اخبار جامعه

طرح مشوق‌های بیمه‌ای بر اساس مطالعه ده‌ها کشور انجام می شود

رئیس سازمان بیمه سلامت گفت: بسته های زیادی در دنیا در زمینه بیمه وجود دارد و بین حق بیمه و حق بیمه رابطه وجود دارد اما اقدامات جدی در این بخش در کشور انجام نشده است.

به گزارش خبر فوری ، طاهر موهبتی وی در مراسم افتتاحیه طرح تشویقی بیمه سلامت برای ارائه خدمات پیشگیرانه و مراقبت های بهداشتی در وزارت بهداشت افزود: یکی از مهمترین رویکردهای سازمان بیمه سلامت و یکی از خواسته های وزیر بهداشت روی آوردن به سازمان دانش بنیان و دانش بنیان بود. مبتنی بر دانش باشد. یکی از اقدامات ما ایجاد مرکز تحقیقات بیمه سلامت بود و سه اتفاق در آن منطقه رخ داد. اولین اصلاحات ما طراحی یک سیستم بیمه درمانی کارآمد و ارتقا سیستم فعلی بود. تعیین بسته های مختلف بیمه اقدام دیگری است که در آینده انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: پیش از این مشوق هایی را برای پزشکان در نظر گرفته بودیم و جلساتی را با پزشکان برگزار می کردیم. چشم انداز سازمان بیمه سلامت اقتصادی نیست ، اما ما سعی می کنیم از سلامت مردم محافظت کنیم زیرا با اجرای دستورالعمل های بالینی که تعداد زیادی آزمایش و تصویر را به خطر می اندازد ، سلامت آن را مدیریت می کند.

رئیس سازمان بیمه سلامت افزود: بیمه بازرگانی خودرویی را ارتقا می دهد که طی دو سال تصادف نکرده اما چنین انگیزه ای برای سلامت مردم وجود نداشته است. از زمانی که سازمان بیمه سلامت به سازمان بیمه سلامت تبدیل شد ، این حرکتی برای تمرکز بر سلامت است ، بنابراین امروز با اجرای این طرح ، تمرکز بر روی درمان و رفتن به سمت بهداشت را متوقف کرده ایم.

وی از موهبتی گفت: “این پروژه براساس مطالعه ای است كه در ده ها كشور انجام شده است.” چهار عامل خطر برای فشار خون بالا ، قند خون بالا ، افزایش توده بدن یا چاقی و چربی بالا وجود دارد. برای همه این موارد ، بسته های مراقبتی داریم که اگر بین این موارد و پرداخت حق بیمه رابطه معناداری وجود داشته باشد ، افراد به سلامتی خود توجه می کنند.

وی افزود: در زمینه خودمراقبتی باید توجه داشته باشیم که این حرکت از نظر اقتصادی نیز دارای اهمیت است. امروز 600 میلیارد گوجه فرنگی را برای بیماران دیالیزی با قند خون بالا هدر می دهیم.

مطابق اعلامیه بیمه سلامت ، موهبتی در پایان گفت: “هر کسی که سالم یا بیمار باشد می تواند برای دریافت بیمه و تکمیل اطلاعات خود ابتدا به نزدیکترین مرکز بهداشتی مراجعه کند.” برای سال آینده ، اگر فردی تقاضای تمدید بیمه کند و به عنوان مثال فشار خون خود را کنترل کند ، به او مشوق داده می شود.

انتهای پیام