اقتصادی

چگونه از بورس کالا ملک بخریم؟

کمتر از یک هفته به لیست دوم کالاها در بورس کالا باقی مانده است و متقاضیان می توانند مبلغ مورد نظر را به حساب بورس کالا واریز کنند و پس از دریافت کد معامله از طریق حساب های سهام یا کارگزاران ، ملک را خریداری کنند.

زمزمه های شروع مبادله املاک و مستغلات و امتیازات از ژوئیه شنیده شد و در تاریخ 29 آگوست امسال اولین معامله املاک در تاریخ بورس از طریق این بازار انجام شد. به این ترتیب شرکت توسعه شهر جدید پردیس پس از پذیرش در بازار دوم بورس کالای ایران ، یک واحد تجاری را با قیمت پایه 1 میلیون دلار و قیمت پایه 63 میلیون دلار عرضه و به فروش رساند.

در همین راستا پیش بینی می شود وزارت دفاع و نیروهای مسلح در راستای طرح فروش املاک مازاد ، زمینی بسته در شهر دماوند را در تاریخ 23 دسامبر در بورس کالای ایران با قیمت پایه 130 هزار ریال قرار دهد. فروش

نوع تسویه این پیشنهاد که توسط کمیته املاک و مستغلات بورس املاک و مستغلات انجام می شود ، به صورت نقدی و اعتباری است و خریدار نهایی به عنوان برنده حراج ، این گزینه را دارد که ظرف 10 روز کاری پس از انجام معامله ، 40٪ از پول را به حساب صرافی منتقل کند. واریز کالا. بنابراین افراد پس از دریافت کد معامله می توانند مبلغ مورد نظر را از طریق حساب های بورس یا کارگزاری به حساب بورس کالا واریز کرده و ملک را خریداری کنند.

سازوکار دانستن قیمت در ازای کالاها و انتخاب خریدار بدین صورت است که حراج در روز مناقصه برگزار می شود که در آن کارشناسان کف قیمت ملک را در نظر می گیرند و خریدار بر اساس قیمت پایه و در نهایت بالاترین قیمت به رقابت می پردازد. طبق قوانین ثبت شده و شخصی که بالاترین قیمت را اعلام کرده است به عنوان مالک واقعی ملک معرفی می شود.

اگر خریدار مبلغ مورد انتظار را در تاریخ سررسید پرداخت نکند ، مطابق با قوانین مبادله مواد اولیه جریمه دریافت می کند.

انتهای پیام