اقتصادی

جزئیات ساخت واکسن کرونا در موسسه رازی

وزیر جهاد کشاورزی با تشریح جزئیات تولید واکسن تاج در موسسه سرم رازی ، گفت: “موسسه رازی وقتی خبر علائم بیماری را به بحث تاج وارد کرد. بر اساس ادبیات واکسن جهان ، موسسه رازی یکی از مطمئن ترین سیستم عامل های واکسن را انتخاب کرده است ؛ این یک واکسن نوترکیب است ، یکی از ایمن ترین واکسن ها است.

به گزارش خبر فوری ، وی در جریان ارائه کارآزمایی بالینی کاظم خاوازک سری و انستیتوی واکسن رازی (کوپارس) ، وی از مدافعان بهداشتی که یک سال با این بیماری دست و پنجه نرم می کردند ، تشکر کرد و گفت: به لطف خداوند است. ، که ما در آن جمع شده ایم. این مورد به غیر از حمایت علمی دکتر نمکی که این اقدام را هدایت می کرد ، نبود.

خاوازی گفت: هر وقت بیماری عفونی در جامعه بوجود می آید رازی دغدغه خود را داشته و در این 96 سال سعی کرده کاری را به نفع جامعه انجام دهد. بر این اساس ، این اتفاق در مارس 1998 رخ داد و موسسه رازی به محض گزارش علائم بیماری وارد بحث تاج شد. براساس ادبیات واکسن در جهان ، موسسه رازی یکی از قابل اعتمادترین بسترهای واکسن را برای ایجاد واکسن تاج انتخاب کرده است. یعنی واکسن پروتئین ترکیبی یکی از ایمن ترین واکسن هاست و بخش بزرگی از شرکت ها در سراسر دنیا همین راه را انتخاب کرده اند.

وی افزود: ویژگی خوب این واکسن این است که تقریباً 100 دانشمند ، داروساز ، دامپزشک و یک تیم بسیار قوی از همه زمینه های مرتبط با واکسن در این گروه شرکت کرده اند و بسیاری از دستورالعمل های سازمان بهداشت جهانی و سازمان غذا و دارو از مارس تا آوریل ، واکسن رازی طراحی شد و از ماه مه به بعد بحث های آزمایشی انجام شد و در واقع در ماه ژوئن تزریق آمپول به حیوانات انجام شد ، بنابراین بیش از 500 حیوان در موش صحرایی ، خوکچه هندی ، میمون و غیره مورد ارزیابی قرار گرفتند.

خاوازی گفت که میمون بودن در ایران نیز داستان خاصی داشت و بسیاری از کارمندان موسسه رازی از آوردن میمون های سبز از آفریقا بیمار شدند. از این میمون ها 25 عدد برای این عمل استفاده شده است که معادل بهترین واکسن های جهان است. بنابراین ، ذهن همه ایرانیان را برای انجام این کار با راهنمایی وزارت بهداشت و با کار کارشناسی شده و دقیق سازمان غذا و دارو جمع می کنیم و معتقدیم که این کار از همه جنبه ها به اتمام رسیده است. اگر خدا بخواهد ، ما یک و دو آزمایش انسانی را پشت سر می گذاریم.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: “یکی از ویژگی های بزرگی که من در این زمینه دیدم این بود که دکتر نمکی هیچ تیمی را تنها نگذاشت ، کسانی که به سبک MRNA کار می کردند و کسانی که در ضعیف ترین ویروس کار می کردند و رازی و پاستور ، به پدرش کمک کرد.

وی گفت: امیدوارم خداوند کار بزرگی را که ما انجام داده ایم بپذیرد و روز به روز موفقیت های بیشتری را شاهد باشیم و بتوانیم بیماری را در کشور کنترل کنیم.

انتهای پیام