اخبار عمومی

ساخت باغ ایران زمین درکیش فرصتی برای معرفی فرهنگ ایرانی – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری آنلاین ، به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش ، احداث باغ ایران زمین ، واقع در یکی از مناطق ساحلی کیش در قالب یک نقشه 2 هکتاری از ایران ، نشاط اقتصادی و توسعه جزیره است. ، ایجاد ظرفیت جدید برای سرمایه گذاری ایالتی و محلی و معرفی فرهنگ ایرانی در سطح بین المللی.

در ساخت پارک ایران زمین ، معرفی عناصر هویت کشور ما در نظر گرفته شده است که در سه موضوع وجود دارد: تنوع اکولوژیکی ایران ، تنوع مدل زیست انسانی و قسمت تاریخی.

براساس این گزارش ، اجرای این پروژه از نظر توسعه زیست محیطی فرصتی جدید و پایدار برای ارزش های بومی ایران برای ورود گردشگران داخلی و خارجی به جزیره کیش به ویژه نسل جوان هنگام سفر به این مقصد گردشگری ملی و بین المللی است. در باره.

غلامحسین مظفری ، مدیرکل سازمان منطقه آزاد کیش ، ساخت باغ کیشن ایران را ظرفیت بسیار خوبی برای این جزیره دانست و افزود: اگر کشورهای عضو EKO در این پروژه مشارکت کنند ، فرصتی طلایی برای ارتقا culture فرهنگ و تمدن ما در سطح بین المللی فراهم می کند. . خودت باش.

مدیر عامل منطقه آزاد کیش ضمن تأکید بر لزوم تمرکز بر روی هر دو دسته سرعت و کیفیت ، بر یکپارچگی این طرح در چندین زمینه تأکید کرد و گفت:.

وی افزود: به منظور ارتقا the سطح کیفی این مجموعه گردشگری ، با استفاده از مهارت سرمایه گذاران باتجربه در استان های کشور ، پیشنهادات اولیه جمع آوری و به عنوان کاتالوگ بررسی می شود.

مظفری با تأکید بر اولویت توسعه بسته های اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش در راه اندازی باغ زمین ، گفت: باید شرایط را فراهم کرد تا فضای رقابتی در بین بهترین سرمایه گذاران کشور ایجاد شود.

وی اهمیت ما را در طول مدت اجرای پروژه و مدیریت آن و اینکه برنامه نهایی مطابق با برنامه جامع کیش است گفت: با گردآوری بسته های جذاب سرمایه گذاری و تعریف فضاهای مختلف ، سرمایه گذاران علاقه مند می توانند در این پروژه بزرگ سرمایه گذاری کنند. موضوع حفظ فضاهای مربوط به هر بخش و اقلیم در اختیار سرمایه گذار باقی خواهد ماند و شرکت توسعه و خدمات کیش نقش نظارتی را بر عهده خواهد داشت.

سرانجام ، مدیرکل سازمان منطقه آزاد کیش خواستار تسریع در روند بررسی تخصصی شدن این پروژه شد و نتیجه گیری نهایی را با در نظر گرفتن مباحث مطرح شده توسط معاونان سازمان اعلام کرد تا شرکت مهندسی عمران و خدمات عمرانی کیش در اسرع وقت روند اجرای آن را آغاز کند.

ناصر آخوندی معاون امور اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش نیز اجرای این پروژه بزرگ را گامی مطلوب برای رونق اقتصادی ، درآمدزایی و ایجاد ثروت در جزیره کیش عنوان کرد و فرصت مشارکت کارآفرینان اقتصادی و سرمایه گذاران را در این پروژه عالی مطرح کرد. به کشور بدهید.

معاون عمرانی و زیرساخت های وزیر منطقه آزاد کیش نیز این طرح را بسیار قوی خواند و بر لزوم توجه به برنامه زمان بندی تأکید کرد.

وی با ابراز خرسندی از مسئله مهم بوم گردی سنتی و یکپارچگی ایران اظهار داشت: در اجرای پروژه “باغ ایران” عناصر بومی استان در نظر گرفته شده اند که جای اکوتوریسم سنتی در کیش را پر کرده و باعث ایجاد تجربه می شوند. تنوع آب و هوایی کیش جذاب است.

به گفته مشاور این پروژه ، “پارک موضوعی ایران زمین” یک فضای توریستی پایدار است که نشانه هایی از هویت تاریخی و جغرافیایی ایران را از طریق ارزش های فرهنگی ، اجتماعی و بومی این سرزمین در مقیاس جزیره کیش در خود جای داده است. این به عنوان یک عنصر موثر و فراگیر در صحنه گردشگری جزیره عمل خواهد کرد.

بر اساس این گزارش ، با توجه به رویکرد سازمان منطقه آزاد کیش و پیوند موضوعی این پروژه به دلیل موقعیت جغرافیایی کیش ، دو محور جذب سرمایه گذار و تقویت هویت محلی از جایگاه ویژه ای برخوردار هستند و کیش با چشم انداز توسعه رابطه برقرار می کند.

همچنین ، مطالعات دقیق مخاطبان برای طراحی و ساخت این باغ ، نقش و موقعیت آن در صحنه گردشگری کیش ، استقبال منطقی از مفهوم و منطقه ، ظرفیت پذیرش و زیرساخت های ساختمانی همراه با برنامه ریزی گردشگری و بوم گردی مورد بررسی قرار گرفته است. آره.

گفتنی است ، مشکلات اقتصادی موجود در این پروژه بسیار مهم است ، نحوه جذب سرمایه گذار ، مشارکت و نظارت بر همکاری ، ایجاد اکوتوریسم عالی و پروژه های محلی مربوط به استانهای کشور ، جذب تماشاگران ویژه برای تمام روزهای سال ، نحوه زندگی شبانه روز در پارک. برای دانشجویان و به منظور شروع تورهای گردشگری و درآمدزایی ، موارد توسعه بسیاری در میان عناصری وجود دارد که هنگام انجام پروژه مورد توجه قرار می گیرند.