اخبار جامعه

کاهش خشونت زندانیان با افزایش فضای سبز زندان‌ها

خبر فوری / خراسان رضوی طبق تحقیقات جدید دانشگاه بیرمنگام انگلستان و دانشگاه اوترخت هلند ، زندانیانی که فضای سبز بیشتری دارند سطح خشونت و خودزنی کمتری دارند.

محققان در زندانهای انگلستان و ولز از نقشه برداری GIS (Spatial Information Systems) برای تعیین درصد فضای سبز (مانند درختان ، علفها و بوته ها) استفاده کردند و سپس با توجه به حملات به زندانیان از آن با استفاده از داده های مربوط به خودآزاری استفاده کردند. توسط کارکنان او خشونت را با پزشکی اکسپرس و زندانیان مقایسه کرد. این مطالعه برای اولین بار نقشه برداری وسیع از فضای سبز را به روشی م effectiveثر و از نظر آماری مرتبط با محیط زندان و سلامت انسان نشان می دهد.

همچنین از اطلاعات مربوط به سن و عملکرد م institutionsسسات نیز استفاده شده بود (سطح امنیت ، چه زنان و مردان جوان و چه مجرمان را به زندان بیندازند ، یا زندانها را به عمد ساخته اند ، یا ساختمانهای دیگری مانند پایگاه های نظامی را به زندان تبدیل کرده اند).

یافته های محققان نشان می دهد که با در نظر گرفتن همه این عوامل ، زندانهایی که فضای سبز بیشتری دارند ، میزان خودزنی و میزان خشونت زندانیان در زندانها و حمله به کارکنان زندان کمتر است.

نتایج این تحقیق نشان می دهد که ارتباط با طبیعت ، که قبلاً در مناطقی مانند بیمارستان ها و مدارس مفید بود ، برای زندانیان نیز مهم است.

طی 12 ماه منتهی به سپتامبر 2019 ، بیش از 61000 مورد خودزنی در زندانهای خودکشی و خشونت در انگلیس و ولز گزارش شده است. در همان دوره ، بیش از 33000 مورد خشونت بین زندانیان و بیش از 10 هزار حمله به کارگران رخ داده است.

با توجه به اینکه محاسبه هزینه های انسانی و عاطفی این حوادث غیرممکن است ، هزینه درمان این آسیب ها در بیمارستان ها حدود 2.7 میلیون یورو بوده است و هزینه های دادرسی ناشی از حوادث خشن نیز قابل توجه است.

پروفسور دومینیک موران از دانشگاه بیرمنگام گفت: “شواهد نشان دهنده مزایای موثر و اثبات شده داشتن فضای سبز برای زندانیان در همه فضاها است.”

وی افزود: مناطق سبز در زندان های جدید باید عنصر اصلی باشد و زندان های موجود باید از فضاها در فضای باز استفاده کنند و در صورت امکان هر مکانی را به فضای سبز تبدیل کنند.

یافته ها در سالنامه انجمن جغرافی نویسان آمریکا منتشر شده است.

انتهای پیام