اخبار جامعه

تکلیف سفرهای نوروزی چه شد؟

هیچ اجازه قطعی برای سفر نوروزی اعطا نشده است و همه بحث ها و سناریوها براساس احتمالات است و هیچ س questionsالی مطرح نشده است.

به گزارش خبر فوری ، حسن روحانی ، رئیس جمهور در جلسه چهارشنبه (19 فوریه) ، در پی گزارشی از برنامه عملیاتی سفرهای نوروزی به ستاد ملی ضد تاج ، از مردم خواست تا از دستورالعمل های بهداشتی سختگیرانه و مستمر برای جلوگیری از کرونا جدید از آغاز موج ویروس در کشور محدودیتی در سفر ایجاد نمی کنند.

روحانی گفت: طرح پایگاه عملیاتی ، که با کمک آژانس های بزرگ برای سفرهای نوروزی تهیه شده است ، برای تصویب نهایی به جلسه بعدی ستاد تاج ملی ارائه می شود.

این بیانیه به این معنی است که برنامه سفر نوروزی هنوز توسط ستاد تاج ملی تصویب نشده است. این فرصت ها و عدم اطمینان برای اجرای سفرهای نوروزی در مصاحبه با رئیس دفتر رئیس جمهور تکرار شده است. محمود واعظی چند روز پیش گفت: “ما قصد داریم تا حد ممکن سختگیرانه بمانیم و اگر مردم ، اقامتگاه های استانی و فرمانداران کمک کنند و اگر اواخر ماه مارس وضعیت خوب باشد ، ممکن است سازوکار جدیدی وجود داشته باشد. ما همچنین باید مکانیزمی ، برخلاف گذشته ، برای جلوگیری از مقصد سفر و تراکم چند شهر شمالی ، مشهد ، اصفهان و شیراز.

علی اصغر مونسان – وزیر میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی – نیز در آخرین اظهار نظر خود در مورد سفرهای نوروزی درباره گزینه ها صحبت کرد. وی گفت که جلسه ای با کمیته تأمین اجتماعی سپاه علیه سپاه تشکیل شده است تا موضوع را به تفصیل بحث کند. یک سال از شیوع ویروس می گذرد و بر گردشگری تأثیر دارد. بنابراین ، در آن جلسه خاص ، نحوه برنامه ریزی سفرهای “ممکن” به نوروز و نوروز مورد بحث قرار گرفت.

مونسون گفت: “خوشبختانه پروتکل های بهداشتی دقیق در زمینه گردشگری در حال پیگیری هستند.” وزارت بهداشت دغدغه سفرهایی که ما مدیریت می کنیم نیست. آنچه آنها را نگران می کند سفرهای عظیمی است که خارج از نظم و بدون مدیریت در حال انجام هستند. این بدان معنی است که هر کس با ماشین سفر می کند و مشخص نیست که در کجا زندگی می کند. این باعث نگرانی است. البته اگر افرادی با اتومبیل مسافرت کنند اما در مراکز اقامتی تحت مراقبت ما باشند ، این نیز قابل قبول است و نگرانی کمتری در این مورد وجود دارد.

ولی تیموری ، معاون وزیر گردشگری در وزارت میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی ، نیز قبل از اطمینان در مورد مدل های سفر و سفرهای نوروزی توافق شده در محل استقرار ستاد ملی تاج ، با لغو مجوز سفر صحبت کرد. . او نوروز را صادر کرده ، البته به شرط.

تیموری گفت: “به دلیل اوضاع ناپایدار کشور ، ظهور تاج ، سفرهای نوروزی به اندازه سال گذشته محدود می شود ، اما وزارت گردشگری برنامه ها و توافق ها را توضیح داد و دو راه حل سبز برای سفرهای ایمن ارائه داد. سفر ، بله و رزرو مراکز اقامتی ، از جمله هتل ها ، حقوق بازنشستگی و بازدیدهای بومی که از طرف وزارت میراث ، فرهنگ ، گردشگری و صنایع دستی مجاز است.

در همین حال ، علیرضا رئیسی ، سخنگوی ستاد تاج ملی ، تأکید کرد که رفع محدودیت ها و محدودیت های سفر در تعطیلات نوروز منوط به حفظ شرایط مناسب تا پایان سال است. تیموری معاون وزیر گردشگری قبلا تأیید کرد که سفر نوروزی مشروط به عدم ابتلا کشور به ویروس کرونا است ، اگرچه محل اقامت منوط به قطعنامه هایی است که سفر به تعطیلات نوروزی را به شهرهای قرمز و نارنجی ممنوع می کند و رفتن به مکان های دیگر منوط به “رزرو محل اقامت “

در واقع ، ستاد ملی تاج از مدلهای پیشنهادی وزارت میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی برای سفرهای نوروزی توجیه و متقاعد شده است ، اما در راه مدیریت سفرهای شخصی عظیم که هر ساله در تعطیلات نوروز انجام می شود. سوال برانگیز است براساس مرکز آمار ، در بهار سال 1998 ، از 102 میلیون سفر انجام شده ، حدود 54٪ بدون شب اقامت و 46٪ بدون شب اقامت بوده اند و انگیزه حدود 60٪ شب ها دیدار دوستان بوده است. بستگان.

رئیس پلیس راهور ناجا بدون ذکر مدل های پیشنهادی وزارت میراث فرهنگی و جهانگردی گزارش داد که نوروز دو سناریوی دیگر برای سفرها با حجم برنامه ریزی شده طراحی کرده و همچنین با وزارت کشور مذاکره کرده است.

سردار هادیانفر گفت اولین سناریو این است که تاج مانند الان باقی بماند اما شدت بیماری افزایش خواهد یافت. البته اگر ما با این روند کاهش اجرا ادامه دهیم ، این یک تحلیل توسط وزارت بهداشت است. دستورالعمل ها ، ما با موج چهارم مواجه خواهیم شد. در این صورت محدودیت ها افزایش می یابد. ما پیشنهاد کردیم مرزها در مراکز استانهایی مانند گیلان ، مازندران یا اصفهان یا جنوب کشور یا مکانهای زیارتی افزایش یابد.

سناریوی دوم ، طبق گفته پلیس راهور ناجا ، در صورت کاهش بیماری و دریافت واکسن قابل اجرا است ، که هر دو هفته آینده در مقر تاج ارائه می شود.

همه این گزینه ها و گزینه ها در ستاد تاج روی میز است ، زیرا این روزها وزارت بهداشت هشدار موج چهارم تاج را در کشور به صدا درآورده است.

انتهای پیام