اقتصادی

کاهش ۱۰ درصدی قیمت ماشین آلات کشاورزی در صورت حذف دخالت دولت در توزیع

رئیس هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان ماشین آلات کشاورزی گفت: اگر دولت در توزیع ماشین آلات کشاورزی مداخله کند ، قیمت ماشین آلات کشاورزی 10 درصد کاهش می یابد.

به گزارش خبر فوری ، حمیدرضا نامیک در یک کنفرانس مطبوعاتی با موضوع “بررسی مشکلات مکانیزاسیون کشاورزی” گفت که بنیاد کشاورزان گندم با ارسال نامه ای ما را به فروش بیش از حد و ایجاد جو غبارآلود در سیستم اقتصادی متهم کرد. ما امیدواریم که کسانی که در کسوت اداره کشاورزی و اداره ماشینکاری کشاورزی هستند ، تفاوت بین گران فروشی و تورم را بدانند.

وی ادامه داد: تورم هیچ ارتباطی با گرانی ندارد. وقتی م componentsلفه های تولید بیش از 300-400 درصد افزایش یافته اند ، راه ما برای ادامه حداقل سود چیست؟ آستانه سود واحدهای تولیدی ماشین آلات کشاورزی به طور قابل توجهی کاهش یافته است و تأثیر آن وقتی انحراف از سرمایه گذاری وجود دارد ، نمایان می شود. ما گران فروش نیستیم ، خودمان را گران می خریم. اگر مردم ادعا می كنند كه طرفدار بخش كشاورزی هستند ، به سایر بخشها نیز توجه كنید. یک کیلو ماشین آلات کشاورزی 5٪ هزینه یک گندم قیمت دارد ، 95٪ باقیمانده مربوط به نهاده های کشاورزی است. چرا مقامات صالح با کودی که 500 درصد گران شده است مخالفت نکردند؟

رئیس هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان ماشین آلات کشاورزی افزود: مشکل امروز ما مداخله دولت به نام سهمیه بندی و توزیع مناسب ماشین آلات کشاورزی در پشت شعار کمک به کشاورز است. ترکیبی از کارگزاران بخش خصوصی و کارگزاران دولتی ، ماشین آلات کشاورزی را در بازار آزاد متمرکز کرده است. وقتی تراکتور از طریق چرخه توزیع جهاد کشاورزی به دست کشاورز می رسد ، کشاورز به آن احتیاج دارد و آن را در بازار آزاد نمی گذارد ، اگر آن را بفروشد مجبور است گرانتر آن را بخرد.

به گفته وی ، همه شهرها سهمیه دریافت ماشین آلات کشاورزی را دارند اما این سهمیه ها به کشاورز واقعی نمی رسد.

وی افزود: میزان زمین های زیرکشت دو برابر نشده و واحدهای تولیدی مشکلی ندارند اما آنچه اتفاق افتاده این است که قابلیت ارتجاعی آن محصول افزایش یافته است. وقتی قیمت مواد اولیه واقعی باشد ، تنشی ایجاد نمی شود.

نامیک خاطرنشان کرد: مواردی که یارانه دولتی دریافت نمی کنند در قیمت ها لحاظ نمی شوند و قیمت این کالاها بر اساس اعلامیه خود تولید کننده ، تعادل عرضه و تقاضا و رقابت بین تولیدکنندگان تعیین می شود. 50 سال است که در کشور ساخته شده است و بخش کوچکی پشتیبانی نمی شود. چگونه است که وقتی هیچ حمایتی در این بخش وجود ندارد ، به تولیدکنندگان گفته می شود که محصولات خود را با چه قیمتی بفروشند؟

سرانجام ، وی گفت ، اگر دولت در توزیع ماشین آلات کشاورزی مداخله کند ، قیمت ماشین آلات کشاورزی 10 درصد کاهش می یابد.

انتهای پیام