اقتصادی

طلای جهانی از صعود هفتگی بازماند

طلا در روز پنجشنبه ، آخرین روز معاملات هفته ، به دلیل خوش بینی سرمایه گذاران و حمایت بیشتر ویروس کرونا آمریکا و معامله تجاری پس از تیپ پس از تضعیف دلار ، معامله شد.

به گزارش خبر فوری ، قیمت هر اونس طلا برای تحویل فوری 0.4 درصد افزایش یافت و به 1878 دلار رسید و به 77 سنت رسید ، اما برای کل هفته 0.1 درصد کاهش یافت.

در بازار آتی ایالات متحده ، هر اونس طلا با بسته شدن 0/5 سنت یا 0.3 درصدی با 18833.20 دلار بسته شد.

قبل از هفته جاری که به دلیل تعطیلات کریسمس و کاهش حجم معاملات است ، در سه هفته گذشته قیمت آب حدود 100 دلار یا شش درصد افزایش یافته است. این هفته اما پایین آمدن دلار و نیم سال از رشد قیمت آب جلوگیری کرد.

عامل دیگر محدود كننده افزایش قیمت طلا تهدید رئیس جمهور آمریكا دونالد ترامپ مبنی بر عدم امضای پروژه نجات تاج 900 میلیون دلاری و بسته بودجه فدرال 1.4 تریلیون دلاری بود.

جفری سیکا از موسسه سرمایه گذاری های جایگزین Circle گفت: “اگرچه مذاکرات نجات تاج متوقف شده است ، اما این احتمال وجود دارد که به زودی مورد قبول واقع شوند و از قیمت طلا پشتیبانی کند.” با این حال ، یکی از دلایل عدم افزایش بیشتر قیمت ها نوسان قابل توجه در معاملات و روند صعودی در بازارهای سهام بود.

سرمایه گذاران از کمک مالی 2.3 تریلیون دلاری و گزارش های قانونگذاران آمریکایی که سعی در تغییر بسته دولت داشتند ، چشم پوشی کردند.

طلا ، قیمتی که از زمان تأسیس آن در سال 2020 حدود 24 درصد افزایش یافته است ، با اقدامات محرک مالی گسترده ای همراه است که انتظارات تورمی را افزایش داده است.

جیم ویکوف ، تحلیلگر ارشد شرکت کیتکو متالز ، گفت که عامل حمایت از بازار طلا در روزهای اخیر باعث ضعیف شدن شاخص دلار آمریکا شده است.

به گفته رویترز ، معامله تجاری پس از تیپ بین انگلیس و اتحادیه اروپا از افزایش دلار جلوگیری کرد و جذابیت طلا را برای خریداران غیرآمریکایی افزایش داد. در همین حال ، نگرانی در مورد شیوع جهش ویروس کرونا باعث افزایش تشدید محدودیت ها در انگلیس و نگرانی در مورد بهبود اقتصادی بعد از کرون شده است.

در سایر فلزات گرانبها ، هر اونس نقره برای تحویل فوری با یک درصد افزایش به 25.79 دلار رسید. پلاتین تحویل فوری با 0.7 درصد افزایش به 1022.8 اونس رسید. هر اونس پالادیوم تحویل فوری با 0.8 درصد افزایش به 2 هزار و 341 دلار رسید.

انتهای پیام