اخبار جامعه

تعیین چارت استانها بر اساس درجه دهیاری ها/پیگیری برای ساماندهی بودجه دهیاری ها

معاون وزیر امور روستایی شهرداری ها و برنامه ریزی های روستایی کشور ، با تأکید بر اینکه مناطق روستایی آینده امیدوار کننده ای در مدیریت روستایی دارند ، از جستجو برای تنظیم بودجه های روستایی خبر داد.

در مصاحبه ای با خبر فوری توسط علی قربانی ، وی در توضیح لزوم ساماندهی بودجه دولت در مناطق روستایی کشور گفت: “بیشتر بودجه های روستایی مالیات بر ارزش افزوده است ، تاکنون دو برابر تغییر کرده و نسبت به گذشته بهبود یافته است. در حقیقت ، قبلا ناعادلانه بود و هنوز هم باید متعادل شود.

وی افزود: پیشنهاد ما توزیع این منابع در سطح بین المللی است ؛ این نابرابری زمانی اتفاق می افتد که استان تقسیم شود ، برخی از استان های ما در پرداخت کارکنان حتی در شهرداری های کوچک نیز مشکل دارند ؛ بنابراین مسئله بودجه و اعتبارات مجلس شورای اسلامی باید بر اساس اساسی حل شود. آره.

تعیین جدول استانها با توجه به سطح توسعه روستایی

وی ادامه داد: اما برای اینکه روستاها هویت خاص خود را در قبض مالیات بر ارزش افزوده داشته باشند ، ما ضوابط ساختاری را اعلام کرده ایم و قرار بر این شد که طی یک ماه استانها نمودار خود را با توجه به سطح روستاها تعیین کنند و در مرحله بعد مشکلات بررسی شود. پس از بیان مشکلات ، بر اساس آن راه حل ها را دنبال می کنیم. در این شرایط ، ما نسبت به آینده جوامع محلی و شوراها بسیار خوش بین هستیم.

وی تأکید کرد: علاوه بر دولت مرکزی ، باید موضوعاتی مانند امنیت و دفاع ، سایر موارد از جمله اقتصادی ، اجتماعی و … را به دولت محلی اختیار دهیم و نظارت و برنامه ریزی کلان داریم ، زیرا آینده خوب است. او چهره ای برای مردم خواهد بود.

معاون امور روستایی سازمان شهرداری ها و دهیاری ها در بخشی دیگر از سخنان خود از DNI مناطق روستایی کشور یاد کرد و افزود: در حال حاضر برای 33760 روستای کشور شناسنامه صادر کرده ایم و حدود 3 هزار روستایی باقی مانده است. در واقع ، حدود 94٪ از جمعیت مبتلا به DNI هستند. البته علاوه بر DNI صادر شده به شهروندان ، در حال شکل گیری یک سیستم اطلاعات مالی جامع برای شهرک است که 35 سرویس اطلاعاتی در شهرک از جمله صدور پروانه ساخت ، درجه بندی و صدور ماشین آلات و غیره را بصورت آنلاین ارائه می دهد. بتوانید پیگیری کنید.

وی افزود: تا به امروز حدود 94٪ شهروندان ، معادل 33443 شهروند ، اطلاعات خود را در سیستم بارگذاری کرده اند و بقیه به زودی اطلاعات را وارد سیستم می کنند. از طرف دیگر موضوع نصب GPS در ماشین آلات روستایی در حال پیگیری است تا دولت ها و دولت ها بتوانند مناطق روستایی را رصد کنند. با این کار 17000 دستگاه اهدایی به روستاها کنترل می شود.

وی ادامه داد: جمع آوری زباله ها و خدمات امنیتی و اطفا fi حریق از وظایف ذاتی شهروندان است. بنابراین ، برای خرید ماشین آلات در این منطقه ، 80 درصد بودجه توسط شهرداری ها و شهرهای کشور و 20 درصد از طریق خود شهرها تأمین می شود. همچنین ، نصب 8٪ به مدت 5 سال برای خرید ماشین آلات ساختمانی پرداخت می شود.

قربانی در تشریح روند انجام پروژه های آزمایشی در روستاها نیز گفت: تهیه و اجرای پروژه ها به عهده بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است. در بسیاری از مناطق ، برنامه هایی برای تقریباً هر شهر با بیش از 20 خانه تهیه شده است ، اما به دلیل مقدار پول و بودجه اختصاص یافته ، این مشکل همچنان ادامه دارد. این برنامه ها هر 10 سال نیاز به بازنگری دارد و این کار انجام نشده است. برای انجام پروژه های آماده شده هزینه زیادی لازم است و به دلیل کمبود بودجه ، پروژه نیمه تمام لغو شده است. مشکلی که با اعتبار روستایی تأمین نمی شود. حجم بازسازی و نوسازی در مناطق روستایی زیاد است و در بیشتر استانها مورد غفلت واقع شده است.

وی در خصوص پرداخت تسهیلات به مردم گفت: “این طرح توسط کمیته وام بررسی و از طرف شهر متقاضی تصویب می شود.” بسیاری از مکان ها موفق بوده اند ، اما برخی از شهرها موفق نبوده اند. همچنین برای 1140 پروژه در این کشور 470 میلیارد یورو پرداخت شده است. صندوق توسعه ملی با هدف ایجاد اشتغال پایدار تسهیلاتی را در اختیار شهروندان قرار داده است.

انتهای پیام