اقتصادی

بنزین در آمریکا گران شد

با شروع سفرهای تعطیلات سال نو ، قیمت بنزین در ایالات متحده به بالاترین سطح نه ماهه رسیده است.

به گزارش خبر فوری ، انجمن اتومبیلرانی آمریکا اعلام کرد که در این هفته قیمت پمپ بنزین به 2.25 دلار در هر گالن رسیده است که بالاترین سطح از زمان اعلام شیوع جهانی ویروس کرونا از ماه مارس است. براساس اطلاعات رسمی منتشر شده در روز چهارشنبه ، میزان عرضه به 236.6 میلیون بشکه رسید که کمترین میزان در ماه گذشته است.

ازدحام در فصل تعطیلات ایالات متحده در طی این اپیدمی وحشتناک بود. طبق گفته شرکت فناوری تام تام ، شاخص ترافیک بیشترین افزایش را از ماه ژوئیه داشته است. با این حال ، سطح ترافیک در هر شهر در ایالات متحده بالاتر از سال 2019 نیست.

دستور جلوگیری از وقوع کوید 19 در خانه بر تقاضای سوخت در طول سال تأثیر گذاشت و تقاضا و قیمت بنزین و سایر سوخت ها کاهش یافت. داده های منتشر شده توسط اداره اطلاعات انرژی ایالات متحده نشان می دهد که پالایشگاه های ایالات متحده امسال 80 درصد روغن خود را با ظرفیت پایین تصفیه کرده اند. شرکت های بزرگ پالایش مانند ExxonMobil و Royal Dutch Shell به دلیل ضعف حاشیه سود ، تولید را کاهش داده اند که این امر در افزایش قیمت خرده فروشی تأثیر داشته است. با توسعه توزیع واکسن Covid 19 ، قیمت نفت نیز به بالاترین سطح در 10 ماه گذشته رسیده است.

به گفته رویترز ، کاهش جدید تولید پالایشگاه همزمان با سفر در تعطیلات بود که با تقاضای هفته به هفته بنزین به حدود 8.1 میلیون بشکه در روز رسید ، در حالی که اوایل دسامبر 7.6 میلیون بشکه بود. روز بود

انتهای پیام