اقتصادی

ایجاد ۱۹ پارک آبخیز در حال انجام است/مطالعه ۲۵ پارک آغاز شده

خبر فوری / مرکزی معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: 19 پارک حوزه آبخیز به مساحت 46000 هکتار در مناطق مختلف کشور در حال ساخت است و بررسی ایجاد 25 پارک دیگر نیز آغاز شده است.

مسعود منصور روز شنبه ، هفتم مارس ، در مراسم افتتاحیه اولین حوضه آبریز پارک در دره گردوی اراک اظهار داشت: مطالعات نشان می دهد که سالانه 16.4 تن فرسایش آبی در نتیجه اولین اثرات حوزه آبخیز در کشور اتفاق می افتد. مدیریت ، کاهش این سایش به 9 تن در هکتار مقدار زیادی است. یکی از رویکردهایی که به عنوان ابتکار جدید در آبخیزداری از آن یاد می شود ، “پارک های حوزه آبخیز” است.

وی افزود: پارک های آکواریوم یکی از رویکردهایی است که می تواند به عنوان کارهای جدید در نظر گرفته شود. برخی حوضه های آبخیز وجود دارد که به شهرها منتهی می شود ، به ویژه کلانشهرها ، جایی که عملکردهای آبخیزداری وجود دارد ، مانند کنترل سیل ، تخلیه و غیره پارکها

معاون وزیر جهادکشاورزی گفت: در حال حاضر بیش از 40 میلیون هکتار حوزه آبخیز شهری در کشور وجود دارد که مستعد این اقدامات هستند و تاکنون 6 میلیون هکتار از این منطقه ، عملیات آبخیزداری انجام شده است. خارج و مأموریت اصلی ما تقریباً بالای رودخانه است. در حوضه های آبریز شهری ، همکاری و ارتباط و هماهنگی گروه های شهرداری با منابع طبیعی بیش از هر زمان دیگری مورد نیاز است.

منصور افزود: حوضه های آب علاوه بر اینکه به عنوان مناطق تفریحی مورد استفاده قرار می گیرند ، تأثیرات مخرب طغیان را تا حد زیادی کاهش می دهند و سفره های زیرزمینی آب را تقویت می کنند. در حال حاضر 19 پارک حوزه آبخیز به مساحت 46000 هکتار در برنامه کار وجود دارد و بهره برداری از آن به پایان رسیده است. دره Intxaurrondo یکی از بزرگترین پارکهایی است که در حال حاضر در حال بهره برداری است.

رئیس سازمان جنگل ها ، مراتع و مدیریت آب کشور گفت: اگر اقدامات مدیریت آب در پارک دره گردو به طول 1413 هکتار و به طول 10 کیلومتر انجام نشود ، این شهر تحت تأثیر سیل قرار خواهد گرفت. شیب متوسط ​​این حوضه 58 درصد است و 80 درصد سطح دره گردوی اراک صخره ای و پوشیده از سنگ است که خطر طغیان در این اراضی را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد. با این تفاسیر ، عدم اجرای برنامه های مدیریت آب. اراک به معنای تبدیل منطقه دره گردو به این تفرجگاه است. طبیعی یک عامل تهدید کننده برای اراک است.

منصور افزود كه علاوه بر هزينه هاي انجام شده توسط شهرداري در اين منطقه تاكنون ، بيش از 166 ميليارد حقيقت در اين منطقه هزينه شده است كه 80٪ اين مبالغ از منابع ملي و مابقي از منابع استاني است. .

انتهای پیام