اخبار عمومی

فوتبالیست‌هایی که جوانمرگ شدند + تصاویر

خبر درگذشت مهرداد میناوند برای طرفداران فوتبال یک اتفاق غافلگیرکننده بود. این بار ، تاج یکی از مشهورترین و مشهورترین بازیکنان فوتبال ایران را گرفتار کرد و سرانجام ستاره سابق تیم ملی ایران به این بیماری اعتیاد پیدا کرد. زندگی میناوند هنگامی که او فقط 45 سال داشت به پایان رسید و انتظار نمی رفت که او چنین خداحافظی کند.

به گزارش خبر فوری ، روزنامه فرهیختگان نوشت: “قبل از اینکه نمونه های زیادی از ایران وجود داشته باشد ، می توانیم از افرادی مانند سیروس قایقران ، هادی نوروزی و مهرداد اولادی استناد کنیم.” این شاهد از دست دادن بازیکنان یا ستاره های مشهوری است که تازه بازنشسته شده بودند یا هنوز در ورزش های جهانی بازی می کردند. یکی از مشهورترین نمونه های اخیر کوبه برایانت ، اسطوره بسکتبال آمریکا بود که سال گذشته در هلی کوپتر شخصی بود یا خوزه آنتونیو ریز اسپانیایی که در حالی که فقط 35 سال داشت در یک سانحه رانندگی جان خود را از دست داد. در زیر ، فوتبالیست هایی را مشاهده می کنیم که در سنین جوانی از زندگی خداحافظی کرده اند.

مارک وینوفو (کامرون)

در سال 2003 ، در جام کنفدراسیون ها ، یک اتفاق غم انگیز رخ داد که فوتبال جهان را تحت تأثیر قرار داد. مارک ووین فو کامرونی در دقیقه 72 بازی تیمش مقابل کلمبیا در ورزشگاه جرلند (فرانسه) فرانسه ناگهان روی زمین افتاد و دچار حمله قلبی شد. هواداران و تماشاگران از دیدن چنین صحنه دردناکی متعجب شدند و تیم پزشکی برای احیای صحنه به میدان رفتند. آنها برای احیای هافبک تیم ملی 45 دقیقه تلاش کردند و این بی فایده بود و او سرانجام در زمین فوتبال جان خود را از دست داد. این رویداد به یکی از تکان دهنده ترین تصاویر تاریخ فوتبال تبدیل شد ، پس از آن فیفا قوانینی سختگیرانه را برای آزمایش آزمایش قلب بازیکنان و بررسی سوابق پزشکی آنها قبل از عقد قرارداد با باشگاه ها برای جلوگیری از چنین فجایعی تعیین کرد. به گفته پزشکان ، فوک سابقه بیماری های قبلی داشت و مرگ او یک علت طبیعی بود. ظاهراً مشکلی در قلب این بازیکن وجود داشت که فقط در آزمایش و آزمایش پیشرفته قابل شناسایی بود ، به همین دلیل آزمایشات پزشکی در باشگاه های فوتبال با موارد بیشتر و دقت بیشتری انجام می شود.

خوزه آنتونیو ریس (اسپانیا)

ستاره سابق آرسنال ، رئال مادرید و سویا سال گذشته در بازگشت از تمرین در یک سانحه رانندگی درگذشت. ریز که یکی از اعضای تیم ملی اسپانیا نیز بود و یکی از باتجربه ترین و مشهورترین بازیکنان اسپانیا بود ، هنگام بازگشت از تمرین با تیم Extremadura با دو دوست خود زمین خورد و به دلیل برخورد بسیار جدی ، اتومبیل حامل آنها سوخته است. لاستیک های پرسرعت و منفجر شده دلیل اصلی این حادثه بود ، زیرا یکی از مشهورترین بازیکنان فوتبال اسپانیا در دهه گذشته جان خود را از دست داد. ریس در سال 1999 به سویا پیوست و در این باشگاه بازی کرد و سپس در باشگاه های بزرگی مانند آرسنال ، اتلتیکو مادرید ، رئال مادرید ، بنفیکا و اسپانیول بازی کرد. وی همچنین 21 بازی برای تیم ملی اسپانیا انجام داده و 4 گل نیز برای این تیم به ثمر رسانده است.

دیوید کوپر (اسکاتلند)

یکی از مشهورترین فوتبالیست های اسکاتلند در سال 1995 در 39 سالگی درگذشت. هواداران فوتبال در این کشور به سختی می توانستند مرگ او را باور کنند و انتظار مرگ در چنین جوانی را نداشتند. بسیاری معتقدند که وی یکی از بزرگترین و بهترین استعدادهای تاریخ فوتبال اسکاتلند در کنار افرادی مانند کوپر ، دنیس لاو و کنی دالگلیش است و معتقدند که آنچه را که شایسته او بود به دست نیاورد. وقتی بازیکن صاحب توپ می شد می توانست حرکت بعدی را پیش بینی کند. دریبل های چشمگیر وی که معمولاً توسط چند بازیکن مقابل به راحتی پشت سر گذاشته می شد ، هنوز هم در ذهن هوادارانش باقی مانده است. وی 22 بازی برای تیم ملی کشورش انجام داد و پس از رنج بردن از تومور مغزی بدخیم در بیمارستان گلاسکو درگذشت.

آنتونیو پوئرتا (اسپانیا)

در آگوست 2007 ، در یک مسابقه بین سویا و ختافه در لالیگا ، یک اتفاق غم انگیز دیگر در دنیای فوتبال رخ داد. وینگر 22 ساله سویا در این بازی دو بار تعادل خود را از دست داد و بدون برخورد به زمین افتاد. مشخص بود که این بازیکن ملی پوش جوان شرایط مطلوبی برای ادامه بازی ندارد و سرانجام تعویض شد. ظاهراً چندین بار قبل و در طول تمرینات تیم برای پوئرتو اتفاق افتاده است ، اما او خیلی به آن توجه نکرده است. این بار اما اوضاع بدتر شد. او در رختکن به زمین افتاد و این بار پزشکان تیم تلاش برای احیای او را آغاز کردند. پورتا به بیمارستان منتقل شد اما به کما رفت و خبر مرگ او چند روز بعد طرفداران سویا را متعجب کرد. علت مرگ ایست قلبی بود که به نظر می رسد امروزه بیشتر در بین ورزشکاران دیده می شود. بازیکنانی مانند دلا رد و ایکر کاسیاس همین مشکل را تجربه کردند اما خوش شانس بودند که به موقع به مشکل خود پی بردند و از مرگ فرار کردند.

هواداران گل زیبای پوئرتا را در دقیقه 100 نیمه نهایی جام یوفا 2005-05 مقابل شالکه به خاطر آوردند که تیمش را به عنوان فینالیست تبدیل کرد.

شیخ تیوته (ساحل عاج)

هافبک آفریقایی یکی از مشهورترین بازیکنانی است که جان خود را در فوتبال از دست داد و نام او در ذهن طرفداران فوتبال باقی مانده است. تیوته از سال 2005 بازی در اندرلخت (بلژیک) را آغاز کرد ، اما در نیوکاسل نام خود را به ثبت رساند و از سال 2010 تا 2017 در 156 بازی برای تیم انجام داد. او پیش از پیوستن به نیوکاسل در لیگ هلند نیز بازی می کرد و در سال 2008 با تونته قهرمان لیگ شد. وی با تیم ملی کشورش قهرمان جام ملت های آفریقا 2015 شد و همچنین دو دوره را با تیم ستاره آفریقا در جام جهانی گذراند. او پس از رد چندین پیشنهاد تیم های مشهور انگلیس ، در سال 2017 به چین نقل مکان کرد تا برای تیم Beijing Enterprises در لیگ برتر کشور بازی کند. جایی که او سرانجام جان خود را از دست داد و در یکی از تمرینات تیم دچار حمله قلبی شد. رافا بنیتز ، رئیس سابق نیوکاسل گفت: “تمام مدت زمانی که او را می شناختم ، او همیشه مانند یک بازیکن حرفه ای بازی می کرد و بیش از همه انسان بزرگی بود.” دلتنگ کردن برای همه ما سخت خواهد بود. »

فرناندو ریکسن (هلند)

مدافع راست و هافبک هلندی که 19 سال در زمین بازی است ، جوایز بی شماری را با تیم های خود به دست آورده است. او به همراه گلاسگو رنجرز دو عنوان قهرمانی لیگ ، دو جام حذفی و سه جام اسکاتلند را به دست آورد و همچنین در هلند عملکرد خوبی داشت. ریکسون همچنین بین سالهای 2000 تا 2003 12 بازی با لاله های نارنجی انجام داده است.

ریکسون بر اثر بیماری نورون حرکتی در 18 سپتامبر 2019 و در سن 43 سالگی درگذشت. در این بیماری ، سلول های عصبی با ارسال سیگنال های الکتریکی به عضلات بدن ، عملکرد طبیعی آنها را مختل می کند. استیون هاپکینز فیزیکدان مشهور نیز بیماری داشت اما سال ها توانست با آن مقابله کند. هواداران تیم های رنجرز و سلتیک در مراسم خاکسپاری وی در گلاسگو شرکت کرده و ادای احترام کردند.

سرعت گری (ولز)

گری اسپید یکی از مشهورترین بازیکنان فوتبال در زمان خود بود که به ضربات شلیک قدرتمند سر معروف بود ، اما در سال 2011 همسرش را در گاراژ خانه در حال آویزان یافت. اسپید در 42 سالگی خودکشی کرد که برای هواداران تیم ملی ولز باورنکردنی بود. بازیکنی که سالها او را خوشحال کرد اکنون به دلیل افسردگی خودکشی کرد. سپید قبل از اینکه در فصل 10-10 از شفیلد یونایتد استفاده کند بازوبند کاپیتانی تیم ملی را به دست داشت و یکی از مهمترین تأثیرات تیم در دهه های 1990 و 2000 بود. وی بین سالهای 1990 تا 2004 85 بار پیراهن تیم ملی ولز را به تن کرد و در زمان خود رکورد زد. دیوید جیمز نیز قبل از شکستن این رکورد با 535 رکورد مسابقه بهترین رکورد لیگ برتر انگلیس را داشت. او که یک بازیکن باهوش و دارای مهارت های رهبری عالی بود ، سرانجام تصمیم گرفت در 42 سالگی به زندگی خود پایان دهد و آن را عملی کند.

پسران باسبی (انگلیس)

یکی از فاجعه بارترین اتفاقات تاریخ فوتبال جهان ، تصادف هواپیمای حامل بازیکن منچستر یونایتد در سال 1958 است. هواپیمای حامل بازیکنانی که از بازی مقابل ستاره سرخ در بلگراد به خانه خود بازگشتند برای تحویل سوخت راهی مونیخ بود. سرانجام ، یک حادثه در فرودگاه شهر منجر به کشته شدن 23 نفر شد که هشت نفر آنها بازیکن تیم بودند. این تیم به عنوان پسران باسبی (سر مت باسبی ، سرمربی وقت تیم) شناخته می شد و سالها قادر به بازگشت به روزهای اوج خود نبود. یازده سال بعد یونایتد پیروز شد و قهرمان اروپا شد.

آندرس اسکوبار (کلمبیا)

یکی از معروف ترین مرگ های فوتبالیست ها ، بسیار عجیب و غیرمنتظره. اسکوبار در جام جهانی 1994 برای تیم ملی کلمبیا بازی کرد و گل خود را برای حذف تیم ملی کشورش به ثمر رساند. هنگامی که او به کلمبیا بازگشت ، خبر قتل او به زودی همه را شگفت زده کرد. جسد بی جان در پارکینگ پیدا شد که شش گلوله از آن شلیک شده بود. به همین منظور دو عضو مافیای کشور به اشتباه کشته شدند. مدافع تیم ملی هنگام فوت فقط 27 سال داشت.

انتهای پیام