اقتصادی

تردد صدها نفری مسافر از مرز پاکستان؛ ورود ممنوعی در کار نیست؟

ظاهراً ممنوعیت تردد مسافر و بار در مرز پاکستان و هند برای جلوگیری از گسترش تاج هند یک خبر رسانه ای بود و این ممنوعیت پس از چهار روز هنوز به گمرک گزارش نشده است و مسافران در حال مسافرت هستند.

به گزارش خبر فوری ، در اوایل هفته جاری ، مقامات ستاد تاجگذاری وزارت کشور از ممنوعیت ورود مسافران هند و پاکستان و همچنین کالاها به دلیل شیوع تاج جهش یافته هند خبر دادند. .

از روز اول رویه ، گمرک ایران اعلام کرد که هیچ ممنوعیتی برای این ارگان وجود ندارد و تا زمانی که منع نشده باشد ، نمی توان منعی را اعمال کرد.
در حالی که تردد مسافران از مرزهای پاکستان با ایران ، به ویژه از مرز میرجاوه در جریان بود.

اکنون ، چهار روز پس از اعلام این ممنوعیت ، مقامات گمرک ایران گفته اند که منع مسافر و کالا از هند و پاکستان را گزارش نکرده اند و ترافیک همچنان ادامه دارد. بنابراین امروز (سه شنبه) 192 نفر در حال عبور از مرز میرجاوه و ریمدان بودند.

گزارش نشده و مسافران آمدند و رفتند!

سخنگوی سید روح الله لطیفی سخنگوی گفت: 80 نفر از اتباع خارجی (شهروندان پاکستانی) و پنج ایرانی امروز از مرز میرجاوه و 72 پاکستانی و چهار ایرانی از مرز تفتان وارد مرز میرجاوه از سیستان و بلوچستان شدند. 30 نفر از مرز ریمدان وارد شدند و 6 نفر نیز به پاکستان رفتند.

وی گفت: تاکنون هیچ اطلاعیه یا مکاتبه رسمی به گمرک و م institutionsسسات مستقر در مرز برای ممنوعیت ورود و خروج مسافران به مرزهای زمینی پاکستان داده نشده است. آنها اعضای ستاد استان بودند. از فردا خارجی ها (پاکستانی ها) از مرزهای زمینی و بازارهای استان های سیستان و بلوچستان اجازه ورود به ایران را ندارند و ورود ایرانیان به پاکستان ممنوع است و فقط شهروندان هر دو کشور می توانند به کشور شما برگردند.

لطیفی ادامه داد: بر اساس این تصمیم ، از آنجا که نسخه رسمی هنوز به گمرک ارسال نشده است ، بررسی های بهداشتی کامیون های تجاری 10 روز افزایش می یابد و کشتی های تجاری می توانند کنترل های دقیق را تخلیه و بارگیری کنند. پروتکل ها.

وی در مورد مسیرهای هوایی گفت: براساس اعلامیه های سازمان هواپیمایی کشوری فروش بلیط به 15 کشور ممنوع است و پرواز به هند و پرواز وجود نخواهد داشت.

لطیفی ابراز امیدواری کرد که تصمیمات در اسرع وقت از طریق قانونی به دستگاه های اجرایی ابلاغ شود.

انتهای پیام