اقتصادی

سخنگوی دولت: خبرسازی‌ها پیرامون افزایش قیمت بنزین صحت ندارد

سخنگوی دولت گفت: آنچه امروز در رسانه ها منتشر می شود قیمت بنزین است و آنچه منتشر می شود نادرست و نامه معاونت محترم اقتصادی دولت سوء تفاهم است.

به گزارش خبر فوری، علی بهادری جهرمی گفت: بنزین گران نمی شود و دولت یک شبه تصمیم نمی گیرد. قطعاً اگر قرار باشد تصمیمی گرفته شود که بر زندگی جاری و عمومی مردم تأثیر بگذارد، ابعاد مختلف آن سنجیده می شود.

وی ادامه داد: در این طرح به عنوان آزمایشی در جزایر قشم و کیش مقرر شده است که به جای خودرو، سهمیه بنزین به مردم تعلق گیرد و قیمت عرضه معادل نرخ معمولی 1500 تن بنزین است. و بنزین رایگان 3000 تومان یعنی نرخ قابل استفاده نخواهد داشت.

سخنگوی دولت تصریح کرد: در حال حاضر اگر شخصی خودرو نداشته باشد نمی تواند از سهمیه بنزین استفاده کند تا زمانی که سوخت سرمایه ملی و متعلق به همه باشد. اما فردی که مثلاً چهار ماشین دارد، چهار برابر بیشتر از این هزینه استفاده می کند. البته این روش ناعادلانه است و بخشی از توان مالی خودرو در سوخت دیده نمی شود.

بهادری جهرمی تاکید کرد: اما با این تغییر حالت تست، کسانی که خودرو ندارند نیز می توانند با کد ملی خود سهمیه سوخت داشته باشند و با قیمت مناسب به دیگران عرضه کنند. بنابراین خبر افزایش قیمت بنزین صحت ندارد.

انتهای پیام/