اخبار عمومی

چرا به واکسن آمریکایی “نه” می‌گوییم ولی به چین نه؟

برخی از آنها بسیار ناراحت هستند و سعی می کنند آن را زیر سوال ببرند. به نظر می رسد که تجزیه و تحلیل ارقام و آمارهای مشخص ، عمق این تجزیه و تحلیل را نشان می دهد.

آیا واقعاً آمریکا از ما بدتر است؟

برای پاسخ به این س ،ال ، چندین نکته باید مورد توجه قرار گیرد. ابتدا ، در مقایسه ، باید نسبت جمعیت را در نظر گرفت. جمعیت ایالات متحده آمریکا 4 برابر بیشتر از جمعیت ایران است. طبق آماری که در سال 2018 موجود است ، ایالات متحده 327 میلیون و 200 هزار نفر و ایران 81 میلیون و 800 هزار نفر جمعیت در همان سال داشته است.

بر اساس آخرین مرگ گزارش شده در نیویورک تایمز ، ارتفاع ایالات متحده 4112 متر بود ، در حالی که در ایران 85 مورد بود. به عبارت دیگر ، با توجه به نسبت جمعیت ، میزان مرگ و میر در ایالات متحده 48 برابر ایران بود. لازم به ذکر است که میزان سرانه مرگ و میر در ایالات متحده 12 برابر ایران است.

این آمار با سایر ارقام حتی واضح تر خواهد بود. در زمان مطالعه کرونا ، تعداد کشته شدگان در ایالات متحده 369000 نفر بود و این تعداد در ایران تقریباً 32000 نفر بود. این نسبت وقتی به نسبت جمعیت اعمال شود ، تقریباً 2.9 خواهد بود. این بدان معناست که میزان مرگ و میر در حال حاضر 4 برابر متوسط ​​از کل دوره است. معنای روشن این آمار این است که هیچ پیشرفتی وجود ندارد. اگر واکسن آمریکایی مثر بود ، روند کار کاملاً برعکس می شد.

همین وضعیت را در شاخص مهم دیگری نیز مشاهده می کنیم و میانگین بروز در ایالات متحده 13 برابر بیشتر از ایران بوده است. میزان عفونت های جدید بیش از 40 برابر است.

چرا به چین بی اعتماد نیستیم؟

س Anotherال دیگری که گروه عملیاتی روانپزشکی غربی طی 24 ساعت گذشته مطرح کرده است این است که چرا تمرکز بر آمریکا و چین نیست ، که منبع اصلی ویروس بوده است.

این اولین پیشنهادی است که باید در نظر گرفته شود آیا واقعاً نقطه شروع چین بود؟ دکتر تام جفرسون ، متخصص اپیدمیولوژی ، قبلاً دسته هایی را برای این ایده پیشنهاد کرده است. طبق مطالعه انجام شده توسط یک تیم تحقیقاتی در دانشگاه آکسفورد ، بایگانی منجمد نمونه های بهداشتی از کشورهای مختلف مورد بررسی قرار گرفته و مشاهده شده است که ویروس 9 ماه زودتر از چین در بهداشت اسپانیا بوده است. اسپانیا خود یکی از کشورهایی است که ولیعهد در آن درگذشت. بر این اساس ، آنها پیشنهاد کردند که ممکن است یک نمونه غیرفعال از ویروس تاج در جهان وجود داشته باشد و شرایط محیطی باعث فعال شدن آن شده است. دکتر تام جفرسون گفت که وقتی در آن زمان شواهدی از نمونه ویروس در اسپانیا وجود داشت ، مشخص بود که چین منبع ویروس نیست.

پیشنهاد مهم دیگر ظرفیت بالای چین در کنترل ویروس است. بیشتر موفقیت های چین به دلیل انضباط اجتماعی عمده و محدودیت های قرنطینه بوده است. از این نظر نمی توان روند درمان را نادیده گرفت.

این سومین گزاره است از ابتدای تاجگذاری ، چین اقدامات عملی برای کمک به ایران در مبارزه با بیماری انجام داده است. در همین حال ، ایالات متحده بر افزایش تحریم ها و کنار گذاشتن اقدامات دارویی و پزشکی اصرار ورزیده است.

چهارمین پیشنهاد مهم این است که روند دیپلماتیک جمهوری اسلامی بر اساس دو اصل استقلال و تعامل سازنده با همه کشورها بود. این باید دلیل بر بی اعتمادی به کشورها باشد ، نه بی اعتمادی. درست همانطور که گروههای افراطی در آغاز انقلاب اسلامی سفارت آمریکا را تصرف کردند. امام خمینی (ره) به شهید عراقی دستور داد سفارت را آزاد و دیپلمات های آمریکایی را ایمن سازد. اما ایالات متحده در عمل نشان داده که آماده تغییر دیدگاه سلطه طلبی خود نیست.

1717