اقتصادی

شرایط کسر مالیات ماشین آلات تولید اعلام شد

بر اساس اطلاعیه وزارت حراست واحدهای تولیدی در صورت داشتن سابقه تقاضا برای کسر مالیات بر ماشین آلات خط تولید و بازپرداخت مالیات نیازی به تایید وزارت حراست ندارند.

به گزارش خبر فوری، سید مهدی نیازی – معاون هماهنگی امور و محیط کسب و کار وزارت صنعت، معدن و تجارت – در نامه ای به مدیران سازمان های صنعتی، معدنی و تجارت استان های کرمان و جنوب کشور، اعلام کرد. بند الف ماده 39 دستور دائم برنامه توسعه ملی و تبصره 4 قانون مالیات بر ارزش افزوده در اعمال ماده 8 و متن ترتیب مالیاتی، کسر مالیات بر ماشین آلات خط تولید است. و با تصمیم وزارت صنعت، معدن و تجارت و با رعایت سایر قوانین و مقررات عودت نماید موافقت وزیر صمت وصول شده است.

بر این اساس، با عنایت به حذف معافیت گمرکی ماشین آلات و تجهیزات، لزوم تشویق مشوق های سرمایه گذاری و حذف فرآیندهای زائد و ضروری؛ در طی مراحل ثبت سفارش، بازرسی های لازم به ویژه حساب های ساخت داخل توسط ادارات کل استان ها انجام می شود و از آنجایی که سامانه ارزیابی و اعتبارسنجی در فرآیند ثبت سفارش گنجانده شده است، واحدهای تولیدی و تجهیزات دارای مجوز که نیاز به معرفی ماشین آلات جدید و یا اینکه کاربر ثبت سفارش را دریافت کرده باشد، نیازی به تایید جداگانه نیست و همان سابقه درخواست به عنوان معیاری برای وزارت حریم خصوصی برای شناسایی و تایید رضایت واحدهای تولیدی برای درج موارد در نظر گرفته شده است. به استثنای تبصره 4 ماده 8 قانون.

بنابراین نه نیازی به روند جدیدی در این زمینه وجود دارد و نه نیازی به استعلام از ادارات اجرایی صنعت، معدن و تجارت استان ها و ادارات اجرایی گمرک یا مالیات در ستاد مرکزی این وزارتخانه است. اطلاعات ثبت درخواست از طریق سامانه جامع معاملات در اختیار گمرک قرار می گیرد و در صورت نیاز اطلاعات تکمیلی نیز رد و بدل می شود.

انتهای پیام