اخبار عمومی

اظهارات وزیر کشور درباره انتخابات تمام الکترونیکی

به گفته وزارت کشور ، عصر امروز جلسه هماهنگی مشترک ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و شهر در مقابل عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور و چند تن از اعضای کمیته مرکزی انتخابات شورای اسلامی شهر و شهر برگزار شد.

این جلسه برای ایجاد هماهنگی لازم بین ستاد انتخابات و وزارت کشور با کمیسیون مرکزی برای نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و شهر ، بررسی روند انتخابات گذشته و بررسی موارد خاص برای جلوگیری از مشکلات اجرایی برای اتخاذ یک سیاست مشترک برگزار شد. و وزارت کشور برگزار شد.

وی پس از شنیدن نظرات وزیر کشور رحمانی فضلی ، کمیته ناظران شوراهای اسلامی شهرها و شهرستانها ، در مورد انجام انتخابات به صورت الکترونیکی ، گفت: “ما قبلاً در 139 شهر انتخابات را به صورت کاملاً الکترونیکی برگزار کرده ایم و در انتخابات بعدی نیز خواهیم توانست.” بیایید از این گزینه استفاده کنیم.

وی افزود: در دوره های گذشته کلیه انتخابات الکترونیکی در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و شهرستان ، شوراها ، اصناف و حتی انتخابات شورای مشورتی اسلامی برگزار شده است و از این جهت مشکل خاصی نداریم.

وزیر کشور همچنین گفت: هیئت نظارت بر انتخابات عمومی شورای شهر و شهر ، پس از کسب نظرات مشورتی از حوزه های رای گیری کشور ، ممکن است دستورالعمل هایی را برای نظارت بر انتخابات شهرداری ها در چارچوب قانون تنظیم کند.

رحمانی فضلی افزود: امیدواریم کمیته نظارت عمومی انتخابات شورای شهر و شهر برنامه ریزی انجام دهد ، بررسی عناوین قبل از شروع دوره تبلیغات به پایان رسیده و به آنها اطلاع داده خواهد شد.

وزیر کشور با اشاره به اهمیت مشارکت فراگیر در انتخابات گفت: انتخابات شوراهای اسلامی شهر فضایی برای حضور همه مردم در انتخابات است و این انتخابات احساس ملموس تری را برای حضور مردم در انتخابات ایجاد می کند. حضور در انتخابات شورای اسلامی شهر مانند سالهای گذشته باید دو برابر شدت داشته باشد و ما باید شرایط لازم را برای فعالیت مردم و ورود همه اقشار به عرصه انتخابات ایجاد کنیم.

رحمانی فضلی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به همزمانی انتخابات شوراها با ریاست جمهوری گفت: برای اینکه در زمانهای مختلف با موضوع و چالشهای آن درگیر نشود و از اتلاف وقت و منابع جلوگیری شود ، بنابراین هرگونه تغییر در قوانین انتخاباتی باید از همه طرف مورد بررسی قرار گیرد تا روند انتخابات به هم نخورد.

حمیدرضا کاظمی ، رئیس کمیته نظارت بر انتخابات هیئت مدیره ، در این جلسه مشترک ، ضمن ارائه نظرات ، نظرات و درخواست های شورا ، از جمله تلاش برای جمع آوری و شمارش آرا votes به صورت الکترونیکی در انتخابات شورای اسلامی شهر و شهر ، ، ثبت کمیته های نظارت در نرخ رای گیری برای تهیه تجهیزات به کمیته های پشتیبانی استانی ، دولتی و منطقه ای ، هماهنگی در ارائه پرونده های نامزدها و کار مجدد هیئت مدیره به کمیته های نظارت و جلوگیری از طولانی شدن آن بررسی صلاحیت ها و همچنین بررسی اعتبارات پیش بینی شده برای این انتخابات توسط اعضای کمیته نظارت بر انتخابات مرکزی شورای شهر و شهر مورد بررسی و بحث قرار گرفت.

در جلسه مشترک امروز ، مسئولان ستاد انتخابات کشور گفتند که در این دوره از انتخابات ، ثبت نام الکترونیکی الکترونیکی خواهد بود ، به منظور استفاده از صندوق های رای گیری الکترونیکی در کلانشهرها ، آنها پیش بینی می کنند شرایط لازم برای ثبت نام الکترونیکی در انتخابات را ایجاد کنند. هماهنگی تیم های فنی شورای مشورتی اسلامی با تیم فنی ستاد انتخابات کشور با هزینه ها و منابع مورد نیاز برای به کارگیری نیروهای لازم در مراکز رای دهی مورد تأکید قرار گرفته است.

همچنین اعلام شد؛ در صورت برابر شدن متولیان شورای نگهبان با هماهنگی کمیته نظارت شورای نگهبان و کمیته نظارت مجلس شورای اسلامی ، روند انتخابات تسهیل می شود.

در این جلسه عنوان شد كه تمام فرآیندهای انتخاباتی ، به استثنای دو فرآیند برای به دست آوردن و شمارش آرا ، به صورت الكترونیكی انجام شده است: در دور قبل از انتخابات شورای اسلامی شهر و شهر؛ در 139 شهر ، 28 استان ، رأی گیری و شمارش الکترونیکی انجام شد ، 9644 شعبه اخذ رأی فراهم شد و 8 میلیون تا 60 هزار نفر رأی دادند و در مجموع حدود 20٪ آرا را قبل از انتخابات شورای اسلامی شهر و شهر به دست آوردند. بود. و شمارش شد.

سید نظام الدین موسوی ، سید مصطفی میرسلیم ، محسن پیرهادی ، صالح جوکار و حمیدرضا کاظمی به عنوان اعضای کمیته مرکزی برای نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی و شوراهای اسلامی خلق بر اساس آرای اعضای مجلس شورای اسلامی انتخاب شده اند.