اخبار جامعه

اقدام غیراصولی باغ وحش ارم، علت اصلی مرگ ماده ببر سفید

رئیس اداره نظارت بر حیات وحش استان تهران پس از اعلام خبر مرگ یک ببر سفید ماده در باغ وحش “کوین” و فرضیه های مختلف در مورد علت این حادثه گفت: قرار گرفتن در نزدیکی محل استراحت دلیل اصلی جنگ بین دو ببر است که باعث کشته شدن کوین شد.

به گزارش خبر فوری ، جمعه (5 دسامبر) گزارش شد که یک ببر ماده سفید در همان ساعات اولیه همان روز در باغ وحش مفقود شده و در نتیجه درگیری با ببر نر گزارش شده است که مفقود شده است. براساس گزارش باغ وحش ارم ، ببر نر روز یکشنبه (26 دسامبر) پس از شکستن و از بین بردن حصار نزدیک محل زندگی ببر ماده ، جایی که جنگید ، وارد مزرعه حیوانات شد. در همین حال ، ببر سفید باغ وحش ارم سعی کرد زن و مرد را جفت کند ، خطای انسانی رخ داد و مانع بین دو مکان استراحت به درستی بسته نشده بود و یا در مناطق حصارکشی شده مشکلی وجود داشت. شد.

محمد کرمی 9 روز بعد از آن اتفاق افتاد در مصاحبه با خبر فوری ، وی با توجه به اینکه علت مرگ دو جنبه مختلف از علت مرگ بود که باعث مرگ ببر ماده سفید پوست ارم شد ، توضیح داد: سازمان دامپزشکی باید براساس مطالعات و آزمایشات علت مرگ ببر سفید ماده ارم را اعلام کند. گزارش شده.

وی ادامه داد: اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران تحقیقات مقدماتی را برای شناسایی علت حادثه منجر به مرگ ببر ماده سفید رنگ ارم انجام داده و مشخص شده است که یک اشتباه تصادفی یا عمدی انجام شده است.

به گفته کرمی ، اشتباهی که باعث مرگ ببر سفید ماده ارم شد ، قرار دادن ببر نر در محل استراحت در کنار محل استراحت ببر ماده بود ، که نباید طبق اصول متخصص انجام شود.

رئیس اداره نظارت بر حیات وحش تهران گفت: اداره حفاظت از محیط زیست تهران نمی تواند در مورد اینکه آیا اداره حفاظت محیط زیست تهران سهواً یا عمدا مرگی را که باعث مرگ گوزن دم سفید شده است تأیید کرده است ، اظهارنظر کند. این عمل از آرم و اعتبار سنجی باغ وحش نشان می دهد که ببر نر با جدا کردن دو مکان استراحت ببر نر به درب کشویی برخورد کرده و ببر ماده موفق شده است میله را خم کرده و درب کشویی را بلغزد و درب را با پنجه یا دندان خود بکشد. به عقب برگردید و وارد شوید موقعیت ماده ماده در حیطه توانایی های پلیس است.

وی اظهار داشت که ببر نر در چرخه جنسی قرار دارد و گفت: در چنین شرایطی هر رفتاری ممکن است رخ دهد. وی تصریح کرد: ببر نر به هیچ وجه نباید در کنار ماده ببر سفید نگهداری شود زیرا طبق تعهدات باغ وحش ارم ، پرورش ببر مجاز نیست. به دلیل مشکلات ژنتیکی نباید سفید تهیه شود. بنابراین لازم بود ببرهای ماده و ماده در مکان های استراحت جداگانه و دور از یکدیگر باشند.

در پاسخ به سوال کرمی خبر فوری آیا در گذشته ببرهای سفید نر و ماده در مکان های مختلف استراحت و دور از یکدیگر نگهداری می شدند؟ وی اظهار داشت: بله ، موقعیت این دو حیوان از یکدیگر دور بود اما مصاحبه ها و تحقیقات انجام شده نشان داده است كه ببر نر در شب حمله به ماده نماد ببر نر را در حالت استراحت قرار داده است. بقیه زنان ببر سفید بودند و این اقدام باغ وحش غیر اصولی ، غیرحرفه ای و غلط بود.

وی ادامه داد: ببر نر هرگز نباید در هنگام استراحت جنسی یا در زمان های دیگر در محل استراحت در کنار ببر ماده قرار می گرفت و این خطا در باغ وحش ارم دلیل اصلی حادثه ای است که باعث شد ببر نر به ببر ماده حمله کند. این مجموعه پوست اندازی شد ، اما علت این اقدام در باغ وحش ارم هنوز مشخص نشده است.

کرمی با بیان اینکه در سال های اخیر اداره حفاظت محیط زیست استان تهران به این مجموعه برای نصب دوربین در باغ وحش ارم هشدار داده است ، خاطرنشان کرد: در سال های اخیر باغ وحش ارم به دلایل مختلف از جمله کمبود منابع مالی دوربین نصب نکرده است. اما اکنون اخطار دیگری را برای نصب هر چه سریعتر دوربین این مجموعه صادر کرده ایم.

رئیس اداره بقای حیات وحش تهران ، در پاسخ به سوالات خبر فوری درباره چگونگی تکرار باغ وحش خبر فوری در پاسخ به این مجموعه ، تأکید کرد که باغ وحش ارم بار دیگر مرتکب اشتباه یا اقدامی بدون اصل و غیرکارشناسی می شود ما به دلیل عدم توانایی در نگهداری و مدیریت این مجموعه ، به مقامات قضایی اطلاع خواهیم داد.

وی همچنین با اشاره به اینکه بررسی سایش یا عدم مقاومت درهای جوش داده شده ، میله های نگهدارنده و غیره در صلاحیت اداره حفاظت محیط زیست نیست ، گفت: “مجموعه ارم دارای یک واحد” HSE “(بهداشت ، بهداشت و محیط زیست) است. یا باید مواردی مانند ساییدگی تجهیزات از دست رفته یا تجهیزات از دست رفته و امکانات مراقبت از حیوانات را بازرسی و گزارش کند.

کرمی توضیح داد: بررسی وضعیت حیوانات ، افزایش یا کاهش تعداد آنها و بررسی وضعیت تغذیه گونه ها وظیفه متخصصان در اداره حفاظت محیط زیست است ، اما وظیفه بررسی سایش و پارگی تجهیزات نگهداری از حیوانات مانند قفل درب و دستگیره درب است. این یک باغ وحش است.

به گزارش خبر فوری ، این اولین باری نیست که یک ببر در باغ وحش ارم می میرد. در سال 1989 ، پس از آغاز پروژه احیای ببر مازندران برای وارد كردن ببرهای سیبری روسیه ، ببر نر به دلیل بیماری شته در باغ وحش ارم از دنیا رفت. در سال 1992 ، یک ببر بنگال هنگام غرق شدن در استخر باغ وحش ارم در این مجموعه کشته شد.

انتهای پیام