اخبار جامعه

تداوم بارش‌ها در کشور/ بارش شدید در ۶ استان

مدیرکل پیش بینی و هشدارهای سریع سازمان هواشناسی اعلام کرد امروز و فردا (28 و 29 مارس) در کشور باران می بارد و گفت: امروز در شش استان باران شدید می بارد.

صادق ضیاییان در گفت وگو با خبر فوری وی خاطرنشان کرد که امروز (28 مارس) طبق تجزیه و تحلیل آخرین نقشه های پیش بینی آب و هوا ، در مناطق جنوب مرکزی کشور به جز سیستان و بلوچستان و جنوب هرمزگانگ سیستم بارشی فعال وجود دارد. چهارمحال و بختیاری ، خراسان جنوبی ، خراسان جنوبی رضوی و کوههای مرتفع استان کرمان و مرکزی پوشیده از برف خواهد بود.

وی ادامه داد: امروز (هفتم اسفند) شدت بارندگی در استان های فارس ، کرمان ، کهگیلویه و بویراحمد ، چهارمحال و بختیاری ، در شمال شرقی خوزستان و جنوب استان اصفهان وجود دارد. استان گیلان ، برف و باران و استان مازندران ، باران پراکنده از دور پیش بینی نمی شود.

به گفته ضیاییان ، فردا (29 مارس) در جنوب کرمان ، در سیستان و بلوچستان و در شمال شرقی هرمزگا ، بارش پراکنده باران همراه با رعد و برق و میزان بارش برف در ارتفاعات زاگرس مرکزی پیش بینی می شود. و 31 مارس). در بیشتر مناطق کشور آسمان صاف و آرام خواهد بود.

به گفته مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع ، روز دوشنبه (4 مارس) باران دیگر در استان های جنوبی و شمال غربی کشور و سواحل غربی دریای خزر پیش بینی می شود.

ضیاییان گفت: امروز و فردا (28 و 29 مارس) در حالی که هوای سرد در شمال کشور باقی مانده است ، دمای هوا در دامنه های جنوبی البرز ، مناطق مرکزی ، جنوب شرقی ، جنوب ، شرق و شمال شرق کشور است . بین هفت تا 12 درجه کاهش می یابد.

وی با بیان اینکه امروز دریای خزر مواج و خلیج فارس فردا است خاطرنشان کرد: امروز (28 مارس) همچنین در استان های جنوب شرقی ، شرقی ، شمال شرقی ، مرکزی و جنوبی البرز مرکزی و در روز جمعه (28 مارس). ) در شرق و جنوب شرقی وزش باد شدید پیش بینی می شود که در برخی مناطق گرد و خاک ایجاد می کند.

در پایان مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع هواشناسی در مورد هوای تهران طی دو روز آینده تصریح کرد: فردا (7 اسفند) آسمان ابری یا ابری تهران ، گاهی وزش باد با حداقل دمای صفر و حداکثر دما هشت درجه سانتیگراد و شنبه در 2 درجه سانتیگراد (شنبه) حداقل در یک درجه ابری و حداکثر 11 درجه سانتیگراد پیش بینی می شود.

انتهای پیام