اخبار جامعه

سرما و یخبندان زندگی را در ایالات جنوبی آمریکا مختل کرد

طوفان های شدید زمستانی در ایالات متحده باعث یخبندان ، وزش باد بسیار سرد و بارش برف در مناطقی شده است که بندرت چنین شرایطی را می بینند.

به گزارش خبر فوری ، در جنوب تگزاس ، افزایش قابل توجهی در مصرف انرژی باعث خاموشی های زیادی شده است. دولت در حال آماده سازی برای طوفانی بسیار سرد است.

سرویس ملی هواشناسی اعلام کرد بیش از 150 میلیون نفر تحت تأثیر طوفان زمستانی قرار گرفته اند.

همچنین حداقل 11 نفر در تصادفات مربوط به این طوفان بی سابقه جان خود را از دست داده اند. مرگ در تنسی ، تگزاس ، کنتاکی و لوئیزیانا گزارش شده است.

بامداد سه شنبه یک گردباد در کارولینای شمالی سه کشته و ده زخمی کرد. مقامات می گویند ، عملیات جستجو و نجات در حال حاضر در جریان است.

طوفان همچنین به چندین نقطه در شمال مکزیک رسید و صبح روز دوشنبه برق بیش از چهار میلیون خانه و مشاغل را قطع کرد.

در 30 سال گذشته تگزاس دارای سردی سرد است ، در بعضی مناطق دما در روز یکشنبه زیر حداقل 18 درجه سانتیگراد است.

مصرف زیاد در این ایالت باعث قطع برق شده است. در نتیجه ، در برخی نقاط خاموشی های گسترده ای اعمال شده تا از قطعی برق بیمارستان ها ، پلیس و آتش نشانی جلوگیری کند.

در تگزاس ، در مجموع 4.3 میلیون نفر برق را قطع کرده اند.

همچنین یخ زدگی جاده ها منجر به وقوع تعدادی از تصادفات رانندگی شده و از مردم خواسته شد که در صورت امکان سفر نکنند.

فقط در روز یکشنبه در هوستون حدود 120 حادثه گزارش شد. یک خط اتومبیل روز یکشنبه در بزرگراه اصلی شهر اوکلاهما تصادف کرد و چندین کامیون به آتش کشیده شدند.

فرودگاه بین المللی جورج دبلیو بوش در هوستون و فرودگاه هابی این شهر تا بعد از ظهر دیروز بسته بودند.

خانه های تگزاس معمولاً عایق مناسبی برای هوای سرد ندارند ، بنابراین اگر سیستم گرمایشی از کار بیفتد ، دما در خانه ها به سرعت بالا می رود و احتمال منفجر شدن لوله های یخ زده وجود دارد.

مقامات هوستون گفتند که در اثر انتشار مونوکسیدکربن منتشر شده پس از گرم شدن ماشین در گاراژ ، دو نفر از اعضای یک خانواده کشته شدند.

در شهر ابیلین ، با جمعیت 125000 نفری ، به دلیل قطعی برق در مرکز تصفیه آب شهر ، خانه های آب قطع شد.

بر اساس گزارش CBS ، دما در دالاس سردتر از آنکوریج ، آلاسکا بود.

آژانس ملی هواشناسی گفت که وضعیت غیرمعمول “فرار قطبی” در نزدیکی مرز ایالات متحده و کانادا است و این وضعیت در حال ورود به ایالات متحده است.

در برخی از مناطق ایالات متحده ، میلیون ها نفر هشدار داده شده اند که طوفان های زمستانی آغاز شده و انتظار می رود پرونده های بیشتری ثبت شود.

سازمان هواشناسی اعلام کرد که در این فرار قطبی ، حداکثر و حداقل دمای هوا در صدها مکان شکسته خواهد شد.

آژانس هواشناسی روز سه شنبه گزارش داد که 73 درصد ایالات متحده در حال حاضر پوشیده از برف است.

در لوئیزیانا ، برخی از مقامات محلی دستورالعمل های محلی را برای دور نگه داشتن مردم از جاده های یخ زده ایجاد کرده اند. ایالت در حال تجربه قطعی و اختلال در برق است.

به گزارش بی بی سی ، ایالت اورگان در غرب آمریکا نیز شاهد طوفان یخی بود و تقریباً 250،000 خانه و مشاغل در روز سه شنبه قطع شد. در این تابستان این ایالت آتش سوزی جدی داشته است.

فرماندار ایلینوی نیز روز سه شنبه پس از سفیدپوش شدن ایالت ، وضعیت اضطراری اعلام کرد.

انتهای پیام