاز طبیعی به دست می آورد. .

ایالات متحده و اتحادیه اروپا در واکنش به حمله روسیه به همسایه خود واردات نفت را ممنوع کردند. اگرچه این اقدامات تجارت جهانی سوخت های فسیلی روسیه را مختل کرده است، اما قیمت جهانی نفت و گاز را افزایش داده است.

نفت برنت روز پنجشنبه بیش از 123 دلار در هر بشکه افزایش یافت که بالاترین سطح در سه ماه اخیر است.

هوچستاین گفت که رشد تقاضای جهانی نفت از سوی مصرف کنندگان پاساکرون بسیار بیشتر و بالاتر از آن چیزی است که همه انتظار داشتند.

در عین حال، روسیه توانسته است محموله های نفتی بیشتری را به خریداران دیگر از جمله چین و هند بفروشد و تخفیف های بیشتری نسبت به نفت سایر کشورها ارائه دهد.

هاخشتاین گفت: «اگرچه فروش به روسیه به چین و هند ارزان‌تر از نفت سایر کشورها است، اما افزایش قیمت‌ها در بازار جهانی به این معنی است که درآمد روسیه در حال حاضر بالاتر خواهد بود».

بر اساس تحقیقات کپلر، خرید نفت روسیه از هند در ماه می از 840 هزار بشکه در روز نسبت به ماه قبل در ماه مه بیش از دو برابر شد و ممکن است در ژوئن به رشد خود ادامه دهد.

هوخشتاین در سخنرانی اخیر خود گفت که از مقامات هندی خواسته بود که نفت روسیه را زیاد نخرند و به آنها گفته بود که ایالات متحده نمی تواند نفت روسیه را ممنوع کند زیرا مجازات ثانویه ای برای چنین فروش هایی اعمال نکرده است. هند اعلام کرد که معتقد است محدودیتی برای خرید نفت روسیه وجود دارد، اما توضیح نداد.

این مقام آمریکایی درباره اعمال تحریم های ثانویه علیه کشورهایی مانند هند گفت: مهمترین موضوع کاهش درآمد روسیه و در عین حال رسیدگی به پیامدهای گرانی سوخت در آمریکا و متحدانش است.

وی تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا علیه بیمه نفت روسیه را ستود و گفت: ما می‌خواهیم بدانیم چگونه می‌توانیم از این تحریم‌ها برای تأثیرگذاری بر بازار گسترده‌تر، فراتر از آمریکا و اروپا استفاده کنیم.

روسیه در سال گذشته حدود 45 درصد از گاز طبیعی اتحادیه اروپا را تامین کرده است. هوچستاین گفت که تلاش می کند با ارسال گاز طبیعی مایع (LNG) بیشتر از ایالات متحده، قطر و استرالیا، این وابستگی را کاهش دهد. در چهار ماه اول سال 2022، صادرات LNG به اروپا در مقایسه با میانگین سال 2021، 18 درصد افزایش یافته است. کاهش تقاضای اروپا برای سوخت‌های فسیلی به کاهش وابستگی به روسیه نیز کمک می‌کند و واشنگتن با شرکت‌های خصوصی ایالات متحده و سایرین برای افزایش استفاده از ترموستات‌های هوشمند در منطقه برای بهبود کارایی گرمایش و سرمایش همکاری می‌کند.

به گزارش رویترز، همزمان، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه روز پنجشنبه اعلام کرد که شرکت های روسی علیرغم تلاش برای کاهش وابستگی به منابع انرژی غرب، چاه های نفت را نمی بندند. غرب تا سال های آینده نمی تواند استفاده از منابع انرژی روسیه را متوقف کند.

انتهای پیام/