اقتصادی

۵ مرز ایران و عراق بسته شد

به گفته مقامات گمرک ایران ، پس از شیوع ویروس تاج انگلیس ، تردد مسافر از پنج مرز ایران و عراق ممنوع است.

به گزارش خبر فوری ، پس از شیوع ویروس کرونا ویروس ، مرزهایی در مرزهای شلمچه و چذابه برقرار شد و تردد مسافران به تدریج در حال افزایش بود و از فردا مرز مهران بسته خواهد شد.

در همین حال ، از روز گذشته ، به مدت دو هفته تردد مسافران از مرز تمرچین در پیرانشهر و کیله سردشت ممنوع است.

لطیفی – آخرین اعلامیه سخنگوی گمرک ایران – بیان می کند که برای جلوگیری از گسترش تاج انگلیس و تصمیم استانهای مرزی برای بستن تردد مسافر در مرزهای کیله سردشت ، پیرانشهر ، چذابه و شلمچه و مهران. محدودیت از فردا تا اخطار ثانویه بسته می شود.

به گفته وی ، این تصمیمات فقط در زمینه تردد مسافران است و شامل کالاهای تجاری نمی شود و فعالیت تجاری این محدودیت ها همچنان ادامه دارد.

به گفته سخنگوی گمرک ایران ، به دلیل ظاهر تاج ، افرادی که دارای مجوز سفر ویژه مانند ویزای پزشکی ، تحصیلی ، تجاری و دیپلماتیک هستند ، مجاز به عبور از مرز عراق یا بالعکس هستند ، اما امکان سفر ندارند به موقع.

لطیفی همچنین به جابجایی کالاهای تجاری اشاره کرد که از زمان انفجار تاج طبق پروتکل های بهداشتی در مرزها مبادله شده است.

لازم به ذکر است که در اکثر محدودیت ها منع تردد وجود ندارد و تبادل کالا و مسافر مطابق با پروتکل های بهداشتی انجام می شود.

اما پس از انفجار اخیر در گمرک اسلام قلعه ، ورود کالاهای جدید به مرز دوغارون ممنوع است و کالاهای باقیمانده در مرز افغانستان با اولویت کالاهای فاسدشدنی توسط گمرک قلعه پذیرفته می شود.

انتهای پیام