اقتصادی

دارایی‌های بانک مرکزی ایران در لوکزامبورگ به آمریکا منتقل نشد

بانک مرکزی اعلام کرد: به دنبال پیگیری های انجام شده ، دادگستری لوکزامبورگ مانند ایتالیا و فرانسه از انتقال دارایی های بانک مرکزی ایران به ایالات متحده جلوگیری کرد.

به گزارش خبر فوری ، این آژانس در بیانیه خود گفت: “طبق شعبه لاهه در مرکز ریاست امور بین الملل ، دادگاه لوکزامبورگ حکم داد که قوانین داخلی آمریکا نباید در دادگاه های لوکزامبورگ اعمال شود و احکام دادگاه های ایالات متحده باید به رسمیت شناخته شود. در دادگاههای لوکزامبورگ. تأیید شده توسط موسسه.

تغییرات اخیر در قوانین ایالات متحده این امکان را به دادگاه های ایالات متحده داده است كه دستورات را مستقیم یا غیرمستقیم به ایالات متحده (از جمله بانك مركزی ایران) منتقل كنند تا دارایی های خاصی را به طور مستقیم یا غیرمستقیم به ایالات متحده ، در هرجای موجود منتقل كنند. طبق این قانون ، حاکمیت ملی سایر کشورها به صراحت و صراحت منتفی است.

اما بانک مرکزی ، به موقع ، از دادگاه منطقه لوکزامبورگ خواست که منع انتقال دارایی های خود را توسط بانک Clear Stream براساس تصمیم ایالات متحده صادر کند.

دادگاه لوکزامبورگ علیرغم پذیرفتن این درخواست و صدور قرار منع تعقیب ، در تصمیم خود مجدداً تأکید می کند که دستور دادگاه های خارجی باید توسط دادگاههای لوکزامبورگ به رسمیت شناخته شود و از آن تبعیت کند تا بتواند با قلمرو ملی کشور مطابقت داشته باشد.

لازم به ذکر است که آخرین تصمیم لوکزامبورگ صریحاً مانع از پیگیری تصمیم ایالات متحده از سوی موسسه Clear Stream و انتقال دارایی های بانک مرکزی ایران به ایالات متحده بدون شناسایی آن تصمیم و صدور دستور نهایی برای اجرای آن در لوکزامبورگ می شود. در نتیجه این تصمیم ، Clearstream موظف به پرداخت جریمه زیادی می شود.

مهم است که این پرونده با همکاری معاون حقوقی و امور مجلس بانک مرکزی و تحت نظارت و مدیریت مرکز امور حقوقی بین المللی معاون حقوقی رئیس جمهور در حال انجام است. از بسیاری به اصطلاح ضد تروریسم محافظت کنید. ادعا در ایالات متحده

انتهای پیام