اخبار عمومی

اختصاص ۶۷ هزار قطعه زمین برای ساخت مسکن ایثارگران – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری آنلاین ، سعید اوحدی امروز در کنار مراسم امضای تفاهم نامه تخصیص زمین برای خانه های جانبازان در خراسان رضوی اظهار داشت: این هدف برابری بود.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: وزارت راه و شهرسازی وظیفه دارد هزینه های تخصیص یافته برای ساخت مسکن ایثارگران را طبق تعهدات قانونی تهیه و پردازش کند.

وی به امضای دو عنصر دیگر از تفاهم نامه شماره سه امروز در مشهد اشاره کرد و اظهار داشت: پنج هزار قطعه زمین به عنوان اولین تفاهم نامه ساخت خانه های شهید رضوین در خراسان داده شده است.

اوحاد همچنین با اشاره به اینکه در بودجه سال 1400 تعداد این وام های مسکن به 70 هزار مورد افزایش می یابد ، به تصمیم هیئت وزیران برای اختصاص 50 هزار رهن با 4 درصد سهم در ساخت خانه در ایشاداران اشاره کرد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: لازم به ذکر است که افزایش بودجه این سازمان در سال 1999 نسبت به سال 1998 پنج درصد بوده است و با این روند ، زمانی که من به بنیاد شهید پیوستم ، این سازمان 7.5 تریلیون دلار بدهی انباشته داشت. جامعه حق دارد خود را فدا کند و با بسیاری از سازمانهای دیگر بدهکار شود.

وی با توجه به دستور رئیس جمهور برای تسویه بدهی های بنیاد شهید ، گفت: “علی رغم مشکلات گذشته ، بودجه 1400 این اساس را بر اساس حوادث و مشکلات جامعه منطقی ، عملیاتی و از خودگذشتگی می کرد.” می میدانم.

معاون رئیس جمهور گفت: اگر در سال های گذشته بنیاد 1.8 میلیارد ادعا برای تحصیل در دانشگاه جمع كرده بود ، دلیل این بود كه این هزینه ها را در عنوان بودجه لحاظ نكردیم.

وی افزود: اگر در پرداخت بدهی بیمه دی با مشکل جدی روبرو هستیم ، ممکن است به دلیل تأخیر در تعیین نقش این بودجه در گذشته باشد.

اوحدی در توضیح اینکه چرا از سال 93 اندوخته اندوخته یا مستمری بازنشستگی خانواده شهدا پرداخت نمی شود ، گفت: امیدواریم با افزایش در بودجه 1400 گام های جدی برای جبران حقوق به جامانده از شهدا برداریم.

وی در توضیح فعالیتهای اقتصادی این بنیاد گفت: “گروههای مختلف اقتصادی مانند سازمان اقتصادی كوثر ، بانك و بیمه گردشگری و كوثر به عنوان زیرمجموعه اقتصادی این بنیاد با هم افزایی و هماهنگی مناسب بین این بخشها عمل می كنند زیرا نتایج بسیار خوبی به دست می آورند. مجموعه ها هستند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: در استان خراسان رضوی ، سازمان اقتصادی کوثر فعالیت خوبی را آغاز کرده است که این کار بازگشایی کارخانه تولید موتورهای الکتریکی پیشرفته است. باتو و بهره برداری از یک کارخانه بزرگ در تربت جام امسال در فجر بخشی از توانایی های این استان است.

اوحدی افزود: “همچنین پیروی از فرمایشات مقام معظم رهبری ، تکمیل سایر تفاهم نامه ها ، تأمین 3000 شغل برای فرزندان شهدا و ساماندهی شهدای گلزار شهدای خراسان رضوی نیز در دستور کار نهادهای مهم این استان قرار گرفت.”

بر اساس برنامه ششم توسعه ، دولت به تعهد خود در بکارگیری کلیه فرزندان شاهد و 70 درصد جانباز اشاره کرد و گفت: تاریخ آزمون ویژه جذب جامعه ایثارگر به بازار کار برای اجرای این تعهد قانونی به زودی اعلام می شود.

اصلی بنیاد شهید و امور ایثارگران اضافه کرد که تصمیم گرفته شد ماهانه با تشکیل کارگروه مشترکی از دستگاه های ذیربط در استان ها ، با حضور یکی از اعضای انجمن ایثارگران برای تأسیس بنیاد شهید و امور ایثارگران ، به دولت گزارش دهند. معتمدین ولایتی.