اخبار جامعه

اعتراض نوذرپور به حذف نام برخی کاندیداها در لیست نهایی کاندیداهای انتخابات شورای ششم

علی نوذرپور روز گذشته به حذف نام خود و برخی از کاندیداهای پذیرفته شده از لیست نهایی نامزدهای انتخابات شورای ششم که توسط استاندار تهران اعلام شد اعتراض کرد.

علی نوذرپور در گفت وگو با خبر فوری وی در این زمینه گفت: “طبق روال پیش بینی شده در قانون ، ما فرآیند بررسی درجه را براساس پرسشنامه های انجام شده توسط چهار مقام ثبت و تأیید كردیم و سرانجام آن را پذیرفتیم ، اما سرانجام این تاییدیه درجه مگر اینکه توسط کمیته نظارت بر شهر تایید شده باشد.

وی افزود: هنگامی که کمیته های نظارت شهرستان و استان صلاحیت فرد را تأیید کردند ، موضوع از طریق نخست وزیر به کاندیداها اعلام می شود. در بخش 53 قانون شوراها آمده است كه برای تأیید صلاحیت شخصی به شخصی كه مورد تأیید هیئت مدیره و نظارت بر امور شهری استان است ، از طریق حاكمیت پیامك ارسال می شود. این پیام متنی برای من ارسال شد و او تأكید كرد كه ظاهر تاج است و هیچ بازدید قبلی وجود ندارد.

وی ادامه داد: ارسال این پیامک و تأیید صلاحیت من به هیئت مدیره و کمیته نظارت را در نظر بگیرید و هیئت نظارت استان فقط در موارد عدم توافق موضوع صلاحیت را بررسی می کند. نامزد کاندیدای مطمئنی خواهد بود. ” با اصلاح طلبان برای تهیه لیستی.

وی ادامه داد: بدون شک افرادی که به عنوان آخرین مرحله در شورای نظارت استان رد صلاحیت شده اند ، فرصت اعتراض به این رد صلاحیت را دارند. از سوی دیگر ، طبق ماده (4) ماده 63 قانون شوراها ، تأکید می کند که “اقدامات کمیته نظارت بر شهرستان و کمیته نظارت استان صلاحیت نامزدها را رد نمی کند مگر برای بررسی صلاحیت نامزدها و تأیید انتخابات. “این موضوع توسط کمیته نظارت مرکزی بررسی می شود ، بنابراین اگر کسی به تصمیم و رأی هیئت مدیره استان اعتراض کند ، موضوع به کمیته نظارت مرکزی ارجاع می شود ، اما اگر کسی مخالفت نکند ، صلاحیت آن باید توسط کمیته مرکزی بررسی نمی شود.

وی تأکید کرد: بر این اساس مطمئن شدیم که پذیرفته شده ایم ، اما دیروز وقتی استانداری تهران لیست نهایی کاندیداها را منتشر کرد ، از حذف نام من تعجب کردم و این اقدام در هیئت نظارت عمومی تأیید شد ، یعنی “کمیته عمومی نام من را حذف کرده است. پس از پیگیری ها ، استانداری تهران برکنار شدن من توسط کمیسیون نظارت مرکزی نظارت کرد و همچنین این مشکل را از طریق تلفن به من اطلاع دادند ، در حالی که از نظر قانونی لازم بود کتباً به من اعلام شود.

نوذرپور ادامه داد: این شیوه برخورد با نیروهایی که طبق قانون و مقررات سعی در اتحاد این کشور و این سیستم داشتند صحیح نبوده و عدم رعایت حقوق شهروندان و قانونگذار تلقی می شود و مورد توجه است پارلمان. “این مکان قانونگذاری است.

وی ادامه داد: “مشکل اصلی این است که استانداری لیست افراد مورد تأیید کمیته های نظارت و مدیریت استان و لیست افراد مورد تأیید کمیته نظارت مرکزی را پس از بررسی به آن لیست اضافه کرده است.” بمانید.

نودرمور ادامه داد: امروز ، به عنوان نماینده وزارت کشور ، استاندار و دولت تهران ، امید این است که آنها اجازه این کار را ندهند و باید با این تصمیم خلاف قانون مرکزی مقابله کنند. کمیسیون نظارت. در شرایطی که انتخابات شوراها تحت تأثیر انتخابات ریاست جمهوری بسیار رونق دارد ، مناسب نیست که دوستان در حالیکه همه مردم نماینده مردم هستند ، با جریانات سیاسی علیه آنها مقابله کنند.

وی گفت: پنج نفر در شورای فعلی تأیید شدند و افراد مشهور دیگری نیز از جناح اصلاح طلب حذف شدند. این نوع تقابل را نمی توان رقابت نامید.

قابل ذکر است که روز گذشته مرتضی طلایی نیز نامه ای به وزیر کشور نوشت تا نام خود و برخی از کاندیداهای مورد تأیید را از لیست نهایی نامزدهای ششمین دوره انتخابات شوراها که توسط استانداری تهران اعلام شده ، تقبیح کند. .

انتهای پیام