اقتصادی

صعود طلای جهانی تحت تاثیر کاهش دلار

قیمت طلا در روز پنجشنبه با کاهش بازده دلار و خزانه داری چند دقیقه پس از اینکه فدرال رزرو آمریکا سیگنال داد که سیاست گذاران ممکن است در افزایش نرخ بهره کمتر تهاجمی باشند، افزایش یافت.

به گزارش خبر فوری، هر اونس طلا در ساعت 7:30 صبح شرق با 3.1 درصد افزایش به 1764 دلار و 70 سنت رسید و قیمت طلا در بازار آتی آمریکا با 0.18 درصد افزایش به 1765 دلار و 70 سنت رسید. سنت رسید ارزش دلار در برابر رقبا 0.1 درصد کاهش یافت و طلا را برای خریدارانی که سایر ارزها دارند ارزان تر کرد.

بازدهی 10 ساله خزانه داری ایالات متحده پس از رسیدن به بالاترین سطح یک ماهه 2.91 درصدی در جلسه قبل، به 2.88 درصد کاهش یافت. بازدهی کمتر هزینه فرصت نگهداری طلای بدون بهره را کاهش می دهد.

مقامات فدرال رزرو در صورتجلسه نشست جولای خود که روز چهارشنبه منتشر شد، گفتند که سرعت افزایش نرخ بهره در آینده به داده های اقتصادی و همچنین ارزیابی چگونگی تطبیق اقتصاد با نرخ های بالای پذیرفته شده قبلی بستگی دارد. پس از انتشار این صورتجلسه، معامله گران آتی نرخ بهره سیاستی فدرال رزرو را برای نیم درصد افزایش نرخ در ماه سپتامبر تعیین کردند.

خرده فروشی ایالات متحده در ماه ژوئیه به طور غیرمنتظره ای ثابت بود، زیرا قیمت های پایین تر بنزین بر درآمد پمپ بنزین تأثیر گذاشت، اما داده های منتشر شده در روز چهارشنبه نشان داد که به نظر می رسد هزینه های مصرف کننده در آغاز سه ماهه سوم افزایش یافته است.

بر اساس آمارهای رسمی، تورم قیمت مصرف کننده بریتانیا در ماه جولای به 10.1 درصد رسید که بالاترین رقم از فوریه 1982 است.

SPDR Gold Trust، بزرگترین صندوق سرمایه گذاری مشترک با پشتوانه طلا در جهان، اعلام کرد دارایی های آن 0.32 درصد کاهش یافت و از 992.20 تن در روز چهارشنبه به 989.01 تن در روز چهارشنبه رسید.

در بازار سایر فلزات گرانبها، نقره با 0.2 درصد کاهش به 19.80 دلار در هر اونس، پلاتین 924.04 دلار و پالادیوم 0.2 درصد کاهش یافت و به 2137 دلار و 20 سنت رسید.

انتهای پیام